جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 36120
تاریخ انتشار: 15 ارديبهشت 1396 17:28
امام جمعه موقت تهران به شش نامزد انتخابات ریاست جمهوری توصیه کرد، نظام اسلامی را مستقیم یا غیر مستقیم زیر سوال نبرند و به خروجی برخی از حرف های خود توجه کنند.
راه امروز: آیت الله سید احمد خاتمی در سومین روز از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت : اصل مسئله مناظرات به صورت شفاف و سریع شایسته تقدیر است زیرا این کار جلوی بسیار از اسراف و تبذیرها را در تبلیغات انتخاباتی خواهد گرفت.
وی ادامه داد: نامزدهای انتخاباتی باید با رفتار خود اخلاق را نشان دهند زیرا نحوه برخورد آنها در این سطح به الگو تبدیل خواهد شد. 
سید احمد خاتمی خاطر نشان کرد: در مناظره اول شاهد برخی هنجارشکنی های اخلاقی بودیم که این در شان نامزدها نیست.
وی با بیان اینکه نگاه امام علی (ع) به همه مسئولیت های کلان و خرد نگاه امانت است، اضافه کرد: این مناظرات به خوبی نشان می دهد چه کسی نگاهش به مسئولیت ، امانت و چه کسی نگاهش لقمه چرب است.
به گفته خطیب موقت نماز جمعه تهران ، مردم از لابه لای گفته های نامزدها به خوبی می فهمند چه کسی دلش به حال کشور می سوزد و چه کسی در پی ارتقاء کشور و یا ارتقاء خود و باندش است.
سید احمد خاتمی افزود: در صورتی که در مناظرات انتخاباتی فردی مدام خود و حزبش را به رخ بکشد معلوم است پس از گرفتن قدرت نیز ، اتوبوسی آدم بیرون و اتوبوسی آدم وارد می کند که این یک آفت است؛ آفتی که در طول 38 سال گذشته در عرصه مدیریت داشتیم و باید به آن اعتراف کنیم.
وی گفت: نگاه باندی به برخی مسئولیت ها با جابه جایی های اینچنین، فرصت های ساخته شده توسط نظام را از بین می برد.
خاتمی به مردم توصیه کرد: در مناظرات این مسئله را دنبال کنند که چه کسی واقعا پی خدمت است.
وی اظهار کرد: نامزدها در صورتی که بر سر سفره نظام نشسته اما نظام، امام و خدمات کلان نظام اسلامی را زیر سوال ببرند ناشایست است؛ از این رو امیدواریم در مناظره دوم و سوم این مسئله مورد توجه قرار گیرد.
خاتمی در بخشی دیگر از سخنانش در خصوص فعالیت های نمایشگاه گفت: باید مسئولین نمایشگاه مراقب باشند برخی افراد سودجو از فضای نمایشگاه سوء استفاده نکنند، سفره فرهنگی گسترده شده و نگاه به نمایشگاه یک جشن فرهنگی است که باید از آن استقبال کرد؛ هر چند نگاه فرهنگی مردم مایع مسرت است.
به گفته وی، برخی افراد تلاش دارند تفکرات مسموم را مانند تفکر تکفیری که آدم کشی را تئوریزه می کند با عرضه کتاب های خود به دیگران القاء کنند؛ از این رو باید مسئولان مراقب باشند این فکر مسموم به نمایشگاه تزریق نشود.
عضو مجلس خبرنگان رهبری تصریح کرد: در عرصه کتاب های فارسی و غیر فارسی مجاز نیستیم نمایشگاه را در اختیار تفکرات مسموم قرار دهیم، نمایشگاه بستر انتشار تفکر سالم است؛ هر چند در کارهای بزرگ انتظار نداشتن خطا، واقع بینانه نیست.
آیت الله خاتمی در ادامه، با بیان اینکه استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغ نامزد خاصی خلاف قانون و شرع است این کار را در تناقض با عدالت و امکانات عمومی و بیت المال دانست و گفت: این امکانات باید بطور مساوی در اختیار همه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: متاسفانه برخی رسانه های مکتوب و غیر مکتوب گاه صریح و گاه غیر صریح از نامزدی حمایت و برای آن تبلیغ می کنند.
سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با شعار 'یک کتاب بیشتر بخوانیم' از 13 تا 23 اردیبهشت ماه در مجموعه شهر آفتاب در حال برگزاری است.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر