پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 38394
تاریخ انتشار: 25 تير 1396 23:50
در نخستین جلسه هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل، کاوه زرگران به عنوان رئیس این اتاق انتخاب شد.
راه امروز: اعضای برگزیده در اولین جلسه رسمی هیئت مدیره، کاوه زرگران را به عنوان رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل انتخاب کردند. همچنین مسلم ناصری و فرهاد آگاهی به عنوان نواب رئیس، بهزاد درخور، حسن مهربانی یگانه، محسن امینی و مهدی جهانبانی به عنوان سایر اعضای هیات رئیسه انتخاب شدند. به گزارش پایگاه خبری  اتاق ایران پیش از این در تاریخ هجدهم تیر ماه با افتتاح رسمی اتاق ایران و برزیل، مجمع برای انتخاب اعضای هیئت مدیره رای‌گیری شد و اعضای حاضر، مسلم ناصری، فرهاد آگاهی، بهزاد درخور، کاوه زرگران، محسن امینی، مهدی جهانبانی و حسن مهربانی یگانه به عنوان اعضای هیات مدیره اتاق ایران و برزیل انتخاب کردند.


اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل که با هدف گسترش روابط تجاری میان دو کشور ایران و برزیل تاسیس شده، اولین و تنها اتاق مشترک بازرگانی ایران با یکی از کشورهای آمریکای جنوبی است.

پدرام سلطانی، نایب رئیس اتاق ایران در مراسم افتتاح این اتاق مشترک ابراز امیدواری کرد با تأسیس این اتاق مشترک همکاری و کار اقتصادی با برزیل توسعه پیدا کند. وی گفت: تا زمانی که اتاق‌های مشترک دیگری در منطقه آمریکای لاتین تشکیل شود باید از این ظرفیت برای همکاری با کشورهای منطقه آمریکای لاتین استفاده کرد.

نایب‌رئیس اتاق ایران همچنین با اشاره به حجم روابط تجاری ایران و برزیل گفت: حجم روابط اقتصادی ایران و برزیل از یک عدم تعادل رنج می‌برد. حدود 80 میلیون دلار صادرات ما به برزیل در مقابل 2 میلیارد دلار واردات ما از برزیل نامتعادل است و نقش اتاق مشترک در کم کردن این عدم تعادل باید خیلی جدی گرفته شود.

رودریگو دآزِردو سانتوس، سفیر برزیل در این نشست، با تأکید بر ضرورت تسهیل روابط اقتصادی بخش خصوصی دو کشور گفت: سفارت‌خانه‌ها نقش مهمی در تسهیل ارتباط دو طرف دارند و ما می‌خواهیم بخش خصوصی دو کشور همکاری و رابطه خوبی داشته باشند.

وی گفت: سفر آتی هیات بانک مرکزی ایران به برزیل بسیار مهم است و ما درخواست داریم که افرادی از اتاق ایران و اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل هم در این هیات حضور داشته باشند. همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا ایده‌های روشن و پیشنهادهای خوبی برای توسعه همکاری‌های بانکی میان دو کشور ارائه دهیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر