پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 34789
تاریخ انتشار: 24 اسفند 1395 17:25
ایام انتخابات صرفا مختص جریان های سیاسی نیست و به طور معمول اقشار مختلف جامعه نیز دست به کار می شوند و حمایت و مخالفت خود را از برخی کاندیداها یا جریان‌های سیاسی اعلام می کنند. به همین دلیل این روزها در شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر کاربران با #اگر_روحانی_نبود دیدگاه‌های خود را ثبت می کنند.
راه امروز: دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جهوری قرار است 29 اردیبهشت سال آتی برگزار شود و این روزها فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بیش از آنکه رنگ و بوی عید داشته باشد بیشتر محیطی است که در آن کاربران سخت مشغول بحث و گفت‌وگو درباره این رویداد سیاسی هستند. 

در همین راستا تقریبا هفته گذشته بود که یکی از کاربران توییتر پیشنهادی را مطرح کرد که با استقبال زیادی مواجه شد. نیما نوشت: «پيشنهاد ميكنم تا زمان انتخابات با هشتگ #اگر_روحانى_نبود،  نظرات انتخاباتى خود را توييت كنيد» بعد از این پیشنهاد دیگر کاربران توییتری آغاز به نوشتن دیدگاه‌های موافق و مخالف دولت با  #اگر_روحانى_نبود، کردند و موجی از حمایت‌ها و انتقادها روانه این شبکه اجتماعی شد.

در همین خصوص پریسا اکبری در حساب توییتری خود نوشت: #اگر_روحانی_نبود الان عارف رئیس جمهور بود و جواب تندروها رو به‌خوبی میداد. ممکنه بگید عارف که اصلا حرف نمیزنه. باید بگم جواب ابلهان خاموشیست. مهرداد اصیل‏ نیز به فضای فرهنگی و هنری کشور اشاره کرد و نوشت #اگر_روحانی_نبود کتاب‌های معروفی، مندنی‌پور و... رو باید از قاچاقچی‌ها می‌خریدیم و کلی از کتاب‌های چاپ شده(لااقل بیشتر رمان‌ها)هنوز مجوز نداشتند.

ویدا نیز با #اگر_روحانی_نبود به فعالیت های سعید جلیلی به عنوان مذاکره کننده هسته ای اشاره کرد و نوشت: شما یادتون نیست جلیلی مشکلش حجاب مذاکره کننده های 1+5 بود نه تحریم ها. همچنین پریچهر‏ نوشت: #اگر_روحانی_نبود ما همچنان محور شرارت بودیم، (چنان که الانم هستیم) اما با #هسته_ای.

آروما‏ دیگر کاربر این شبکه اجتماعی پیشنهاد دیگری را در خصوص این هشتک مطرح کرد و نوشت: به‌جای #اگر_روحانی_نبود بهتر نیست #اگر_روحانی_بود رو میذاشتید؟! همین الانشم نه حضور فیزیکی داره نه عملی آخه! سینا قنبرپور کاربر دیگری بود که با این هشتک نظر خود را مکتوب کرد و با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه نوشت: #اگر_روحاني_نبود معلوم نبود #درياچه_اروميه چه سرنوشتي پيدا كرده بود.

بنجامین آزاد نیز در همین خصوص نوشت: #اگر_روحانی_نبود هیچ وقت ظریفی وزیر نمی‌شد که بتونه جواب نتانیاهو رو به درستی بده. صدرا آغاسی هم با #اگر_روحانی_نبود به مسئله دانشجوهای ستاره دار اشاره کرد و نوشت: #اگر_روحانی_نبود اکنون دانشجویانی با مزه تلخ محرومیت از تحصیل در ترم دوم، وارد عید می شدند و عده ای در استرس ستاره دار شدن.

فرهاد هم نوشت: #اگر_روحاني_نبود احتمالا ایران یه کشور منزوی و ترسناک بود که مردمش باتورم 50درصدی و رشداقتصادی منفی 10 زندگی می کردند و هی تحقیر می شدن. مهدی عبدالهی هم به یکی دیگر از اقدامات دولت اشاره کرد و نوشت: #اگر_روحانی_نبود تدریس ادبیات زبان کردی و آذری در مدارس و دانشگاه‌ها حتی مطرح هم نمی‌شد. #زبان_مادری

فرهاد فرهی نیز به ثبات اقتصادی اشاره کرده است و نوشت: #اگر_روحاني_نبود نه چرخ هسته ای میچرخید نه چرخ اقتصاد. ثبات اقتصادی در این مدت آنهم بعداز دوران افزایش ساعتی قیمت‌ها کار سختی بود که انجام شد نما نیز کنترل تورم و قیمت ارز را از اقدامات مثبت دولت ارزیابی کرده است و نوشت: #اگر_روحانی_نبود بالاخره یک نفر بود.اما  دلار دست کم 5000 تومن بود و تورم چهل درصدی هم برامون عادی میشد

یکی دیگر از کاربران با نام لیون به اتفاقات مشهد در سال 95 اشاره می کند و می نویسد: #اگر_روحانی_نبود الان علم الهدی کل کنسرت های ایران و لغو میکرد .والا دیگه تو این 4 سال تنها کار مفید روحانی همین بود. کاربر دیگری می نویسد: #اگر_روحانی_نبود الان توليد نفتمون به صفر رسيده بود و ترامپ هم با سرخوشي و اجماع كامل بين المللي نقشه ي حمله به ايران رو ميكشيد

لیلا هم به مسئله کنترل تورم در دولت یازدهم اشاره می کند و می نویسد: #اگر_روحانی_نبود امروز نرخ ميوه در بازار ميوه و تره‌بار: پرتقال٦٠هزارتومان،سيب٥٠ هزارتومان، گوجه سركوچه رئيس جمهور ٩٠هزارتومان. همچنین آنا به تحریم های دارویی اشاره کرد و نوشت: #اگر_روحانى_نبود معلوم نیست تحریم‌ها تاحالا با ما چه کرده بود. تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی با قیمت سه برابر وارد میشد.

از دیگر توییترها با هشتک  #اگر_روحانى_نبود هم می توان به نوشته طنزگونه کاربری با نام داگلاس‏ اشاره کرد که نوشت:  #اگر_روحاني_نبود مردم میزدن تو کارِ اشکنه و یک وعده غذا در روز  لااقل هیکلاشون هم میومد رو فرم.
 
همچنین محسن عرفان زاده که نوشت: #اگر_روحانى_نبود امثال جلیلی شرایط کار و تلاش برای برابری زنان رو هر روز سخت‌تر میکردند. پویا هم با #اگر_روحانی_نبود نوشت از اقدامات مثبت در دوره #روحانی اینکه سطح #مطالبه_گری عمومی بدلیل مشارکت فعال و امید نه تنها سرکوب نشد که ارتقا پیدا کرد

اما تمامی نوشته از سوی موافقان دولت نبود در این میان مخالفان و منتقدان دولت بیکار ننشستند و با استفاده از هشتک  #اگر_روحانى_نبود تلاش کردند دیدگاه‌های خود را مطرح کنند. در همین راستا مهدی می نوسید: #اگر_روحانی_نبود الان صدها هزار نفر در فرانسه،آلمان،اتریش و چین و... بیکار بودند. همچنین محبی نژاد دیگر منتقد دولت است که می نویسد: #اگر_روحانى_نبود مردم ما کی ته مانده نفاق و دورویی را میشناختند والان وقت عبرت گرفتن است تا دیگه انتخاب درست انجام شود نه لیستی و جناحی

حسین باقری نسب‏  که گویی نه از دولت قبل و نه دولت فعلی دل خوشی دارد نوشت: #اگر_روحانى_نبود دليل اينهمه تفاوت برخورد اهل قلم در افعال نامانوس دو تا رئيس جمهور را نميفهميديم يكي هزارها تحليل و بحران سازي و  يكي سكوت مرگ. مصطفی دیگر کاربر شبکه اجتماعی نیز انتقاد خود را اینگونه مطرح کرد که #اگر_روحانی_نبود  چطور می فهمیدیم نتیجه اعتماد به کدخدا خسارت محضه؟

همچنین ابراهیم نصیری‏ نوشت: #اگر_روحانی_نبود برای دیدن دستاوردهای دولت در خصوص اشتغال، مهارتورم، انرژی هسته ای و...نیازی به عینک زدن نبود. مهدی نیز به اتفاق‌های صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و نوشت: #اگر_روحانی_نبود کی اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان رو معوقه بانکی می نامید!؟ سپند هم دیگر منتقد دولت است که نوشت: #اگر_روحانی_نبود کی می خواست ناکارآمدی و سوء مدیریت شو مدام بندازه گردن دولت قبل. نکته جالب توجه حضور الیاس نادران در بین این کاربران توییتری بود که با هشتک #اگر_روحانی_نبود، نوشت: #اگر_روحانی_نبود حقوق‌های نجومی هم نبود.

به هرحال مشخص است که هر چقدر فضای سیاسی میان جریان‌ها سرد و بی خبر است، اما میان اقشار مختلف جامعه بازار گفت‌وگوها و بحث‌های انتخاباتی گرم و گسترده است که بی شک در روزهای آتی بیش از پیش فضای سیاسی در شبکه‌های اجتماعی حاکم خواهند شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر