پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 39127
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1396 19:50
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه "سلفی با زن دیپلمات اروپایی" با عزت و غیرت ملت در تضاد است، گفت: امروز جریان مقاومت نماد حماسه و غیرت است و آنچه به‌عنوان نماد و محور این مقاومت شناخته می‌شود، انقلاب اسلامی ایران است.

راه امروز: نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه "سلفی با زن دیپلمات اروپایی" با عزت و غیرت ملت در تضاد است، گفت: امروز جریان مقاومت نماد حماسه و غیرت است و آنچه به‌عنوان نماد و محور این مقاومت شناخته می‌شود، انقلاب اسلامی ایران است. 
 
به گزارش تسنیم سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: در یک دسته‌بندی کلی می‌توان استکبار را بر سه قسم تقسیم‌بندی کرد استکبار در حوزه اندیشه، حوزه رفتار و حوزه اخلاق را می‌توان از یکدیگر تفکیک و به بررسی آنها پرداخت. 
 
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: در حقیقت سه بستر اصلی برای ظهور و بروز استکبار در جریان وجودی و زندگانی انسان می‌توان متصور شد که شامل بروز استکبار در عرصه اندیشه، رفتار و اخلاق است. در حوزه اندیشه استکبار به این معنا است که انسان دچار خودبرتربینی و بزرگ‌بینی شود در واقع انسان خود را در حوزه اندیشه برتر می‌بیند. 
 
علم‌الهدی با اشاره به اضمحلال رژیم صهیونیستی گفت: رژیم صهیونیستی مهره‌ای ساخته و پرداخته استکبار جهانی است اما امروز شاهدیم که این رژیم رو به اضمحلال و نابودی است. اگر گذشته این رژیم و وضعیت فعلی آن را در نظر بگیریم این مهم اثبات می‌شود. در ژوئن 1967، با اراده و پشتیبانی ایالات‌ متحده آمریکا در یک جنگ 6 روزه دو میلیون صهیونیست بر 80 میلیون عرب فائق آمدند و 80 میلیون عرب را به هلاکت رساندند و اراضی کشورهای عربی نیز از سوی این اقلیت تصرف شد. 
 
وی ادامه داد: امروز از این اتفاقات قریب به 50 سال زمان گذشته و پس از این توطئه نظامی نابرابر، اسرائیل تلاش کرد خود را به‌عنوان قدرت منحصر و تنها قدرت تصمیم‌گیرنده در منطقه جا بیندازد و از سوی دیگر شاهد بودیم که تمام کشورهای منطقه و دنیای اسلام از قدرت اسرائیل و از تهدید اسرائیل هراس داشتند. همین ترس و وحشت سبب شده بود تا اسرائیل به هر نقطه و منطقه‌ای که اراده می‌کرد دست‌اندازی داشته باشد و راه تجاوز و تصرف برایش باز باشد. 
 
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به طرح تشکیل خاورمیانه جدید تصریح کرد: آمریکا و انگلیس پشتیبان اصلی اسرائیل بودند و تمام تلاش آنان این بود که اسرائیل تبدیل به قدرت بلامنازع منطقه شود و تمام امکانات استکباری خود را در خدمت اسرائیل قرار دادند تا به گفته وزیر خارجه وقت آمریکا از این طریق خاورمیانه جدید را تشکیل دهند. 
 
علم‌الهدی با اشاره به اینکه پس از این اتفاق تجاوز به لبنان از سوی اسرائیل آغاز شد، اظهار داشت: اما شاهد بودیم که بچه‌های سینه‌چاک جان‌برکف حزب‌الله لبنان در مقابل آنان ایستادند و 33 روز جنگ در گرفت و در نهایت با ذلت و شکست سنگین صهیونیست‌ها و پیروزی فوق‌العاده عزیزان جوان حزب‌الله، این جنگ به پایان رسید. 
 
وی عنوان کرد: صهیونیست‌ها در حین جنگ و همچنین پس از پایان نبرد 33 روزه، به شکست خود اعتراف داشتند و علاوه بر آن پیامد مهمی که این نبرد داشت، این بود که هراس برخی کشورهای اسلامی از قدرت اسرائیل فروریخته شد و اقتدار و ابهت موساد به عنوان جریان اطلاعاتی اسرائیل از میان رفت. 
 
امام‌جمعه مشهدمقدس ادامه داد: در خود رژیم صهیونیستی یک اختلاف اعتقادی در ارتش و مردم اسرائیل به وجود آمد، از آن‌طرف حزب‌الله و یک‌ مشت جوان حزب‌اللهی جان‌برکف به‌عنوان نماد غیرت و حماسه در دنیای یک میلیارد و نیم مسلمان لقب گرفتند؛ حزب‌الله و شخصیت رهبری حزب‌الله، سید حسن نصرالله در صدر شخصیت‌های عربی منطقه درآمدند و از آن‌طرف، حزب‌الله کابوسی برای اسرائیل شد. 
 
وی خاطرنشان کرد: اسرائیلی که تا آن روز همه را تهدید می‌کرد امروز موجودیت خودش مورد تهدید قرار گرفته و عامل تهدیدکننده نیز حزب الله بود و این‌گونه بود که پیامد جنگ 33 روزه حماسه و غیرت را برای مسلمانان انقلابی رهاورد آورد. 
 
نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی افزود: امروز جریان مقاومت نماد حماسه و غیرت است و آنچه به‌عنوان نماد و محور این مقاومت شناخته می‌شود، انقلاب اسلامی ایران است. آنچه مهم است این بوده که مبدع و منبع این غیرت و مقاومت شما مردم هستید و با این کیفیت، شکل‌گیری برخی اتفاقات و وقایع در بدنه سیاسی بعضاً مورد تاثر و تاسف است. 
 
علم‌الهدی با اشاره به برخی حواشی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی گفت: امام راحل به‌عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی فرمودند مجلس عصاره ملت است و از سوی دیگر این ملت نیز نماد حماسه و غیرت است، این ملت محور مقاومت است حال عصاره این ملت بیاید با یک زن دیپلمات اروپایی عکس سلفی بگیرد و به آن افتخار کند؟ این مایه افسوس و حسرت است. 
 
وی خاطرنشان کرد: امام(ره) فرمودند مجلس عصاره ملت است، آن وقت این عصاره ملت با دیپلماتی عکس بگیرد که نقطه ثقل حمایت از اسرائیل است و در مقابل اقدامات خرابکارانه و ضدبرجام آمریکا نیز حاضر نشده اعتراضی صورت دهد و عنوان کند این تحریم‌ها با برجام در تضاد است؟ این‌ها با ما این‌گونه برخورد می‌کنند و در مقابل عصاره ملت افتخار می‌کند که با چنین عنصری وابسته عکس می‌گیرد؟ آیا این با عزت و غیرت ما در تضاد نیست و مایه افسوس نیست؟
منبع: مهر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر