جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 38406
تاریخ انتشار: 26 تير 1396 10:59
وزارت ورزش و جوانان، آیین‌نامه شرایط احراز داوطلبان ریاست فدراسیون‌های ورزشی را مصوب و حداکثر سن را ۷۰ سال عنوان کرده است.
راه امروز: در حال حاضر در سه فدراسیون بسکتبال، نجات غریق، غواصی و بوکس افرادی که سکان هدایت را در دست دارند بالای ۷۰ سال دارند و از این پس نمی‌توانند در انتخابات ریاست فدراسیون‌ها شرکت کنند. طبق آیین‌نامه مصوب وزارت ورزش در اسفندماه سال گذشته، شرایط احراز و چگونگی انتخاب ریاست فدراسیون‎های ورزشی اعلام شده است که بندهای مهم آن به این شرح است: التزام به قانون اساسی، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، حداقل سن ۳۰ سال خورشیدی تمام و حداکثر ۷۰ سال، دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی ارشد یا معادل مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا کارت معافیت از خدمت دائم برای آقایان و... بر این اساس به نظر می‌رسد باید شاهد خداحافظی حداقل سه چهره مشهور از فدراسیون‌های ورزشی باشیم.
 
سیدمصطفی میرسلیم (متولد 19 خرداد 1326) ماه گذشته از 70 سالگی عبور کرد. او سال ۱۳۹۲ برای سومین بار به‌عنوان رئیس فدراسیون نجات غریق انتخاب شد و هدایت این فدراسیون را در حالی بر عهده دارد که طبق آیین‌نامه جدید از اواخر خرداد ماه نمی‌تواند در سمت رئیس فدراسیون باشد.
 
 انتخابات این فدراسیون طبق روال باید امسال برگزار شود. محمود مشحون نیز دیگر رئیسی است که با ۷۶ سال، سکاندار فدراسیون بسکتبال است. مشحون 2 خرداد 1394 رئیس فدراسیون شد و دو سال دیگر دوران ریاستش به پایان می‌رسد.
 
احمد ناطق‌نوری هم با ۸۰ سال یکی دیگر از روسا است که در یک دهه گذشته باید به کار خود در ریاست فدراسیون پایان می‌داد. ناطق‌نوری 31 اردیبهشت 1393 رئیس فدراسیون شد و سال دیگر دوره چهار ساله‌اش به اتمام می‌رسد. سوال این است که آیا وزارت ورزش طبق آیین‌نامه مصوب خود عمل خواهد کرد یا بند و تبصره جدید صادر می‌شود؟
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر