جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 37124
تاریخ انتشار: 15 خرداد 1396 18:47
فوتسال ایران بعد از کسب مقام سومی جام جهانی و قهرمانی جام ملت‌های آسیا به دنبال برگزاری این مسابقات در ایران است.

راه امروز: فوتسال ایران بعد از کسب مقام سومی جام جهانی و قهرمانی جام ملت‌های آسیا به دنبال برگزاری این مسابقات در ایران است.
فدراسیون فوتبال ایران درخواست میزبانی جام جهانی ۲۰۲۰ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۸ را برای فیفا AFC ارسال کرده و احتمال اعطای همزمان این دو میزبانی به ایران وجود دارد. چندی پیش مهدی تاج به همراه علی کفاشیان در مجمع سالانه فیفا شرکت کرده و مذاکرات مثبتی را با کمیته‌ برگزاری این مسابقات در این زمینه داشته‌اند.

علی کفاشیان که عضو کمیته‌ فوتسال فیفا است، تمام مجوزهای لازم را از دولت و سازمان‌های مربوط گرفته و قرار است در جلسه کمیته فوتسال فیفا در مهر ماه سال جاری، تکلیف میزبان مشخص شود.

همچنین وزیر ورزش و جوانان از موافقت اولیه فیفا با برگزاری جام جهانی ۲۰۲۰ در ایران خبر داده است. ایران برای گرفتن این میزبانی با کشورهای ژاپن، لیتوانی، نیوزلند و کاستاریکا رقابت می‌کند اما شاید ژاپن به دلیل میزبانی  المپیک ۲۰۲۰ قصد کناره‌گیری از میزبانی جام جهانی فوتسال را داشته باشد. شهرهای اصفهان، تبریز، تهران، ارومیه، اردبیل و یزد برای برگزاری این رویداد جهانی به فیفا معرفی شده‌اند.

همچنین برای مشخص شدن میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۸ قرار شده جلسه‌ کمیته‌ فوتسال AFC در حاشیه مسابقات جام باشگاه‌های آسیا در ویتنام برگزار شود.

با توجه به ریاست علی کفاشیان در کمیته‌ فوتسال AFC و علی تارقلی زاده در دپارتمان فوتسال AFC امیدواری زیادی برای گرفتن این میزبانی نیز وجود دارد. در صورت اعطای میزبانی جام ملت‌های آسیا به ایران، این مسابقات در اصفهان برگزار خواهد شد و تیم‌ ‌ملی ایران نیز از حضور در مرحله انتخابی این مسابقات معاف می‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر