پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: 35952
تاریخ انتشار: 10 ارديبهشت 1396 19:24
پلیس ترکیه تحقیقات درباره قتل سعید کریمیان، مدیر گروه تلویزیونی جِم ( GEM TV) را آغاز کرد.
به گزارش بی بی سی، خودروی حامل کریمیان و یک تاجر کویتی همراهش دیشب در استانبول هدف حمله افراد ناشناس قرار گرفت. هردو سرنشین خودرو به ضرب گلوله مهاجمان نقاب‌پوش کشته شدند.
 
خبرگزاری رسمی ترکیه، آناتولی، گزارش داده است که مهاجمان، خودروی خود را در منطقه کمربورغاز استانبول آتش زده و گریخته‌اند. به گزارش این خبرگزاری کریمیان در محل حادثه کشته شده و همراهش در بیمارستان درگذشته است.
 
کنسول کویت در استانبول تایید کرده است که همراه کریمیان، محمد متعب شلاحی، یک تاجر کویتی بوده است. آنطور که کنسولگری کویت گفته، سه گلوله به شکم محمد متعب شلاحی اصابت کرده و او در بیمارستان درگذشته است، اما به سعید کریمیان 27 گلوله اصابت کرده و در محل حمله کشته شده است.
 
کریمیان ۴۵ ساله بود و به گفته رسانه‌های ترکیه "شهروند بریتانیا" بوده است. وزارت خارجه بریتانیا هنوز درباره وضعیت شهروندی یا اقامتی کریمیان اظهار نظر نکرده است.
 
حمله در منطقه "ساری‌یر" استانبول، در بخش اروپایی این شهر، رخ داد. رسانه‌های ترکیه می‌گویند مهاجمان سوار بر یک خودروی شاسی بلند بوده‌اند و جلوی خودروی "لوکس" حامل کریمیان پیچیده‌اند و بعد از تیراندازی فرار کرده‌اند.
 
سعید کریمیان، مدیر شبکه‌های تلویزیونی جم بود. این شبکه‌ها از حدود ۱۰ سال پیش پخش برنامه‌های سرگرم کننده را برای فارسی‌زبانان روی ماهواره آغاز کرد. در سال‌های بعد شمار شبکه‌های جم آن طور که در وب سایتش آمده به "۳۱ کانال به زبانهای فارسی ، عربی ، کردی و آذری" رسید.
 
خبرگزاری رسمی ترکیه، در گزارش خود از کشته شدن "دو تبعه ایرانی" خبر داده است اما رسانه‌های دیگر ترکیه، و همچنین رسانه‌های کویت می‌گویند، همراه کریمیان یک بازرگان کویتی و "شریک تجاری" کریمیان بوده است.
 
همراه کویتی که بود؟
کنسول کویت، تایید کرده است که همراه کریمیان، محمد متعب شلاحی شهروند کویت بوده است. رسانه‌های این کشور او را تاجر و مالکی مشهور خوانده‌اند. به گفته رسانه‌های کویت او به عنوان فردی "خیر" شناخته می‌شده و یکی از رهبران کلیدی قبیله "مطیر" کویت بوده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر