پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 37934
تاریخ انتشار: 11 تير 1396 13:46
لاریجانی در همایش سراسری قوه قضائیه:

کابینه آینده باید کابینه کار باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کابینه آینده باید کابینه کار باشد، گفت: رئیس جمهور محترم معیار اصلی خود را کارآمدی و انقلابی بودن قرار دهد.
راه امروز: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش سراسری قوه قضائیه که با حضور سران قوا برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۷ تیر و شهید بهشتی، گفت: شهید بهشتی استوانه محکمی برای انقلاب و نظام اسلامی بود. ایشان یک انقلابی واقعی بود که درد انقلاب داشت و در سال های پیش از انقلاب در کنار دیگر مبارزین به دنبال سامان دهی مسائل انقلاب با راهنمایی امام(ره) بودند.

وی افزود: ساماندهی به روحانیت برای اینکه بتواند امور انقلاب را اداره کند، بر عهده شهید بهشتی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهید بهشتی در شکل دهی به نظام جمهوری اسلامی خصوصا اصل ولایت فقیه نقش اساسی داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خبر سرکوبی داعش در عراق خبر خوب و ارزشمندی است گفت: نقش آیت الله سیستانی در صدور فتوای جهاد و تشکیل حشد شعبی بسیار در این باره موثر بود.

وی افزود: نیروی قدس تلاش جدی در این باره داشت. کمک ایران برای سد کردن مسیر داعش و سرکوبی آن برجسته بود که در نهایت نیروی بدخیم تروریسم در عراق سرکوب شد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه بسیار بعید است که در میان مدت از مسئله تروریسم در منطقه خلاصی پیدا کنیم، تصریح کرد: تروریست ها گاهی مهاجر هستند و هدایت شده مهاجرت می کنند. اگر مسئله تروریست رشد نکند خیلی کاهش پیدا نخواهد کرد.

لاریجانی با  اشاره به اینکه با آشفتگی در منطقه مواجه هستیم خاطر نشان کرد: با این مسئله دقت ما در حفظ امنیت افزایش پیدا کرد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوعات بین المللی گفت: امریکا در چند ماه اخیر سیاست های خود را شفاف تر بیان کرده است.

وی با اشاره به اینکه امریکا به دنبال تضعیف جایگاه ایران است افزود: برخی طرح های سنا هم در قالب عنوان و هم مفاد نشان دهنده این تلاش امریکا است. اینها در بخش موشکی، حقوق بشر و تروریسم هدف شان افزایش فشار به ایران است. اما دقت نظر و تدبیر ما در این مسئله اثرگذاری مهمی خواهد داشت.

لاریجانی با اشاره به اینکه نقض برجام را پیگیری می کنیم خاطرنشان کرد: باید ببینیم اقدامات آنها با مسائل امنیتی ما چه نسبتی دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در باب وضعیت اقتصادی گفت: ما در این مسیر به برخی از مشکلات فائق آمدیم و راه برایمان روشن است اما طبق تاکید رهبری کلید اصلی مشکلات ما تولید ملی و اشتغال است.

لاریجانی گفت: حدود ۱۵ تا ۱۶ مسئله اقتصادی در کشور داریم که بدون وفاق ملی امکان حل آن وجود ندارد.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه دولت هر روز در حال انبساط است گفت: حدود ۹۰ درصد بودجه کشور مربوط به بودجه جاری است و فقط ۱۰ درصد صرف پروژه های عمرانی می شود، با ۱۰ درصد گروه عمرانی نمی شود انقلاب کرد، که تولید به راه بیفتد اما برای حل این مشکل اهتمام بخش های مختلف لازم است.

لاریجانی گفت: بیماری های مزمن اقتصادی در درون نظام وجود دارد، ما در بودجه سال ۹۶ به سختی توانستیم کار را جمع کنیم و از اوراق مشارکت استفاده کردیم اما سال آینده چه باید کرد. تا زمانی که ثروت ایجاد نشود با روش وصله پینه اقتصاد درست نمی شود. برخی بخش ها جراحی جدی نیاز دارد.

وی ادامه داد: ما به یک تصویر روشن از شرایط و هماهنگی تمام در کشور نیاز داریم و باید از مسائل حاشیه ای پرهیز کنیم، با جدال نمی شود مشکلات را حل کرد. چنانچه رهبری هم بارها فرموده اند به مسائل اصلی بپردازید که امروز مسئله اصلی کشور اقتصاد است، تا تولید محور و صادرات محور نباشیم نمی توان اقتصاد را اصلاح کرد.

لاریجانی با اشاره به تشکیل کابینه دولت دوازدهم گفت: در تشکیل کابینه جدید قانون برنامه وجود دارد، دوش هایی که زیر بار مسئولیت می رود باید کارآمد باشد، کابینه آینده باید کابینه کار باشد. سهم خواهی روش درستی نیست، هر فرد کارآمد انقلابی که بتواند مشکلات را حل کند باید مورد حمایت همه قرار گیرد.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: کابینه آینده می تواند چراغ راه باشد و رئیس جمهور محترم معیار اصلی خود را کارآمدی و انقلابی بودن قرار دهد.

وی گفت: هماهنگی در سطوح مختلف قوا مهم است که بدون هماهنگی کار امکان پذیر نیست.

لاریجانی ادامه داد: امنیت سرمایه گذاری باید مورد توجه باشد تا سرمایه گذاران دلگرم شوند که قوه قضاییه پشت آنهاست.

رئیس مجلس تاکید کرد: سخنگوی قوه قضاییه نباید وارد مسائلی شود که کشمکش ایجاد کند چون در این صورت سرمایه گذار به سمت سرمایه گذاری نمی آید، آنچه در محافل خصوصی حل می شود در رسانه ها کمتر گفته شود.

منبع: مهر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر