سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: 35542
تاریخ انتشار: 27 فروردين 1396 17:16
دبیر شورای عالی امنیت ملی، استفاده آمریکا از بمب های بزرگ و غیرمتعارف در افغانستان را نامشروع دانست و گفت: بمباران مردم و کشورها هرگز نمی تواند تقویت کننده امنیت ملی این کشور باشد.
راه امروز: علی شمخانی ظهر یکشنبه در دیدار سپهبد ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان این مطلب را بیان کرد.
وی خاطر نشان کرد: اقدامات یکجانبه و ضد امنیت منطقه ای آمریکا و برخی کشورهای همپیمان آن نیز مقوم گروه های تروریستی در منطقه بوده و راه حل های سیاسی پایان بحران را ناکام می گذارد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: خطر تروریسم و ریشه های آن از جمله اندیشه تکفیری که توسط برخی کشورهای منطقه ترویج می شود، تمام منطقه را با بحران مواجه ساخته و مانع از رشد و پیشرفت کشورهای اسلامی می شود.
شمخانی اضافه کرد: موارد متعددی از استفاده از سلاح های شیمیایی توسط گروه های تروریستی ثبت شده است که عدم واکنش مناسب نسبت به آن و یا فرافکنی و دادن آدرس های انحرافی موجب بروز فجایع انسانی و بکارگیری آن ها در دیگر کشورها می شود. 
وی در این دیدار با اشاره به اشتراکات فراوان میان دو کشور در مسائل دفاعی، سیاسی و منطقه ای و پیوندها و اشتراکات فرهنگی و مذهبی بر ضرورت گسترش بیش از پیش مناسبات در مسائل راهبردی تاکید کرد.

**آذربایجان از پیشنهادات ارائه شده استقبال می کند
به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، سپهبد ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان که در صدر یک هیئت بلند پایه دفاعی- نظامی به تهران سفر کرده است با اثربخش خواندن گفت وگوهای صورت گرفته، گفت: جمهوری آذربایجان مایل به افزایش مبادلات و همکاری ها میان دو کشور است و در این مسیر از ابتکارات و پیشنهادات ارائه شده استقبال می کند.
وی با اشاره به تهدیدات مشترک میان دو کشور از جمله ظهور گروه های تروریستی و تکفیری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تجارب ارزنده ای دارد که تلاش می شود با انجام گفت وگوهای نزدیک میان دو کشور با این تهدیدات مقابله شود.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر