جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 38265
تاریخ انتشار: 21 تير 1396 19:36
از سوی مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران تشریح شد؛

خدمات ویژه سازمان تأمین اجتماعی به بانوان

مدیر کل تأمین اجتماعی غرب تهران به تشریح مزایای ویژه این سازمان برای زنان پرداخت و گفت: سقف سن قانونی بازنشستگی برای زنان ٥ سال کمتر از مردان است و شرایط خاصی برای بازنشستگی خانم ها وجود دارد.


راه امروز: به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، ناهید حیدری همزمان با سومین روز از هفته تأمین اجتماعی که با عنوان "زنان و کرامت خانواده" نامگذاری شده است در گفتگو با برنامه صبح و زندگی رادیو سلامت گفت: هدف اصلی خدمات سازمان تأمین اجتماعی حفظ کرامت خانواده و نیروی کار است.

وی با بیان اینکه فلسفه وجودی سازمان تأمین اجتماعی رفع دغدغه فکری، آرامش و تأمین امنیت خاطر نیروهای مولد جامعه است، اظهار داشت: وقتی که به این موضوع دقت کنیم، می بینیم که کانون اصلی خدمات سازمان تأمین اجتماعی به آرامش و کرامت خانواده بر می گردد.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران در ادامه به تشریح خدمات ویژه این سازمان به زنان پرداخت و گفت: علاوه بر کمک هزینه ایام بارداری که تعهد ویژه سازمان تأمین اجتماعی به زنان بیمه شده محسوب می شود، برای سایر خدمات تأمین اجتماعی نیز مزایای خاصی به زنان اختصاص یافته است.

حیدری گفت: بیمه زنان خانه دار یکی از این تعهدات است که همه بانوان خانه دار می توانند از آن استفاده کنند و برای زنان سرپرست خانوار نیز با معرفی سازمان های ذی ربط معافیت های ویژه ای در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بیمه زنان شاغل در صنایع خانگی نیز نوعی از خدمات بیمه ای سازمان است و تسهیلات ویژه ای در این قانون برای زنان درنظر گرفته است. همچنین بیمه قالیبافان و صنایع دستی شناسه دار که با توجه به سهمیه های اعلامی انجام می شود و بخش عمده بیمه شدگان در این بخش را زنان تشکیل می دهند.

مدیرکل تأمین اجتماعی غرب تهران در ادامه به تشریح خدمات ویژه این سازمان به بانوان در زمان بازنشستگی پرداخت و گفت: در زمینه تعهدات بلند مدت در قانون تأمین اجتماعی حمایت هایی برای زنان ایجاد شده و سقف سنی برای زنان ٥ سال کمتر از مردان است و بازنشستگی عام نیز مزایای ویژه ای برای بانوان ایجاد شده است.

حیدری افزود: در قانون سازمان تأمین اجتماعی بازنشستگی عام برای آقایان ٥٠ سال و ٣٠ سال است برای بانوان ٤٥ سال و ٣٠ سال است همچنین اگر خانم ها ٢٠ سال سابقه بیمه پردازی داشته باشند با سقف سنی ٥٥ سال بازنشسته می شوند در حالی که آقایان با ٢٠ سال بیمه پردازی و ٦٠ سال سن بازنشسته می شوند.

وی ادامه داد: خانم هایی که تابع قانون کار هستند با ٢٠ سال سابقه کار و با ٤٢ سال سن می توانند از مزایای بازنشستگی استفاده کنند و خانم هایی که تابع خدمات کشوری هستند با ٢٥ سال سابقه و بدون شرط سنی می توانند بازنشسته شوند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر