پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: 38018
تاریخ انتشار: 13 تير 1396 19:50
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: در سال 96 برای ایجاد 20 هزار شغل جدید دراین استان هدف گذاری شده است.

راه امروز: مسعود هندیان روزسه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این رقم بر اساس خود اظهاری دستگاه های اجرایی در قالب تسهیلات پرداختی جهت طرح های خوداشتغالی، بنگاه های تولیدی و تثبیت اشتغال موجود از مسیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هدف گذاری شده است. 
وی از مهم ترین ظرفیت های ایجاد و توسعه اشتغال درسال جاری به طرحهایی شامل بخشودگی حق بیمه سهم کارفرما در طرحهای کارورزی، بهره مندی از ظرفیت های حوزه ICT و خدمات فنی و مهندسی، ایجاد ظرفیتهای جدید اشتغال از طریق گسترش فن آوری محصولات زیربخش های شیلات و کشاورزی و رشد بهره وری در این حوزه نام برد.
این مقام مسئول از پرداخت تسهیلات کم بهره اشتغال با اولویت مناطق روستایی، سرپرستان خانوار، طرح های دانش بنیان و صنایع خرد، گسترش ظرفیت های اشتغال در بخش معادن، گردشگری به ویژه در حوزه اکوتوریسم، لجستیک و بازرگانی خارجی و برنامه ریزی جهت توسعه آموزش های فنی و حرفه ای از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای ایجاد 20هزار شغل جدید تا پایان امسال نام برد. 
وی یادآورشد: این درحالی است که اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای این استان در سال جاری نسبت به پارسال با 118 درصد رشد به 534 میلیارد تومان و اعتبارات هزینه ای نیز با 36 درصد رشد به 129 میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.
به گفته مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، میزان سرمایه گذاری خارجی این استان نیز در سال جاری 4میلیارد دلار پیش بنی شده که این رقم دو برابر سال گذشته است.
هندیان گفت: در حوزه تجارت خارجی نیز ضمن پیش بینی افزایش صادرات غیرنفتی به بیش از 9 میلیارد دلار، تمرکز بر تولید صادرات محور و کاهش واردات مصرفی در سال جدید هدف گذاری شده است. 
وی یادآورشد: میزان درآمدهای گمرکی این استان نیز در2 ماهه امسال با 24درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال به 938 میلیارد تومان رسیده است.
به گفته وی میزان ترانزیت خارجی نیز طی مدت یاد شده با 34 درصد رشد از 257 هزارتن به 344 هزار تن افزایش یافته است. 
این مسئول همچنین از آغاز عملیات اجرای سه طرح بزرگ اقتصادی شامل پالایشگاه 300 هزاربشکه ای نفت فوق سنگین هرمز، نیروگاه 1400 مگاواتی برق سیریک و شهرک صنعتی مشترک ایران و چین با قابلیت ایجاد بیش از 10 هزار شغل ازدیگر برنامه های پیش بینی شده نام برد. 
وی میزان تولید انواع محصولات معدنی شامل شمش آلومینیوم، شمش فولادی، شمش روی، سیمان و کلینکر، پودر کربنات کلسیم و قیررا در سال جاری را بیش از 7 و نیم میلیون تن عنوان و پیش بینی کرد که صادرات این محصولات با رشد هشت درصدی از 3.9 میلیون تن در سال گذشته به 4.2 میلیون تن در سال جاری افزایش یابد.
هندیان خاطرنشان ساخت: با تولید این محصولات و صادرات چهار میلیون و 200 هزارتنی در سال جاری می توان پیش بینی کرد برای 9هزار و 371شغل ایجاد شود. 
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر