جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 37885
تاریخ انتشار: 09 تير 1396 19:26
کیمیا علیزاده در فینال مسابقات قهرمانی جهان در مقابل حریف ساحل عاجی خود نتیجه را واگذار کرد و نخستین مدال نقره تاریخ تکواندو بانوان در مسابقات جهانی را کسب کرد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2017 از روز شنبه (3 تیرماه) با حضور 973 تکواندوکار از 183 کشور در سالن «تی‌وان آرنا» موجو آغاز و امروز(جمعه) به پایان می‌رسد.

کیمیا علیزاده صبح امروز در گام نخست به مصاف «فرناندا آگویره» از شیلی رفت و با نتیجه 14 بر 9 به این تکواندوکار غلبه کرد. 

او در ادامه با شکست (36 بر 22) «آشلی کرایولد» کانادایی دارنده مدال طلا و برنز قهرمانی پان امریکن توانست راهی مرحله بعد شود. نماینده وزن 62- کیلوگرم کشورمان در دیدار سوم رو در روی «ئی چینگ لین» از چین تایپه قهرمان آسیا 2016 قرار گرفت و در حالیکه در پایان راند سوم نتیجه 14 بر 14 مساوی شد، توانست با پیروزی در راند طلایی از شیاپ‌چانگ خارج شده و راهی مرحله چهارم شود.

کیمیا در مبارزه چهارم خود مقابل «ماریجا استتیک» از کرواسی قرار گرفت و توانست نتیجه را 12 بر 4 به نفع خود به پایان برساند و به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

کیمیا در مرحله نیمه نهایی و برای راهیابی به فینال این رقابت‌ها به مصاف «تاتیانا کوزمینا» از روسیه دارنده مدال طلای قهرمانی اروپا 2015 و 2016 و برنز المپیک نوجوانان 2014 رفت و توانست با نتیجه 9 بر 6 بار دیگر افتخاری برای بانوان تکواندوکار ایران بیافریند و راهی فینال شود.

بانوی نابغه تکواندو ایران در فینال و برای کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها با «روس گباگبی» از ساحل عاج دارنده مدال برنز المپیک 2016، طلای مسابقات قهرمانی اروپا و طلای قهرمانی آفریقا مبارزه کرد و با وجود آسیب دیدگی تا لحظه آخر از جان مایه گذاشت اما نتیجه را 19 بر 9 واگذار و به مدال نقره رسید.

ملی‌پوشان در بخش زنان با هدایت مهرو کمرانی (سرمربی) و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی (مربی) در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کردند.

این رقابت‌های G12 است که به نفر اول 120 امتیاز، نفر دوم 72 امتیاز، نفرات سوم 43.20 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق می‌گیرد.

مدال‌های کسب شده وزن 62- کیلوگرم:
مدال طلا: «روس گباگبی» از ساحل عاج
مدال نقره: «کیمیا علیزاده» از ایران
مدال برنز: «تاتیانا کوزمینا» از روسیه و «سو هی کیم» از کره جنوبی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر