پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 35831
تاریخ انتشار: 06 ارديبهشت 1396 18:54
در جریان کنفرانس سالانه امنیت بین‌الملل؛

تاکید پوتین بر لزوم اتخاذ رویکرد منسجم در مبارزه با تروریسم

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی در ششمین کنفرانس امنیت بین‌الملل مسکو گفت: مبارزه با مساله تروریسم در خاورمیانه و شمال آفریقا نیازمند یک رویکرد منسجم است.

راه امروز: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی در ششمین کنفرانس امنیت بین‌الملل مسکو گفت: مبارزه با مساله تروریسم در خاورمیانه و شمال آفریقا نیازمند یک رویکرد منسجم است.

 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در این سخنرانی تاکید کرد که مبارزه با مساله تروریسم و تلاش‌ها برای حل وضعیت متشنج در خاورمیانه و شمال آفریقا نیازمند یک رویکرد متعادل و منسجم است.

پوتین در سخنرانی خود در افتتاحیه این کنفرانس خطاب به شرکت کنندگان گفت: دستور کار کنفرانس فعلی شامل مسائلی جدی است که به یک رویکرد متعادل و منسجم احتیاج دارد.

او ادامه داد: این مسائل فراتر از همه شامل مبارزه با تروریسم به عنوان یک تهدید بزرگ علیه امنیت و ثبات منطقه‌ای و جهانی در کنار مسائل مربوط به حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک درگیری‌های مختلف به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقا هستند.

این پیام رئیس‌جمهور روسیه از سوی نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه در این کنفرانس قرائت شد.

پوتین اظهار کرد که باید در این کنفرانس توجه ویژه‌ای صرف مقابله با چالش‌های کم‌اهمیت‌تر دیگر شود.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد که این کنفرانس در مسکو تبدیل به یک سنت شده که به سبب دستور کار پر مشغله و مقام‌ها و نمایندگان آژانس‌های نظامی، سازمان‌های بین‌المللی و محافل سیاسی و علمی که در آن شرکت می‌کنند، شهرت یافته است.

پوتین گفت: من مطمئن هستم مباحث سازنده و آزاد در این اجلاس سبب ایجاد فرصتی خوب برای شرکت کنندگان به منظور تبادل تجارت و اطلاعاتشان و گسترش روابط حرفه‌ای خواهد شد.

وی افزود: این گفت‌وگوی مستقیم و ثمربخش امروزه برای تقویت شراکت بین کشورها ضروری است.

در عین حال پاتروشف نیز گفت: مداخله نظامی در امور کشورهایی که مقاومت فعالانه در برابر تروریسم دارند غیرقابل قبول است.

او اظهار کرد: این مهم است که اطمینان حاصل کنیم. مبارزه با این تهدید تبدیل به بهانه‌ای به منظور اعمال فشار بر کشورهای مستقل همانطور که در برخی مناطق جهان اتفاق افتاده نشود.

او ادامه داد: به عبارت دیگر تلاش‌ها برای مداخله نظامی در امور کشورهایی که مقاومت موثری در برابر تروریسم دارد غیرقابل قبول است.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر