پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 35901
تاریخ انتشار: 09 ارديبهشت 1396 17:42
روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به فضای انتخاباتی کنونی در ایران نوشت: جمعیت حامی اصلاحات در ایران در سال 2013 از حسن روحانی حمایت کرد اما وی نتوانسته است انتظارات در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی را برآورده کند.


راه امروز: روزنامه گاردین در گزارشی با اشاره به فضای انتخاباتی کنونی در ایران نوشت: جمعیت حامی اصلاحات در ایران در سال 2013 از حسن روحانی حمایت کرد اما وی نتوانسته است انتظارات در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی را برآورده کند.
ایرانی‌ها در هفته‌های پیش رو قرار است بار دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق های رای بروند، اگرچه گروه های مخالف نظام تلاش می کنند انتخابات در ایران را بی فایده نشان دهند، انتخابات در این کشور همچنان رقابتی است و از سوی برگزار کنندگان جدی تلقی می‌شود.

در انتخابات ریاست جمهوری سال 2013 جمعیت حامی اصلاحات در ایران از حسن روحانی پشتیبانی کرد و ایران از زمان روی کار آمدن یک رئیس جمهور میانه رو تغییرات قابل توجهی داشته است. روحانی به وعده خود برای رفع محدودیت های اعمال شده بر ایران به دلیل مساله هسته ای اش عمل کرد اما قادر نبوده است در زمینه بهبود وضعیت اقتصادی آن گونه که انتظار می رفت، عمل کند. این شرایط بیشتر به این دلیل است که غرب، به ویژه آمریکا و انگلیس امکان دسترسی مناسب ایران به بازار جهانی را نداده‌اند.

به نوشته گاردین، در چنین شرایطی کشورهایی چون آمریکا، عربستان و اسرائیل به شدت در تلاشند تا با کمک کردن از گروه های مخالف نظام ایران برای دستیابی به اهداف خود در این کشور استفاده کنند. اما حقیقت این است گروه هایی همچون منافقین که در سال های جنگ عراق با ایران همکاری گسترده‌ای با صدام حسین (دیکتاتور مخلوع عراق) داشت در ایران پذیرفته نیستند و صدای آنها نباید مورد توجه قرار گیرد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر