شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: 36164
تاریخ انتشار: 16 ارديبهشت 1396 23:51
بعد از المپیک ریو، فدراسیون پینگ پنگ تغییراتی را در بخش بانوان با هدفِ پیشرفت انجام داد اما سوالی که مطرح می شود این است آیا بعد از گذشت حدود هفت ماه از تغییرات، پینگ پنگ بانوان روند صعودی داشته است یا خیر؟
به گزارش ایسنا، نام ندا شهسواری بدون شک در پینگ پنگ بانوان شناخته شده است و به گفته نایب رئیس پینگ پنگ بانوان، فاصله شهسواری با سایر ورزشکاران این رشته بسیار است. شهسواری تنها بانوی پینگ پنگ‌باز  است که دو بار سهمیه المپیک را به دست آورده است. بعد از المپیک ریو فدراسیون پینگ پنگ با هدف ایجاد تغییر و پیشرفت در بخش بانوان دست به تغییرات زد و با برکناری سیما لیموچی، فاطمه کیوانی، نایب رئیس پینگ پنگ بانوان را با حفظ سمت به عنوان سرمربیگری تیم های ملی تنیس روی میز بانوان تا المپیک 2020 توکیو معرفی کرد.

تغییرات با هدف بهبود وضعیت بانوان بود اما اعلام رنکنیک های جهانی نگران کننده است. در رنکینگ اعلام شده در دی ماه سال گذشته نام شهسواری از رنکینگ جهانی خارج شد و در بهمن ماه او وارد رنکینگ شد، در فروردین ماه سال جاری نیز شهسواری در رده 253 قرار گرفت و در جدیدترین رنکینگ اعلام شده، شهسواری با چهار پله سقوط  در رده 257 قرار دارد. شهسواری بهترین پینگ پنگ باز در بخش بانوان است و به گفته کیوانی  فاصله او با سایر ورزشکاران بسیار است اما بهترین بانوی پینگ پنگ باز ایران نیز با افت و خیز های فراوانی در رنکینگ مواجه است. این در حالی است که شرایط بهتر ملی پوشان در رنکینگ جهانی برای داشتن قرعه های بهتر در مسابقات کمک خواهد کرد.

ارتقا جایگاه در رنکینگ می‌تواند یکی از اهداف فدراسیون برای بهبود شرایط در بخش بانوان باشد و برای دستیابی به این هدف باید ملی پوشان را در تورنمنت ها و رقابتهای فراوانی شرکت دهد تا علاوه بر کسب جایگاه بهتر در رنکینگ برای حضور در رویداد های مهم همچون قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک موفق تر عمل کنند  و پشتوانه تیم ملی نیز قوی تر شود. بعد از کسب دو مرتبه سهمیه المپیک، حال زمان آن رسیده است  پینگ پنگ بانوان به دنبال  کسب سهمیه های بیشتر در المپیک و همچنین بهبود وضعیت در سطح قاره کهن باشد اما در رقابت های قهرمانی آسیا امسال نیز ملی پوشان عنوان دوازهمی گذشته خود را  تکرار کردند.

پینگ پنگ بانوان پیش از تغییرات به وجود آمده توانسته از دسته سوم جهانی به دسته دوم صعود کند و باید به فکر حفظ جایگاه باشد و  این نیازمند برنامه ریزی جدی تر در بخش بانوان است.

بخش هایی از مصاحبه های کیوانی با ایسنا را در زیر می خوانیم:

کیوانی درباره برنامه های فدراسیون اظهار کرد: "راه پیشرفت نه تنها برای شهسواری،‌ بلکه برای تمامی بازیکنان در نظر گرفته شده است و اگر بودجه یاری دهد اردوهای متفاوت و بازی‌های تدارکاتی برگزار خواهیم کرد، چرا که برای بقا در دسته دوم جهانی کار بسیار سنگینی را در پیش داریم."

او  درباره انتخاب خود به عنوان سرمربی تیم‌های ‌ملی بیان‌ کرد: "من هم بازیکن ملی پوش بودم و هم به عنوان مربی لیگ فعالیت داشته ام و در حال‌ حاضر نیز از من خواسته شده به عنوان سرمربی تیم‌های ملی فعالیت کنم. درخواست مربی خارجی نیز شده است که احتمالا حدود شش ماه این پروسه طول بکشد و تا زمان آمدن مربی خارجی به عنوان سرمربی تیم‌های ملی این مسئولیت بر عهده من است."

بر اساس این گزارش، برخلاف اظهارات نایب رئیس و سرمربی تیم ملی بانوان،تا به امروز با گذشت چیزی نزدیک به هشت ماه هنوز خبری از مربی خارجی نیست.

تیم ملی پینگ پنگ بانوان دو رویداد مهم را درپیش دارد؛ نخست بازیهای کشور های اسلامی و سپس رقابت های قهرمانی جهان اما به گفته نایب رئیس اردوهای تیم ملی 17 اردیبهشت ماه جاری در صورت تامین بودجه برگزار خواهد شد.

برگزاری اردو های منظم ابتدایی ترین نیاز ملی پوشان برای پیشرفت در رشته خود است. زمانیکه ایجاد تغییرات برای بهبود وضعیت انجام می شود انتظارات نیز برای بهبود شرایط بالا می رود اما کسب نتایج گذشته هیچ نشانی از بهبود وضعیت ندارد. زنگ خطر برای پینگ پنگ بانوان به صدا در آمده است و اگر ملی پوشان با همین رویه پیش روند ممکن است از دسته دوم جهانی به دسته سوم سقوط کنند و شاید همان یک سهمیه در المپیک نیز از دست برود. فرصت ها را باید غنیمت شمرد و به راحتی نباید آنها را از دست داد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر