جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 37466
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1396 08:36
به دعوت حزب جمهوری‌خواه برگزار شد؛

تظاهرات مخالفان ترکیه از آنکارا تا استانبول

هزاران تن از طرفداران حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه امروز (پنجشنبه) در اعتراض به محبوس شدن یکی از قانونگذاران این حزب به خیابان‌های آنکارا آمدند قرار است تا مسافت ۴۵۰ کیلومتری تظاهرات کنند.

راه امروز: هزاران تن از طرفداران حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه امروز (پنجشنبه) در اعتراض به محبوس شدن یکی از قانونگذاران این حزب به خیابان‌های آنکارا آمدند قرار است تا مسافت ۴۵۰ کیلومتری تظاهرات کنند.
 انیس بربراوغلو، قانونگذار حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه روز چهارشنبه به خاطر ارائه اطلاعات محرمانه به یک روزنامه به ۲۵ سال حبس محکوم شد.

کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه به این اعتراضات تحت عنوان "عدالت" پیوست.

وی متعهد شد که خودش و طرفدارانش به طرف زندان مالتپ در حومه استانبول جایی که بربراوغلو در آن محبوس است، راهپیمایی خواهند کرد.

قلیچدار اوغلو گفت: اگر باید بهایی پرداخت شود من اولین نفر هستم که بهای آن را پرداخت خواهم کرد. من کل این مسیر را تا استانبول پیاده خواهم رفت و تا زمانی که عدالت در ترکیه برقرار شود این راهپیمایی ادامه خواهد یافت.

این در حالی است که فاصله آنکارا تا استانبول حدود ۴۵۰ کیلومتر است.

معترضان در این راهپیمایی شعار "شانه به شانه علیه فاشیسم" سر داده در حالی که دیگر معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود "عدالت برای قانونگذاران بازداشت شده".

به دنبال کودتای نافرجام سال گذشته در ترکیه تعدادی از قانونگذاران حزب دموکراتیک خلق تحت حالت فوق‌العاده بازداشت شده‌اند اما این نخستین بار است که یکی از نمایندگان حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه بازداشت می‌شود.

صدها تن دیگر نیز در پارک گوون استانبول اعتراضی برگزار کردند و شعار "ما با مقاومت پیروز خواهیم شد" سر دادند.

یکی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی گفت: اردوغان انگشتش را به طرف هر کسی که با او مخالف است، می‌گیرد. این بازداشت صورت گرفت تا پیامی ارسال کنند اما ما از پیام این بازداشت نمی‌ترسیم. ما تا زمانی که آنها تک‌تک ما را بازداشت کنند، مقاومت خواهیم کرد.

بسیاری از مردم شرکت کننده در این راهپیمایی پرچم‌های ترکیه را تکان داده و لباس‌هایی به تن داشتند که روی آنها نوشته شده بود: "عدالت".

برخی دیگر از معترضان نیز پوسترهایی از مصطفی کمال آتاترک، بنیانگذار ترکیه مدرن و حزب جمهوری‌خواه در دست داشتند.

منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر