شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: 38930
تاریخ انتشار: 13 مرداد 1396 14:46
فردی که با درج آگهی‌های تقلبی در فضای مجازی تحت عنوان تورهای مسافرتی از کاربران کلاهبرداری کرده بود توسط مأموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

راه امروز: فردی که با درج آگهی‌های تقلبی در فضای مجازی تحت عنوان تورهای مسافرتی از کاربران کلاهبرداری کرده بود توسط مأموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.

سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر ثبت‌نام و پرداخت مبالغی بابت تورهای مسافرتی و این موضوع که هیچ خدماتی به آن‌ها ارائه نشده، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: افراد شاکی اظهار داشتند در فضای مجازی و سایت دیوار آگهی را مشاهده می‌کنند که در آن تورهای مسافرتی ارزان قیمت با عنوان «تورهای لحظه آخری» درج شده که پس از تماس با فرد آگهی دهنده مبلغ سفر را برای رزرو آن‌ها در تور دریافت می‌کند اما متوجه می‌شوند که هیچ توری در میان نبوده و این آگهی برای کلاهبرداری بوده است.

رئیس پلیس فتای اصفهان عنوان داشت: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی متهم در خارج از استان اصفهان شناسایی شد که با هماهنگی مقام قضایی و اعزام اکیپی از مأموران پلیس فتا در مخفیگاه خود دستگیر و به استان اصفهان انتقال داده شد.

وی مطرح کرد: متهم ابتدا منکر بزه انتسابی شده اما در مواجه با مدارک و مستندات قانونی به 22 مورد کلاهبرداری از کاربران تحت عنوان ثبت‌نام تورهای لحظه آخری به مشهد مقدس، کیش، قشم و دیگر شهرها اعتراف کرد.

مرتضوی در پایان به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: بدون تحقیق و بررسی دقیق در مورد آگهی‌های درج شده در فضای مجازی اقدام به خرید کالا یا خدمات نکنید و زودتر از موعد پولی بابت آن پرداخت نکنید.
منبع: فارس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر