چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: 36381
تاریخ انتشار: 22 ارديبهشت 1396 19:09
محمدباقر قالیباف در انتقاد اظهارات مطرح شده از سوی جهانگیری اظهار کرد: ما اگر بحث 4 درصدی ها را مطرح می کنیم به این دلیل است که چرا با قاچاق کالا مبارزه نمی شود.
راه امروز: گزيده سخنان محمدباقر قالیباف در مناظره سوم انتخاباتي خطاب به ديگر نامزدها: 

محمدباقر قالیباف با تاکید بر اینکه اولین شرط مبارزه با قاچاق کالا پیشگیری است افزود: وقتی در دولتی برخی اعضای دولت و مدیران آن در عین حال حقوق یک کارگر 800 هزار تومان است و عقب ماندگی حقوق پیدا می کند، وزرای آن دولت پایه گذار حقوق های نجومی می‌شوند. مانند جنابعالی که در دوره وزارت پاداش های چند میلیاردی را هم برای خود تصویب می‌کنیدو  هم به عده ای از همکاران خود می دهید.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خطاب به جهانگیری خاطر نشان کرد: شما وقتی که در هفته قبل دیدید وزیری که کار فرهنگی دارد،‌واردات غیر قانونی انجام می دهد آیا شما با این شرایط می توانید از قاچاق پیشگیری کنید؟

قالیباف در ادامه خطاب به روحانی و جهانگیری گفت: وقتی شما امروز نمی توانید امنیت سپرده گذاران مستضعف مانند سپرده گذاران موسسات کاسپین و میزان را تامین کنید، بعد می گویید باید سرمایه وارد کنید و  امنیت آن را برقرار کنید؟ وقتی شما در مسکن مهر مشکل دارید به این دلیل است که وزرای شما مشغول کار تجاری و شخصی خود هستند؛ وقتی شما کسی را می گذارید که مدیر بانک آن را تعیین می کند و بدون هیچ روالی رقم بیش از 400 میلیون تومان را در حسابی جابجا می کند طبیعتا قاچاق کالا اتفاق می افتد.


محمدباقر قالیباف نیز در این باره گفت: مشکل صادرات حل نمی شود با حضور و عملکرد 4 درصدی‌ها که اجازه نمی‌دهند، چون منفعت آنها در واردات است. نکاتی که آقای جهانگیری گفتند دروغ آشکار است که باید رسیدگی شود. وی گفتند 2200 میلیارد دزدی در املاک نجومی است که باید ثابت شود زیرا دروغ و تهمت در حضور مردم است و باید ثابت شود ولی شما بدانید در املاکی که گفته شد بنده خودم نامه نوشتم به دادستان کل که رسیدگی و اعلام کرد که جرم و تخلف سازمان یافته‌ای نبوده ولی چون این فساد حقوق نجومی شما درآمده بود، مشاور آقای روحانی- آقای نجفی – جلسه گذاشت و به گفته دادستان تهران  در آن جلسه گفتند معادل سازی کنید، املاک نجومی کار سیاسی کنید که جلوی خرابکاری و کثافت کاری این حقوق های نجومی گرفته شود. این همان روحیه‌ای که 4 درصدی‌ها دارند و خیلی قدرت دارند و خیلی جو سازند. اگر بانکی تخلف کرده مسوول بانک شمایید از دولت. می‌توانید با بانک گردشگری برادر خودتان برخورد کنید. چون شما گفتید هر کی از من هر چه دارد  بگوید، این اخلاق من نیست آقای جهانگیری بلکه اخلاق شماست که می ایستید و مثل آقای روحانی راست راست نگاه می‌کنید و دروغ می گویید.

وی افزود: املاک نجومی را کی برده شخص جنابعالی. آقای جهانگیری شما از این دولت وقتی که وزیر بودید همین زمینی که در ونک در منطقه سه است و  385 متر زمین است را گرفتید متری 140 هزار تومان، ما املاک نجومی دادیم، ما  املاک به رفته گرها بر اساس قانون دادیم.  شما و آقای روحانی حقوقدان هستید. مجلس تحقیق و تفحص را وارد ندانست چون سیاسی کاری کردید.

قالیباف با بیان اینکه بانک‌ها نقش مهمی در تولید، کار و اشتغال دارند، اظهار کرد: ما معتقد هستیم دولت در اداره و نظارت بانک‌ها ناکارآمد بوده است. پیش از 500 هزار میلیارد تومان وام داده اما باید ببینیم به چه کسانی این وام‌ها ارائه شده است.

وی ادامه داد: عمدتا این وام‌ها به چند هزار نفر داده شده است. مردم می‌دانند که برای گرفتن وام 10 میلیون تومانی چه باید بکنند.

قالیباف خطاب به جهانگیری گفت: شما می‌گویید دولت 10 میلیون تومان وام ازدواج را افزایش داده است اما خود دولت مخالف این امر بوده و مجلس موافق این مساله بوده است. دولت در این حوزه ضعیف عمل کرده ما امروز امنیت سرمایه را می‌خواهیم.

وی سپس خطاب به روحانی نیز گفت: وقتی می‌گویید دولت قبل از نظر من دولت قبل شما هستید. چهار سال فرصت داشته‌اید. چهار سال دیگر می‌خواهید وعده بدهید. هیچ اصلاحی طی این سال‌هایی که شما در دولت بوده‌اید صورت نگرفته است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر