جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 35947
تاریخ انتشار: 10 ارديبهشت 1396 19:07
استاندار کرمان از اجرای 26 هزار میلیارد تومان پروژه در حال اجرا در استان خبر داد و افزود: از 46 شرکت دانش بنیان در استان کرمان در سه سال گذشته 340 میلیون دلار صادرات داشته ایم این در حالی است که در دولت قبل سهم صادرات ما از این محل فقط 28 هزار دلار بوده است.


به گزارش فیدوس: استاندار کرمان از اجرای 26 هزار میلیارد تومان پروژه در حال اجرا در استان خبر داد و افزود: از 46 شرکت دانش بنیان در استان کرمان در سه سال گذشته 340 میلیون دلار صادرات داشته ایم این در حالی است که در دولت قبل سهم صادرات ما از این محل فقط 28 هزار دلار بوده است.

 علیرضا رزم حسینی، عصر امروز 10 اردیبهشت ماه در دیدار با نمایندگان تشکل های کارگران ضمن تبریک عیاد شعبانیه، گفت: همواره در دولت تدبیر و امید به دنبال آن بودیم که از تشکل ها و گروه های مختلف حمایتی کنی.

استاندار کرمان مبنای اسلام را رضایتمندی کارگر و کارفرما دانست و اظهار کرد: بیشتر با نگاه حفظ حقوق کارگر، سبک های مختلفی در سطح دنیا اجرا شده است تا رابطه کارگر و کارفرما ارتقاء پیدا کند که از جمله آنها؛ بیمه تامین اجتماعی است تا سعی شود کارگران را در دوران بازنشستگی و بیماری حمایت کند.

وی از عدم اجرای سند چشم انداز در مقطعی از زمان، سخن گفت و بیان کرد: باید سند چشم اندازی را اجرا می کردیم، اما متاسفانه در مقطعی اجرا نشد و این عدم اجرا باعث انباشتگی مشکلات بر دوش دولت شد ضمن آنکه یکی از دلایل اختلاف طبقاتی بوجود آمده در جامعه نیز به دلیل عدم اجرای سند چشم انداز است.

رزم حسینی، تحریم ها را یکی دیگر از دلایل اختلاف طبقاتی دانست و عنوان کرد: در دولت تدبیر و امید در سطح کلان و خرد اقتصادی تغییرات مثبتی ایجاد شده است و اقتصاد فرو رفته  در دره را به ثبات رساند.

وی به افزایش تولیدات نفت در دولت تدبیر و امید پرداخت و تصریح کرد: در دولت قبل از دولت نهم و دهم، مهمترین پروژه های کشور پروژه های عسلویه بودند و اقدامات بسیار خوبی در این خصوص صورت گرفت به گونه ای که در اواخر دولت هشتم، میزان برداشت ما از مخازن مشترک با قطر بیشتر از کشور قطر بود، اما در پایان دولت دهم، میزان برداشت ما کمتر از قطر شد، قابل توجه است که از سال جاری سهم بیشتری از مخازن مشترک نفتی عسلویه برداشت خواهیم کرد.

استاندار کرمان به فضا و سیاست های خردمندانه و صحیح اقتصادی که دولت تدبیر و امید اتخاذ کرده پرداخت و اظهار کرد: در استان کرمان براساس این سیاست ها، موفقیت های خوبی در بخش اقتصادی داشته ایم، به طور مثال؛ صادرات استان در سال گذشته به 5 میلیارد دلار رسیده است و شایان ذکر است که بخشی از تولیدات استان از سایر گمرکات صادر می شود.

وی به میزان اشتغال در ادوار مختلف اشاره و بیان کرد: متوسط ایجاد شغل در دهه اول دولت اصلاحات حدود 23 هزار شغل، در دولت دهم 12 هزار 700 شغل در استان ایجاد شده است، قابل توجه است که در سال گذشته در استان کرمان حدود 32 هزار و 800 شغل ایجاد شده است.

رزم حسینی ادامه داد: این میزان اشتغال در حالی است که اقتصاد ایران از تحریم ها به صورت کامل خارج نشده و همچنین زخم های دولت قبل بر تن اقتصاد ما بوده است.

وی از اجرای 26 هزار میلیارد تومان پروژه در حال اجرا در استان خبر داد و افزود: از 46 شرکت دانش بنیان در استان کرمان در سه سال گذشته 340 میلیون دلار صادرات داشته ایم این در حالی است که در دولت قبل سهم صادرات ما از این محل فقط 28 هزار دلار بوده است.

استاندار کرمان صدور ویزای فرودگاهی در استان کرمان را یکی دیگر از اقدامات مهم در رونق صنعت گردشگری استان دانست و بیان کرد: در 8 سال قبل از این دولت 32 هزار گردشگر وارد استان کرمان شده اند، اما در سه سال گذشته 95 هزار گردشگر به استان کرمان سفر کرده اند.

وی با بیان این مطلب که توسعه هر منطقه بستگی به میزان همکاری و مشارکت مردم در آن منطقه با معین های خود است، افزود: یکی از آسیب های جدی ما سرمایه های اجتماعی از دست رفته است که شامل تشکل ها، سمن ها و ... هستند و باید در جهت احیای آنها گام های اساسی و مهم برداشته شود.

رزم حسینی اضافه کرد: بسیاری از کشورها منابع مادی آنها بسیار اندک است، اما آنها به سرمایه های اجتماعی خود ارزش داده و از این طریق توسعه کشورهای خود را رقم زده اند. 

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان تاکید کرد: اگر تغییر نگاهی که در استان ایجاد شده را نهادینه کنیم مطمئنا در آینده نه چندان دور شاهد توسعه و پیشرفت استان کرمان خواهیم بود و چه بسا استان کرمان باعث توسعه سایر مناطق کشور گردد.

رزم حسینی از امیدی که در استان کرمان ایجاد شده سخن به میان آورد و عنوان کرد: اکنون خلق ثروت در استان صورت گرفته و اکنون سپرده های استان کرمان در بانک ها به 32 هزار میلیارد تومان رسیده است که نسبت به سال گذشته رشد 4 برابری پیدا کرده است.

وی به اقدامات خوبی که در این دولت در حوزه های مختلف صورت گرفته پرداخت و عنوان کرد: چند بیمارستان فردا 11 اردیبهشت ماه با حضور وزیر بهداشت افتتاح خواهد شد، ضمن آنکه تا پایان سال چند بیمارستان دیگر در سطح استان افتتاح خواهد شد.

استاندار کرمان از اقدامات عمرانی و مرمت آثار باستانی در استان اشاره و بیان کرد: در گذشته فقط به باغ شاهزاده ماهان توجه می شد، اما در این دولت بسیاری از آثار باستانی مرمت و احیا شده است که اکنون گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است.

وی با اشاره به نزدیکی انتخابات، خطاب به مردم و تشکل های کارگری گفت: رای خود را خردمندانه به صندوق های رای بیندازید و با تامل و تفکر بهترین و اصلح ترین فرد را انتنخاب کنید.

رزم حسینی از اهمیت شورای شهر سخن گفت و بیان کرد: به فردی رای دهید که قدرت ریسک و انجام اقدامات توسعه ای را در سطح شهر داشته باشند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر