شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - September 28 2024
کد خبر: 3760
تاریخ انتشار: 24 شهريور 1392 19:41

مهرداد بذرپاش عضو کمیسیون صنایع  در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل ایران خودرو گفت:در بهره‌وری از منابع نیز به جای تمرکز بر حوزه عملیاتی بر حوزه‌های غیر عملیاتی متمرکز شدیم و به نظر من خرید سهام توسط خودمان اشتباه بود، چرا که با کاهش نقدینگی مواجه شدیم.


به گزارش راه مردم،  مهرداد بذرپاش  عضو کمیسیون صنایع در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل ایران خودرو گفت: خودرو سازی صنعتی است که همه ارقام و اعداد آن توسط کارشناسان، نمایندگان و مجلس و خبرنگاران ارزیابی می‌شود. در صنعت خودرو دارای ضعف هستیم چرا که در صنعت خودرو  هر نظری قاابل اعمال  است و صنعت منتزعی نیست و با همه اقشار مردم سروکار دارد. یک مدیر در صنعت خودروسازی آن قدر در فشار است که مجبور است  60 تا 70 درصد زمان خود را به امور حاشیه بپردازد، اما در صنایع دفاعی درست است که درای رشد بوده ایم اما هیچ کس از این صنعت  اطلاعی ندارد و تنها ممکن است به یک رونمایی از محصولات این صنعت اکتفاء شود لذا درست نیست که صنعت خودرو را با صنایع دفاعی مقایسه کنیم بلکه باید شرایط ارزیابی شود.


بذر پاش در ادامه گفت: برخی می‌گویند اینها خودرو را می‌فروشند، یک میلیون به بیت رهبری می‌دهند یک میلیون به فلان‌جا می‌دهند، در حالی که این گفته ها  صحت ندارد و 20 درصد از سود خالص خودروساز به صورت مالیات کسر می‌شود و اینکه می‌گویند چقدر پول به این صنعت بدهیم و خودروی بی‌کیفیت سوار شویم، بی‌انصافی است. یک ریال هم پول پرداخت نشده است نداده‌اند و باید تا جایی که امکان دارد در این صنعت اتکا به بانک کم شود و چنانچه شرایط انقباظی ایجاد شد رو به قبله نشویم.


وی  با اشاره به اینکه ما از پیش‌فروش‌ها بهره لازم را نبرده‌ایم، اظهار داشت:  در بهره‌وری از منابع نیز به جای تمرکز بر حوزه عملیاتی بر حوزه‌های غیر عملیاتی متمرکز شدیم و به نظر من خرید سهام توسط خودمان اشتباه بود، چرا که با کاهش نقدینگی مواجه شدیم. لذا باید ایران‌خودرو و سایپا همکاری مشترک داشته باشند و زمانی که من ادغام ایران خودرو و سایپا را مطرح کردم، اما هیچ دلیل کارشناسی برای رد ادغام دریافت نکردم، مخالفان فکر می‌کردند برندها از بین می‌رود، در حالی که در 12 سال اخیر از 40 شرکت خودروسازی بزرگ در حال حاضر 8 شرکت خودروسازی داریم که ادغام شده‌اند، یعنی آنها اشتباه کرده‌اند نخیر، آنها راه درست را رفتند، چرا که همکاری مشترک می‌تواند در حوزه‌های تحقیق و توسعه، شبکه توزیع و سایر حوزه‌ها کمک‌کننده باشد.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر