چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: 38326
تاریخ انتشار: 23 تير 1396 18:25
نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت که سوال از وزیر صنعت درباره معدن آق‌ دره را به هیأت رئیسه تقدیم کرده و این سوال پس از ارجاع به کمیسیون مربوطه با حضور وزیر صنعت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

راه امروز: نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت که سوال از وزیر صنعت درباره معدن آق‌ دره را به هیأت رئیسه تقدیم کرده و این سوال پس از ارجاع به کمیسیون مربوطه با حضور وزیر صنعت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جهانبخش محبی‌نیا اظهار کرد: نحوه واگذاری معادن محور اصلی سوال از وزیر صنعت است و اینکه مردم روستاهای مجاور و مردم شهرستان تکاب چه منافعی از قبل این معادن می‌توانند داشته باشند.

وی افزود: برآورد ما این است که آن معادن 80 تن طلا دارد و اگر قرار باشد سرزمین سوخته به مردم تحویل داده شود ظلم آشکار است که به هیچ وجه قابل قبول نیست و با شرع و قانون اساسی هم تطابق ندارد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: آقای وزیر باید توضیح دهد که برای احقاق حقوق مردم در منطقه در قبال واگذاری معادن به بهره‌برداران و پیمانکاران چه منافعی باید به آنها برسد. اینکه مردم دغدغه داشته باشند که حتی کارگری ساده و بدون مهارت در این معادن انجام دهند موضوعی است که با نهایت تأسف دودش به چشم پیمانکار و وزیر نمی‌رود بلکه مستقیم نظام را زیر سوال می‌برد.

محبی‌نیا اضافه کرد: امیدواریم مجموعه مدارک و اسناد دفاع آقایان را بشنویم و بعد متناسب با این سوال و جواب روندی را در پیش بگیریم که حداقل به رضایت مردم بینجامد.

نماینده مردم میاندوآب در پایان گفت که سوال از وزیر صنعت تقدیم هیأت رئیسه مجلس شده و به کمیسیون مربوطه جهت احضار وزیر و ارائه توضیحات وی ارجاع خواهد شد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر