چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: 38373
تاریخ انتشار: 25 تير 1396 11:23
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مسدود شدن سه هزار کانال مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی و ضدامنیتی در هفته خبر داد.

راه امروز: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مسدود شدن سه هزار کانال مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی و ضدامنیتی در هفته خبر داد.
 محمود واعظی در حاشیه بازدید از دستاوردهای مرتبط با فاز سوم شبکه ملی اطلاعات همراه اول درباره کانالهای مغایر با فرهنگ ایرانی و اسلامی اظهار کرد: بخشی از کانالهای تلگرامی در داخل ایران است، که همه مسدود شده است. به طور متوسط هفته ای سه هزار کانال مسدود شده و گزارش آن به مقامات قضایی داده می‌شود.

وی ادامه داد: این هم خواست مردم ما و هم خواست دولت و نظام است که همه بتوانند کاملا از فضای مجازی استفاده کنند اما تهدیدات آن و کانالهای فاسد و غیراخلاقی و حتی کانال هایی که برای نوجوانان خشن است، بسته شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اظهارات دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه درباره کانالهای غیراخلاقی اعلام شده به وزارت ارتباطات و عدم اقدام این وزارتخانه برای مسدود کردن آنها اظهار کرد: ایشان خیلی مصاحبه می‌کنند و بسیاری از مصاحبه‌هایشان هم مبنای درستی ندارد و هر عددی را بیان می‌کنند. اما ما نباید وقت توسعه کشور و فعالیت‌هایی که در فضای مجازی به وجود آمده و شغلهایی که ایجاد شده را با این موضوع بگیریم.

واعظی با بیان اینکه جوانان ما به دنبال شغل در فضای مجازی هستند، افزود: متاسفانه افرادی که به هیچ چیزی جز بستن این کانالها و محدود کردن فضای مجازی فکر نمی‌کنند، گاهی مصاحبه‌هایی می‌کنند که برای شرکت‌های اینترنتی و فعالیت‌هایی که در بستر شبکه ملی اطلاعات است، نگرانی ایجاد می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه باید اجازه دهیم این روال آرام طی شود، اظهار کرد: ما شورای عالی فضای مجازی به ریاست رئیس‌جمهوری، با حضور روسای سه قوه و افراد حقیقی و حقوقی از وزارتخانه ها داریم. همچنین کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه ۱۲ عضو دارد و دبیر این کارگروه نمی‌تواند هر چه نظرات خود است را مطرح کند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر