جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 34587
تاریخ انتشار: 18 اسفند 1395 19:21
لاریجانی در یادآواره شهدای فرهنگی و دانش آموزی سمنان:

صحبت راجع به انتخابات ما فضاحتی برای آمریکایی‌هاست

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در سخت‌ترین شرایط مانند جنگ انتخابات برگزار کرده است گفت: نماد برجسته برای جمهوری اسلامی ایران و ملت آن این است که سرنوشت‌شان را خودشان تعیین می‌کنند.



راه امروز: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران در سخت‌ترین شرایط مانند جنگ انتخابات برگزار کرده است گفت: نماد برجسته برای جمهوری اسلامی ایران و ملت آن این است که سرنوشت‌شان را خودشان تعیین می‌کنند.

به گزارش ایسنا علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در یادآواره شهدای فرهنگی و دانش آموزی سمنان سخن می‌گفت، اظهار کرد: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه از درخشندگی برخوردار است و امنیت دارد به خاطر مجاهدت‌هایی است که در دوره‌های گذشته انجام شده است .

وی تصریح کرد: بحث مشکلات تروریستی که در منطقه هم مطرح می‌شود عده زیادی از فرزندان همین کشور برای دفاع از حریم حرم اعلام آمادگی می‌کنند که به آنجا بروند و این عامل صیانت و اقتدار کشور ما است.

وی در ادامه بیان کرد:‌ تمام منطقه دچار بحران امنیتی می‌جوشد و غلیان دارد، اما با فضل الهی کشور ما امن است. ممکن است برخی کشورهای بزرگ زبان گستاخی داشته باشند اما می‌دانند ایران حریف سختی است و نباید با او مواجه شوند.

لاریجانی در ادامه اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی که به دست می آید در هشت سال دفاع مقدس انجام شده است. حتما پیشرفت های تکنولوژیکی هم داشته‌ایم اما خیلی از کشورها ممکن است سلاح‌های بیشتری داشته باشند اما ملت ما در مقابل دشمن گستاخ ایستادگی کردند و مردم اهل مجاهدت هستند. در این سالها یک تستی هم گرفتند و دیدند کشوری که در منطقه پای حرفش می ایستد ایران است و اگر می‌گوید با تروریست‌ها مقابله می‌کند پای حرفش می‌ایستد نه مثل کشورهایی که فقط بیانیه صادر می‌کنند. وحدت ملت ایران عامل اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس مجلس در ادامه بیان کرد: یک روز مسئله هسته‌ای را برجسته کردند و سالها به آن پرداختند . از طرف دیگر این وهن یک قدرت بزرگ است که می‌گوید می‌خواهد مدیریت جهانی داشته باشد، اما دنبال یک سرقت بین‌المللی است. این مسئله به سادگی برایشان رخ نخواهد داد. پرهزینه است.

وی افزود: وضع صحنه بین‌المللی را مشاهده کنید. راه دیگری برای مبارزه با ما ندارند. ببینید چطور می‌توانند اموالی را از جای دیگری پیدا کنند . درست است این کارها رفتارهای ایذایی است و در آینده برای خودشان گران تمام خواهد شد.

لاریجانی افزود:‌ آن‌ها دنبال ایذایی شدن هستند، خیلی گستاخانه راجع به انتخابات صحبت می‌کنند،‌ فضاحتی برای آمریکایی‌ها است. بعد از اینکه قیل و قال هایی در مورد انتخابات خودشان بود و ادامه هم دارد، مشاجراتی در آنجا به وجود آمد و گفتند تقلب شده هنوز هم به خیابان ها کشیده شده است. آن هم برای کشوری با این اوضاع  که راجع به انتخابات ایران صحبت می‌کند کشوری که در منطقه مثل درّ می‌درخشد . کدام یک از کشورهای منطقه این گونه انتخابات داشته اند در حالیکه برخی از آن‌ها پادشاهی هستند و نمایندگانشان را خودشان تعیین کرده و به مجلس می برند؟ حتی بعضی‌ها که انتخابات برگزار می‌کنند آنقدر قدرت نظامی قوی دارند که هر روز می‌تواند تغییراتی ایجاد کند.

لاریجانی افزود:‌ ایران در سخت‌ترین شرایط مثل جنگ انتخابات برگزار کرده است. خودشان هم می‌دانند و در دلشان ایران را تحسین می‌کنند اما جایی باید حرف مرضناکی بزنند .

لاریجانی افزود: صحنه آینده صحنه ای است که همه باید برای آبادانی کشور و بهبود شرایط اقتصادی کشور  مشارکت کنند. دورنما الحمدلله خوب است . دوره سختی را گذرانده‌ایم. شرایط در حال تغییر است . امکانات خوبی در کشور وجود دارد .

وی همچنین اظهار کرد: منابع طبیعی خوبی در کشور وجود دارد. در استان سمنان نیز منابع صنعتی و معدنی و امکانات کشاورزی خوبی وجود دارد  و امیدواریم که جهشی برای اقتصاد کشور ایجاد شود.

وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه نیز به مباحث کارآفرینی و همچنین آموزش و پرورش توجه خوبی شده است و بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان به بودجه آموزش و پرورش اضافه کرده ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیدواریم با این اهتمامی که مقام معظم رهبری در بیانات‌شان مکرر در اولویت مسائل اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی تذکر داده‌اند اقتصاد به عنوان یک رکن مورد توجه باشد و همه ما هر کدام در جایگاهی که قرار داریم به این نگاه خیرخواهانه توجه  داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برای بنده افتخار است که در این قیل و قال‌هایی که وجود دارد هر جا جلسه ای برای شهدا است حضور داشته باشم.

وی با بیان اینکه یک مسلمان واقعی کسی است که اهل تقوا، ا خلاق و عقلگرا باشد گفت:‌ سبک زندگی اسلامی این گونه است که در آن مسئله جهاد شهادت یک رکن است و در انقلاب اسلامی هم یکی از عواملی که جامعه ما را تکان داد روحیه جهاد و شهادت بود.

وی همچنین اظهار کرد: برخی از کشورهای منطقه مجبورند از آمریکا و انگلیس تبعیت کنند آیا این مایه ننگ نیست که کشورهای اسلامی که امکانات و نفت و گاز دارند افتخار می‌کنند که نخست وزیر انگلیس بین شیوخ خلیج فارس می گوید ما برای شما امنیت ایجاد می‌کنیم؟ لذا آن‌ها آن اقتدار و آمادگی روحی که در تفکر جهادی به وجود می آید را ندارند.

به گزارش ایسنا پس از سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی  با حضور وی از کتاب شهدای فرهنگی رونمایی شد و از  خانواده های برخی از شهدای فرهنگی و دانش آموز تجلیل به عمل آمد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر