جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 35016
تاریخ انتشار: 05 فروردين 1396 16:33
تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری سال ۱۳۹۶

معاملات کم‌حجم در کنار رشد اکثریت نمادها

در اولین روز معاملات بورس تهران در سال ۱۳۹۶ دماسنج بازار سرمایه توانست ۲۵۵ واحد رشد کند. در داد و ستدهای کم حجم امروز اکثریت گروه ها شاهد روند رو به رشد بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به گروه خودرو و رایانه اشاره کرد.

راه امروز: امروز شنبه شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۵۵ واحد رشد کرد و به رقم ۷۷ هزار و ۴۸۵ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن پس از ۱۴۵ واحد رشد به رقم ۱۵ هزار و ۸۶۸ واحدی دست یافت.

امروز در گروه خودرو و ساخت قطعات تمامی نماد ها به جز نماد شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران در کانال افزایشی قرار گرفتند به طوری که نماد سایپا توانست ۲.۲۴ واحد در قیمت پایانی رشد کند علاوه بر این قیمت آخرین معامله  در نماد ایران خودرو نزدیک به ۵ درصد بالا رفت این نماد امروز شاهد صف خریدی با حجم نزدیک به ۳ میلیون سهم بود.

در اولین روز معاملاتی بورس تهران در سال ۱۳۹۶ گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن نیز سبز  رنگ شد و به جز نماد کارت اعتباری ایران کیش تمامی نمادها در آخرین قیمت معامله و قیمت پایانی روند صعودی را نشان دادند.

اما در گروه فرآورده های نفتی شرایط تا حدودی متفاوت بود تعداد زیادی  از نمادها در این گروه روند کاهشی در قیمت پایانی را تجربه کردند اما نمادهایی همچون پالایش نفت شیراز و نفت پاسارگاد توانستند ۴ و ۳ درصد در قیمت پایانی رشد داشته باشند.

نماد پتروشیمی شازند امروز از جمله نمادهای بود که مورد بازگشایی قرار گرفت پتروشیمی شازند در روزهای پایانی سال ۱۳۹۵ مجموعه عمومی فوق العاده برگزار کرد تا بابت افزایش سرمایه تصمیم گیری کنند اما افزایش سرمایه این شرکت در مجمع فوق العاده رای نیاورد و امروز این نماد با محدودیت نوسان قیمت بازگشایی شد.

نماد معاملاتی شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن نیز  پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی امروز بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی بازگشایی شد. در طرف مقابل نماد معاملاتی شرکت بانک سینا به علت تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شود همچنین در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی حق تقدم شرکت لابراتوار های سینا دارو با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی متوقف شد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۸۸ میلیارد و ۳۶۱ میلیون و صد هزار تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۳۲۶ میلیون و ۷۶ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در ۳۲ هزار و ۴۷ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز امروز ۵ واحد رشد کرد و به رقم  ۸۸۰ واحدی رسید ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۲۵۲ میلیارد و ۷۴۲ میلیونو ۹۰۰ هزار تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۶۵ میلیون و ۶۴۰ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۱۱ هزار و ۳۶۰ نوبت داد و ستد بود.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر