جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 38848
تاریخ انتشار: 10 مرداد 1396 14:52
قاسم میرزایی نیکو با اشاره به آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه و انتشار برخی شایعات درمورد عدم تحقق مطالبات گفتمانی رای‌دهندگان در فراکسیون امید، شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: اگر این موارد صحیح باشد، جای نگرانی است.

راه امروز: عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با تاکید بر کاهش تعداد اصلاح‌طلبان و عدم حضور وزیر زن در کابینه دوازدهم، از خواسته رییس‌جمهوری از گزینه‌های وزارت کشور برای معرفی ۳۱ استاندار خود خبر داد و درباره نقش رییس مجلس در تشکیل کابینه دوازدهم گفت: اگر لاریجانی به‌دنبال ریاست‌جمهوری آینده است، باید عقلانیت را درنظر بگیرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶  پ
عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با تاکید بر کاهش تعداد اصلاح‌طلبان و عدم حضور وزیر زن در کابینه دوازدهم، از خواسته رییس‌جمهوری از گزینه‌های وزارت کشور برای معرفی ۳۱ استاندار خود خبر داد و درباره نقش رییس مجلس در تشکیل کابینه دوازدهم گفت: اگر لاریجانی به‌دنبال ریاست‌جمهوری آینده است، باید عقلانیت را درنظر بگیرد.

 قاسم میرزایی نیکو با اشاره به آخرین گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه و انتشار برخی شایعات درمورد عدم تحقق مطالبات گفتمانی رای‌دهندگان باوجود تشکیل کمیته‌های تعامل متعدد در فراکسیون امید، شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و همچنین ارائه فهرست‌های متعدد از افراد شایسته ازسوی گروه‌ها و تشکل‌های مختلف سیاسی و غیرسیاسی، گفت: اگر این موارد صحیح باشد، جای نگرانی است.

او گفت: با این حال اخیراً‌ با یکی از مشاوران ارشد روحانی در تشکیل کابینه صحبت کرده و این فرد بسیار نزدیک به رییس‌جمهوری به بنده گفت که خیالتان نسبت به وزرای پیشنهادی راحت باشد و مطمئن باشید که کابینه دوازدهم به‌مراتب بهتر از دولت یازدهم خواهد بود. قطعاً جریان اصلاحات و اعتدال در مجموع نسبت به فهرست وزرای پیشنهادی رضایت نسبی خواهند داشت.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در عین حال تصریح کرد: با این همه قرائن و شواهد و همچنین پیگیری‌هایی که از طریق روابط و دسترسی‌های شخصی انجام دادم، حاکی از وضعیتی متفاوت است و نشانی از آن‌چه این مشاور ارشد روحانی گفت، ندارد و برعکس نشان می‌دهد تعداد اصلاح‌طلبان در کابینه کاهش پیدا می‌کند و مهم‌تر از آن، از ظرفیت‌های فراوان زنان نیز استفاده مطلوبی در کابینه صورت نگرفته است.

او در واکنش به این پرسش که باتوجه به زمزمه‌های مربوط به تبدیل‌شدن سازمان محیط زیست به وزارتخانه، احتمالاً یک مدیر مرد برای تصدی این سازمان معرفی خواهد شد، آیا می‌توان نتیجه گرفت که روحانی برخلاف ادعای نزدیکانش اعتقادی به وزیر زن ندارد، گفت: به هر حال ممکن است که این‌طور باشد. چرا که بجز گزارشی که دفتر مقام معظم رهبری منتشر کرد و به‌روشنی و صراحت تمام دغدغه‌های ایشان را درباره کابینه مطرح کرد، باقی مواردی که در این رابطه عنوان شده و بعضاً از مخالفت مراجع یا برخی نهاد‌ها با حضور زنان در پست‌های وزارتی صحبت می‌شود، قابل پذیرش نیست و این مسائل نقض صریح قانون است.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره مطالبه جدی درخصوص تغییر در وزارت کشور و انتشار شایعاتی مبنی بر عدم تحقق این مطالبات اعلام کرد: اطلاع دارم آقای روحانی حداقل از یک نفر دیگر بجز آقای رحمانی‌فضلی نیز برنامه خواسته است. آقای روحانی از آقای شریعتمداری هم برای وزارت کشور برنامه خواسته و این برنامه تقدیم رییس‌جمهوری شده است. با این حساب بعید نیست که روحانی درمورد وزارت کشور تجدیدنظر کند.

عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب خاطرنشان کرد: رییس‌جمهوری در بررسی گزینه‌های وزارت کشور باید به نظر این افراد درخصوص استاندارانشان توجه داشته باشد. شنیده‌ام آقای روحانی نیز چنین تمهیدی را درنظر گرفته و از گزینه‌هایی که برای وزارت کشور مطرح شده‌اند، خواسته که فهرست ۳۱ استاندار خود را نیز در اختیار رییس‌جمهور قرار دهد تا با توجه به افرادی که قرار است به‌عنوان استانداران آینده فعالیت کنند، درمورد این‌که چه کسی وزیر باشد، تصمیم‌گیری کند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند در مجلس یادآور شد: اگر به این فکر کنیم که آقای لاریجانی برنامه‌ای برای انتخابات ریاست‌جمهوری ادوار بعد داشته باشد، قطعاً باید سعی کند عقلانیت را در دستور کار قرار دهد و بعید می‌دانم رییس مجلس پی‌گیری خاصی برای حضور افراد در کابینه داشته باشد اما اگر این‌گونه باشد، اتفاق بدی خواهد افتاد.
منبع: ایلنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر