شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: 37078
تاریخ انتشار: 12 خرداد 1396 17:09
«هشام الهاشمی» اعلام کرد که در طول ۱۰۰ روز نبرد نیروهای عراقی برای آزادسازی کرانه راست موصل، داعش ۹۳ درصد از مساحت تحت کنترل خود را از دست داده است.

راه امروز: «هشام الهاشمی» اعلام کرد که در طول ۱۰۰ روز نبرد نیروهای عراقی برای آزادسازی کرانه راست موصل، داعش ۹۳ درصد از مساحت تحت کنترل خود را از دست داده است.
«هشام الهاشمی» کارشناس مسائل امنیتی در صفحه اجتماعی خود آماری از ۱۰۰ روز نبرد نیروهای عراقی برای آزادسازی کرانه راست موصل در استان نینوا از چنگ داعش منتشر کرد.

وی در این رابطه تصریح کرده است: داعش در طول این صد روز، ۹۳ درصد از مساحت تحت کنترل خود در کرانه راست موصل را از دست داد. همچنین ۲۸۰ تا ۳۰۰ عامل انتحاری داعش به همراه دو هزار انغماسی و جنگجو و ۳۵۰ تک تیرانداز توسط نیروهای عراقی به هلاکت رسیدند.

هشام الهاشمی افزود: ۷ انبار مهمات، دو کارخانه مواد شیمیایی، ۷۵ پهپاد و ۱۲۰ موشک کاتیوشا و خمپاره متعلق به داعش نیز منهدم شد.

این در حالی است که ابو عبدالرحمان، معاون اول ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش نیز در منطقه «زنجیلی» در غرب موصل به دست نیروهای پلیس فدرال عراق کشته شد.

پیش از این نیز وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد:طبق ارزیابی های ما، در حال حاضر کمتر از ۱۰۰۰ عنصر مسلح داعش در شهر موصل عراق حضور دارند و این گروه فقط بر حدود ۱۰ کیلومتر مربع در غرب موصل تسلط دارد.
منبع: مهر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر