پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 36543
تاریخ انتشار: 27 ارديبهشت 1396 11:39
حمایت امیر تتلو از ابراهیم رئیسی فضای مجازی را به وجد آورد

"تتلیتی‌ها" به رئیسی می پیوندند؟

ادبیات این رسانه ها در توصیف تتلو نیز تغییر کرده است. انها نه تنها او را خواننده ای زیر زمینی نمی دانند بلکه او و سبک موسیقی اش یعنی "رپ" را هم به رسمیت می شناسند. شاید انتظار دارند که تتلو هوادارانش "تتلیتی ها" را به حمایت از رئیسی قانع کند.
راه امروز: ادبیات این رسانه ها در توصیف تتلو نیز تغییر کرده است. انها نه تنها او را خواننده ای زیر زمینی نمی دانند بلکه او و سبک موسیقی اش یعنی "رپ" را هم به رسمیت می شناسند. شاید انتظار دارند که تتلو هوادارانش "تتلیتی ها" را به حمایت از رئیسی قانع کند.
 امیرحسین مقصودلو مشهور به تتلو، چهره جنجالی پر حرف و حدیث و مایه خنده و نشاط فضای مجازی در روزهای گذشته بازهم خبرساز شده است. این باره نه در زمین فوتبال، نه در زمینه موسیقی، نه در جدال های سلبریتی ها فضای مجازی بلکه در وادی انتخابات ریاست جمهور. او از ابراهیم رئیسی حمایت کرده و به حسن روحانی توصیه کرده است که کنار بکشد!
 
 عجایب انتخابات دوازدهم  دیروز با دو خبر تکمیل شد؛ کناره گیری محمد باقر قالیباف با وجود آتش تند و حملات پر حرف و حدیث ‌اش به حسن روحانی و جهانگیری تا حمایت تمام قد امیر تتلو، خواننده رپ و محکوم سابق قضایی و امنیتی از ابراهیم رئیسی.
  
امیر تتلو روز گذشته در یادداشت حمایتش از رئیسی نوشت: "من انتخابم آقاى قالیباف بود و با اینکه همه چیزم و حتى پیج اینستامو از دست دادم، هنوزم به نظر ایشون احترام میزارم و رأى بنده با وجود نداشتن اطلاعات کافى "جناب آقاى رئیسى" هستند!"

او با این وجود تاکید کرد که هر کس پیروز انتخابات شود نوکر او خواهد بود و به رای مردم احترام می گذارد. ساعتی بعد از انتشار این پیام، پیامی صوتی منتسب به تتلو منتشر شد که در آن از حسن روحانی در خواست کرده است از رقابت با ابراهیم رئیسی کناره گیری کند.

حمایت امیر تتلو از رئیسی بازتاب گسترده ای در فضای مجازی و رسانه های ایران داشته است. کاربران فضای مجازی حمایت او را دستمایه طنز قرار داده اند و تصویر سازی ها و جوک های فراوانی در این باره تولید کرده اند.

از سوی دیگر رسانه ها اقدام تتلو را جالب توجه توصیف کرده اند. رسانه های اصولگرا به شدت از پیام تتلو استقبال کرده اند و آن را پوشش خبری داده اند. هواداران رئیسی در فضای مجازی از این پیام به وجد آمده اند و از او تقدیر کرده اند.

این اتفاقات در حالی رخ می دهد که چند روز پیش فایل صوتی  منتسب به این خواننده رپ منتشر شد که در آن می گوید مطالبی که از او در فضای مجازی منتشر می شود به در خواست یکی از نهاد های امنیتی است.

امیر تتلو در چند سال اخیر یکی از جنجالی ترین سلبریتی ها فضای مجازی در ایران بوده است. تعداد هواداران او در اینستاگرام بیش از سه میلیون نفر است. البته بعد از اعلام حمایت او از رئیسی اکانت اینستاگرام او به شکل عجیبی غیر فعال شد. 
 
امیر تتلو  دوم شهریور سال 95 پس از انتشار فایلی صوتی توهین آمیز به قاضی پرونده اش بازداشت شد. تتلو پس از چند ماه بازداشت و حضور در زندان 5 آبان از زندان آزاد شد.

گفته شد عباس جدیدی عضو شورای شهر تهران در آزاد شدن او نقش ایفا کرده است.

تتلو پیش از بازداشت نیز مورد توجه رسانه های اصولگرا قرار گرفته بود. حین مذاکرات هسته‌ای ایران و ۵+۱ در وین در ژوئیهٔ ۲۰۱۵، ترانه‌ای با موضوع انرژی هسته‌ای از تتلو منتشر شد. در ویدئوی این ترانه، تتلو بر عرشهٔ یک ناو نظامی ایرانی خواند که «خلیج مسلح فارس حق مسلم ماست». این ترانه که با کمک نیروهای مسلح ایران ساخته شده، به‌عنوان پیام ارتش ایران به توافق هسته‌ای قلمداد شد. این ترانه در زمان انتشار رتبهٔ اول جستجوی گوگلی در ایران را به خود اختصاص داد و در رسانه‌های داخل و خارج از کشور بازتاب یافت.

انتشار این ترانه باعث بروز انتقاداتی از تتلو شد که او را با محمدرضا شجریان که ترانهٔ «تفنگت را زمین‌بگذار» را در حمایت از معترضان انتخابات سال ۸۸ ساخته بود مقایسه کردند. تتلو در پاسخ با ارسال مطلبی در رسانه‌های مجازی از هوادارانش خواست بغ بغو کنند که با پاسخ آنان مواجه شد.

هواداران تتلو در فضای مجازی به "تتلیتی ها" مشهور شده اند. این اسم برآمده از نام یکی از آلبوم های اوست. همچنین تتلیتی نام مکتبی است که او پایه گذاری کرده است.

تتلیتی‌ها از رسوم و آیین‌های خاصی برخوردارند. از جملهٔ آنها «دوره پاکی» نام دارد که در آن تتلیتی‌ها باید نیت کرده، و از گناه و انرژی منفی و بدی کردن خودداری کنند.

پس از بازداشت تتلو تعدادی از هواداران او "تتلیتی ها" با تجمع خواستار آزادی او شدند.

حمایت امیر تتلو از ابراهیم رئیسی نه تنها موجب حیرت کاربران فضای مجازی  شده است، بلکه حیرت انگیزتر ان که رسانه های اصولگرا حامیان ابراهیم رئیسی که تا چندی پیش او را خواننده زیر زمینی معرفی می کنند اکنون به انتشار گسترده خبر حمایت او پرداخته اند.

ادبیات این رسانه ها در توصیف تتلو نیز تغییر کرده است. انها نه تنها او را خواننده ای زیر زمینی نمی دانند بلکه او و سبک موسیقی اش یعنی "رپ" را هم به رسمیت می شناسند.

شاید انتظار دارند که تتلو هوادارانش "تتلیتی ها" را به حمایت از رئیسی قانع کند.
 

حضور یک تتلیتی در همایش حامیان رئیسی در مصلای تهران
استقبال رسانه های اصولگرا از حمایت تتلو نیز در فضای مجازی بازتاب گسترده ای پیدا کرده است. کاربران فضای مجازی حمایت تتلو را در کنار حمایت چهره برجسته موسیقی و هنر ایران از حسن روحانی قرار می دهند. امروز شهرام ناظری و 400 چهره شاخص موسیقی از حسن روحانی حمایت کردند. 
منبع: فرارو
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر