جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 35315
تاریخ انتشار: 20 فروردين 1396 19:50
شاخص کل فرابورس ایران (آیفکس) در معاملات امروز (یکشنبه) همانند دیروز رشد خود را- هر چند با شیب ملایم- ادامه داد و با 0.3 واحد افزایش در ارتفاع 890 واحدی ایستاد.

راه امروز: در معاملات امروز بیش از 294 میلیون ورقه بهادار به ارزش افزون بر یک‌هزار و 84 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که در این میان سهم بازار اول و دوم در مجموع دادوستد نزدیک به 160 میلیون سهم به ارزش 479 میلیارد ریال بود.
در مجموع این دو بازار نماد معاملاتی «حریل» و «شاوان» به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. 
نمادهای «غشهداب»، «مفاخر» و «بالاس» در حالی بالاترین رشد قیمت را تجربه کردند که نمادهای «وگستر»، «زنگان» و «دسانکو» بیشترین افت قیمتی را شاهد بودند.
نمادهای «دماوند»، «مارون» و «خراسان» در حالی بیشترین تاثیر منفی را بر آیفکس تا سطح 1.2 واحد گذاشتند که نمادهای «شاوان» و «هرمز» با رشد قیمتی خود، بالاترین تاثیر مثبت را بر این نماگر داشتند و مانع از افت آن شدند.
معاملات امروز فرابورس ایران در حالی پایان یافت که آیفکس پس از افت و خیزهای پی در پی در نهایت به رشد کمتر از نیم واحدی رضایت داد تا شاخص کل در همان ارتفاع دیروز قرار گیرد.
در مجموع تابلوهای معاملاتی بازار پایه 128 میلیون سهم به ارزش 129 میلیارد ریال معامله شد و نماد نورد و لوله اهواز با معامله 47 میلیون سهم به ارزش 22 میلیارد ریال در صدر این بازار ایستاد و بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را تجربه کرد.
نگاهی به معاملات اوراق با درآمد ثابت نشان می‌دهد در این بازار حجم و ارزش معاملات در جریان بازار به 386 هزار ورقه به ارزش 368 میلیارد ریال رسید. 
در این بازار اسناد خزانه اسلامی مرحله 11 نیز امروز بیشترین حجم و ارزش معامله اوراق را در اختیار گرفت.

** اوراق تسهیلات مسکن 
تابلو معاملات اوراق تسهیلات مسکن امروز میزبان معامله 39 هزار ورقه به ارزش 28 میلیارد ریال بود. 
تسه‌ها نیز در دامنه قیمتی 656 هزار تا 722 هزار ریال مورد مبادله قرار گرفتند. 
اوراق تسهیلات مسکن خرداد 95 بالاترین قیمت و آبان ماه 93 کمترین قیمت تسه را در این تابلو معاملاتی در اختیار گرفتند.
به گزارش ایرنا، دیروز (شنبه) شاخص کل فرابورس ایران (آیفکس) معاملات را در ارتفاع 890 واحدی به پایان رساند تا بدین ترتیب به بالاترین میزان در سه سال گذشته برسد.
در معاملات دیروز، در مجموع بازارهای فرابورس، شاهد دادوستد 272 میلیون و 84 هزار ورقه به ارزش افزون بر یک هزار و 397 میلیارد ریال بودیم که این حجم از معاملات در بیش از 38 هزار نوبت انجام شد.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر