پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: 39249
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1396 17:56
معامله‌گران بورس تهران امروز با پایان اصلاح قیمتی و تحرک اغلب خریداران سهام بویژه در بازار دوم بورس شاهد حجم گرفتن قابل قبول معاملات سهام همزمان با افزایش اقبال‌ها به گروه فلزات اساسی بود.

راه امروز: شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه 24 مرداد ماه 96 با افزایش 36 واحدی روی رقم 81 هزار و 696 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 92 واحدی عدد 17 هزار و 628 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 67 واحدی به رقم  89 هزار و 747  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 56 واحدی به رقم  57 هزار و 160  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 530 واحدی عدد  178 هزار و 521 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز بدون تغییر چندانی روی رقم 918 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های آلومینیوم ایران با 73 واحد، پترول با 28 واحد و تاپیکو با 22 واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های خدمات انفورماتیک تا 58 واحد ، فولاد مبارکه با 41 واحد و کشتیرانی ج.ا.ا تا 34 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 139 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 703 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 46 هزار و 220  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی پردیس، صکوک اجاره واسط مالی مهر یکم در نماد صبصیر و واسط مالی آذر یکم در نماد صکاشی، اوراق مشارکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد شکرت‌های آلومینیوم ایران، سرما آفرین، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان، جوش و اکسیژن ایران، شیرین دارو، آرتاویل تایر، فولاد افزا سپاهان، پشم‌بافی افشار یزد و فنی و مهندسی مشانیز بازگشایی شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد کمتر از 163 میلیون سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ارزش بیش از 19.5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده با معاملات انتقالی روبرو بود.

در نماد معاملاتی گروه دارویی برکت نیز امروز کمتر از 34 میلیون سهم به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه شد. همچنین 20 میلیون سهم بانک خاورمیانه به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

در صنایع پتروشیمی خلیج فارس اما امروز بیش از 4 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین در خدمات انفورماتیک بیش از یک میلیون سهم به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان با معاملات درون گروهی سهامدار عمده مواجه بود.

در بازار معاملات بلوکی اما امروز 52.5 میلیون سهم مجتمع صنایع غرب آسیا به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان میان دو کد حقوقی جابجا شد.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام در حالی با پرحجم‌تر شدن معاملات سهام همزمان با تحرک اغلب معامله‌گران بویژه در میان بازار دومی‌ها روبرو شد که انتظار برای افزایش قیمت نفت خام و فلزات اساسی دوباره نگاه‌ها را به دو گروه پالایشی‌ها و فلزی‌ها متمرکز کرده است هرچند که نبود انگیزه برای خریداران حقوقی و در عین حال لاغر شدن نقدینگی در گردش در بازار سهام باعث شده تا روند معاملات در مسیری متعادل و نه چندان قابل اتکا پیش رود.

امروز بازگشایی نماد معاملاتی آلومینیوم ایران پس از گذشت حدود کمتر از دو سال در بازار سهام در حالی مورد توجه قرار گرفت که این سهم پس از افزایش سرمایه و بازگشایی به کمتر از قیمت اسمی بر روی تابلوی معاملات در دامنه نوسان بیش از 168 درصدی و با وجود صف فروش پایدار 37 میلیون سهمی با اقبال خریداران اغلب حقیقی مواجه شد.

امروز در گروه سرب و روی نیز کالسیمین در روندی متعادل با اقبال خریداران سهام همراه شد. در عین حال گروه پالایشی‌ها نیز همزمان با افزایش انتظارها برای افزایش قیمت نفت خام و در عین حال برخی شایعات درمورد برگشت برخی ذخایر در حساب‌های مالی تک سهم‌های پالایشی با اقبال خریداران واقعی مواجه بود.

امروز بازار سهام بازاری پرتحرک و پرحجم بود که با نیم نگاهی به بازارهای جهانی گروه فلزات اساسی و پالایشی‌ها را در کانون توجه خود قرار داده بود.
منبع: فارس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر