پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: 38111
تاریخ انتشار: 17 تير 1396 13:22
به هر صورت پس از انتشار گسترده این حاشیه‌ها در رسانه‌های کشور امروز اعلام شد که طی حکمی از سوی رئیس فدراسیون فوتبال، محمدرضا ساکت سرپرست دبیرکلی منصوب شد. به این ترتیب کار علیرضا اسدی با کارلوس کی روش به پایان رسیده است.
راه امروز: کارلوس کی‌روش آنقدر جنگید تا علیرضا اسدی از دبیرکلی فدراسیون کنار رفت. با وجود "آتش بس" چند ماهه کی روش و علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال انتشار بیانیه‌ای تند از سوی سرمربی تیم ملی فوتبال علیه اسدی آتش زیر خاکستر اختلافات را شعله ور کرد، آتشی که با پاسخ اسدی  زبانه کشید. پس از تک و پاتک کی روش و اسدی امروز خبر آمد که ساکت سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال شده است.

از بهمن ماه سال ۹۳ یعنی زمانی که علیرضا اسدی به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال منصوب شد جدالی تند و عجیب میان او و کارلوس کی روش شکل گرفت. در همان زمان گفته می‌شد ماموریت اسدی تلاش برای کنار زدن سرمربی محبوب تیم ملی است، ماموریتی که شایعه شده بود از سوی وزیر وقت ورزش محمود گوردزی به او داده شده است.
عاقبت ورود به حریم سلطان 
استعفای علیرضا اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال پذیرفته شد 
علیرضا اسدی از روز اول حضور در پست خود وارد حریم کی روش شد. حریمی که به لطف عملکرد موفق کی روش در تیم ملی و حمایت بی، چون چرای افکار عمومی از او نفوذ به آن بسیار دشوار شده بود، با این حال اسدی با سرسختی به حریم سلطان تیم ملی فوتبال نفوذ کرد و ضرباتی هم به کی روش وارد نمود.

اما کی روش با قدرت تمام توانست حملات را مدیریت کند، او باز هم دست به دامن افکارعمومی شد. از یک سو توانست با تداوم موفقیت‌های تیم ملی و از طرف دیگر با فعالیت رسانه‌ای گسترده و بیانیه‌ها و مصاحبه‌های تند و تیز جدال را به سود خود تمام کند.
 
این تاکتیک همیشگی کی روش است، او در تمام جنگ‌ها حتی در جنگ با سرمربی محبوب پرسپولیس، برانکو ایوانکوویچ نیز از همین تاکتیک استفاده کرد البته در این مورد اخیر خیلی دست بالا را نداشت، چرا که محبوبیت برانکو از محبوبیت کی روش در فوتبال ایران کم‌تر نیست.

به هر صورت کی روش با حمایت افکار عمومی در جدال با دبیرکل فدراسیون توانست به موفقیت برسد، با وساطت مدیران ارشد فدراسیون فوتبال اعلام آتش بس شد، آتش بسی که اتفاقات اخیر نشان می‌دهد موقتی بوده است.

پس از صعود قاطعانه تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی کارلوس کی روش در مصاحبه‌ای جرقه پایان آتش بس را زد. او گفت: «دو نفر از صعود تیم ملی به جام جهانی خوشحال نیستن.» قطعا نفر اول مورد نظر کی روش علیرضا اسدی بود و احتمالا نفر دوم عباس ترابیان.

این اظهار نظر کی روش نشان داد که او تا علیرضا اسدی را از فدراسیون بیرون نکند دست بردار نیست. او از هر فرصتی برای گوشه کنایه زدن به اسدی استفاده می‌کرد. او همیشه می‌گفت "عده‌ای مانع کار تیم ملی هستند"

کی‌روش بعد از دیدار با رئیس‌جمهوری هم دوباره به اسدی تاخت: «آقای روحانی نشان دادند اطلاعات فوتبالی‌شان از دبیرکل بیشتر است.»

در روزهای اخیر در شرایطی که اخباری از استعفای اسدی حکایت می‌کرد، ناگهان کارلوس کی روش به پیشواز رفت و ضربات آخر را به اسدی زد، گویی می‌خواست دلش خنک شود.

کی روش در فیس بوک خود بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن اسدی را "یک جادوگر معروف و رقیب دائمی رؤیا‌ها و اهداف تیم ملی" خواند. کی روش در این بیانه نوشت: «این جادوگر (اسدی) یک مسئول بی‌استفاده است که هیچ کاری برای توسعه فدراسیون فوتبال انجام نداده و هدف او اخراج مربی تیم ملی و زیرسؤال‌بردن کارهای وی بوده است؛ او یکی از افرادی است که تلاش کرده رسانه‌های ایران و هواداران را به سمت و سوی اشتباه سوق بدهد... او یکی از آنهایی است که جایگاهش را با جادوگری به دست آورد؛ با ارتباط با وزیر سابق ورزش.»

کی روش از این هم عبور کرد و به شکل بی سابقه‌ای وارد بحث عزل و نصب‌های در داخل فدراسیون شد. 

او در بیانیه اش نوشت: «این جادوگر (اسدی) که آدم‌های خودش را دارد (بعضی از آن‌ها خارج از فدراسیون هستند) در فوتبال ایران بسیار معروف است و چهره بارز نقشه‌ای بود که آقای کفاشیان را مجبور کرد تا به آقای نبی که مردی فوق‌العاده و حرفه‌ای بود، خیانت کند... دبیرکل فدراسیون، اسدی! از زمانی که بار دیگر با نتایج و واقعیت‌ها مغلوب شدی و با توجه به اینکه جادوگر بزرگی هستی، نوبت تو نیست که شجاعت و دلاوری‌ات را نشان بدهی یا بهترین حقه‌ات را و گوشه‌ای از جادوگری‌ات را که ناپدیدشدن می‌تواند باشد، به فدراسیون فوتبال ایران نشان بدهی؟»

بسیاری از ناظران بیانیه سرمربی تیم ملی را بسیار تند، حاوی الفاظ نامناسب می‌دانند. اما نکته دیگر این است که آیا کی روش حقد ارد درباره تغییر تحولات داخلی فوتبال ایران اظهار نظر کند؟ آیا او در جایگاهی قراردارد که درباره عزل و نصب مدیران قضاوت کند یا خیر؟ این نکته‌ای است که نه کی روش و نه مقامات فدراسیون تاکنون درابهر ان سخن نگفته اند.

پس از بیانیه تند کی روش، علیرضا اسدی نیز دست به کار شد و در گفت و گویی به شدت به کی روش تاخت. دبیرکل مستعفی فدراسیون فوتبال اظهار کرد که عمده‌ترین مشکلی که در این سال‌ها با کی‌روش داشته، این است که این مربی حاضر نیست دانش فنی‌اش را به ایرانی‌ها انتقال دهد.

از طرف دیگر اسدی همچنان اعلام کرد که فایلی ۵ ساعته از کی روش در دست دارد که به همه از جمله مردم ایران توهین می‌کند. او گفت: «من ١٠ ساعت با کی‌روش بحث کردم، اما دیدم او به هرکسی که بخواهد توهین می‌کند. به آقای تاج، کفاشیان، ترابیان و هرکسی که بخواهد توهین می‌کند. هرچه از دهانش درمی‌آید بار ملت ایران می‌کند. ما هم جاهایی مجبوریم سکوت کنیم، چون منافع ملی ما در خطر است... آقای کی‌روش! گواردیولا را هم ارزیابی می‌کنند، شما که دیگر عددی نیستید و سطحتان با او قابل قیاس نیست. اگر ارزیابی از یک سرمربی پذیرفتنی نباشد، عذر او را می‌خواهند.»

به هر صورت پس از انتشار گسترده این حاشیه‌ها در رسانه‌های کشور امروز اعلام شد که طی حکمی از سوی رئیس فدراسیون فوتبال، محمدرضا ساکت سرپرست دبیرکلی منصوب شد. به این ترتیب کار علیرضا اسدی با کارلوس کی روش به پایان رسیده است.

در همین رابطه فدراسیون فوتبال نیز اطلاعیه‌ای صادر کرد و به اختلافات موجود اشاره کرده است. در بیانیه فدراسیون فوتبال تاکید شده است که اسدی "از مدتی قبل تقاضای کناره‌گیری از سمت دبیرکل را داشته و در این مورد با ریاست محترم فدراسیون فوتبال تفاهم گردیده است."

در بیانیه آمده است: «بدیهی است این تصمیم قبلا گرفته شده و هیچ گونه ارتباط با شرایط به وجود آمده در چند روز گذشته نداشته و ندارد.» اسدی پس از تائید استعفا به رسم دیگر برکناری‌ها در ایران به عنوان مشاور عالی فدراسیون فوتبال منصوب شده است، تا این جنگ نیز در پایان به نفع کی‌روش به پایان برسد. 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر