پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 35013
تاریخ انتشار: 05 فروردين 1396 16:26
رئیس کمیته انفورماتیک هیات مرکزی نظارت بر انتخابات:

انتخابات الکترونیک عمدتا در شهرهای توابع استان تهران برگزار می‌شود

براساس توافق صورت گرفته با وزارت کشور در شهرهایی که اعضای شورای شهر آنها 7 یا 9 نفره باشند، انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می شود که این شهرها عمدتا در استان تهران هستند.

راه امروز: رئیس کمیته انفورماتیک هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا کشور اظهار کرد: براساس توافق صورت گرفته با وزارت کشور در شهرهایی که اعضای شورای شهر آنها 7 یا 9 نفره باشند، انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می شود که این شهرها عمدتا در استان تهران هستند.

قاسم میرزایی نیکو خاطر نشان کرد: طی جلسات مختلف و متعدد با وزارت کشور براساس توافقی که انجام شده در حدود 150 شهر انتخابات الکترونیک برگزار می شود،‌ که استان تهران بیشترین سهم را در این میان دارد.

وی افزود: اسامی اولیه شهرهایی که برای برگزاری انتخابات الکترونیک مورد توافق هیات مرکزی نظارت و وزارت کشور قرار گرفته شهرهای پردیس، بومهن، باقرشهر، رباط کریم، پیشوا، باغستان، اندیشه، صباشهر، پرند و صالحیه به عنوان شهرهایی که هفت نفر در آنها به عنوان عضو شورا انتخاب می شوند و شهرهای اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، ورامین، قرچک، شهریار، قدس، ملارد، گلستام و نسیم شهر به عنوان شهرهایی که 9 نفر از آنها برای عضویت در شورای شهر انتخاب می شوند هستند.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز طی جلسه‌ای اسامی شهرهایی که انتخابات به صورت الکترونیک در آنها برگزار می شود نهایی خواهد شد و این حساسیت وجود دارد که زیرساخت های مناسب و نیازهای برگزاری انتخابات الکترونیک در این شهرها با نظارت جدی تامین و فراهم شود و امیدواریم برای اولین بار در انتخابات شوراها با ابتکار عمل مجلس شاهد برگزاری انتخابات الکترونیک باشیم.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر