پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 33809
تاریخ انتشار: 12 بهمن 1395 13:04
شعبه شهدای آتش نشان بانک تجارت طی مراسمی با حضور معاون وزیر اقتصاد، عضو شورای شهر، مدیرعامل بانک تجارت، جمعی از آتش نشانان و شهروندان تهرانی افتتاح شد.
راه امروز: صبح سه‌شنبه دوازدهم بهمن‌ماه همزمان با نخستین روز دهه فجر انقلاب اسلامی و به مناسبت پاسداشت مقام شهدای آتش‌نشان به‌خصوص شهدای حادثه پلاسکو، این بانک، شعبه شهدای آتش‌نشان را افتتاح کرد.
شرفشاهی معاون توسعه منابع و مدیریت وزارت اقتصاد در آیین افتتاح این شعبه ضمن قدردانی از بانک تجارت به عنوان نخستین بانکی که اقدام به بازگشایی شعبه‌ای با نام شهدای آتش نشان کرده است، اظهار داشت: امیدواریم بانک تجارت همچون گذشته بتواند خدمات مناسبی را به بازرگانان و آسیب‌دیدگان حادثه ساختمان پلاسکو و کسبه محل ارائه دهد. وی افزود: افتتاح شعبه شهدای آتش‌نشان بانک تجارت همزمان با ایام دهه فجر می‌تواند یاد و خاطره این شهدا را همچون شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس زنده نگه دارد.
دکتر احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران نیز با اشاره به دشواری‌های حرفه آتش‌نشانی، از زحمات این قشر فداکار جامعه تقدیر کرد و افزود: طی ایام ساماندهی حادثه ساختمان پلاسکو شاهد از خودگذشتگی‌های بسیاری از سوی تمامی خدمتگزاران بودیم و در ادامه این قدرشناسی، تشییع پیکر پاک شهدای آتش نشان نیز به بهترین شکل انجام شد. وی همچنین افتتاح شعبه شهدای آتش نشان بانک تجارت را اقدامی ارزشمند در جهت پاسداشت مقام این شهیدان دانست و اظهار کرد: ساختمان پلاسکو بعد از بازار تهران به عنوان قطب توزیع البسه و پوشاک محسوب می‌شد و امیدواریم بانک تجارت همچون گذشته از طریق این شعبه خدمات شایسته‌ای را به بازرگانان و کسبه این ساختمان ارائه دهد.
محمدابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت نیز در این مراسم با اشاره به حضور شعبه بانک تجارت در ساختمان حادثه دیده پلاسکو اظهار کرد: پس از حادثه دردناک پلاسکو، هیات مدیره بانک تجارت بلافاصله با برگزاری جلسه‌ای اضطراری تصمیم گرفت تا در راستای حفظ حقوق مشتریان شعبه ساختمان پلاسکو ضمن ارائه موقت خدمات شعبه پلاسکو در شعبه سعدی، در نزدیک‌ترین فاصله ممکن و به منظور گرامی‌داشت شهدای آتش نشان شعبه‌ای را با همین نام راه‌اندازی کنیم.
وی افزود: در ساعات ابتدایی آتش سوزی ساختمان پلاسکو؛ کارمندان شعبه تمامی اسناد، مدارک و وجوه نقد را از محل شعبه خارج کردند و هیچ آسیبی به وجوه نقد و اوراق بهادار در اختیار شعبه ساختمان پلاسکو در حاثه فروریختن این ساختمان وارد نشده است و از این پس نیز شعبه شهدای آتش‌نشان، خدمات شعبه ساختمان پلاسکو را به مشتریان ارائه می‌دهد.
سردار عرب‌سرخی فرمانده یگان امداد پلیس تهران بزرگ ضمن ارائه گزارشی کوتاه از اقدامات نیروی انتظامی در ساماندهی حادثه ساختمان پلاسکو گفت: نیروی انتظامی در کنار سایر نیروهای امدادی از همان دقایق اول حادثه آتش‌سوزی در محل حضور فعال داشت. وی افزود: اقدام بانک تجارت به عنوان اولین بانک در بازگشایی شعبه‌ای با نام شهدای آتش‌نشان برای ارائه خدمات بانکی به کسبه ساختمان پلاسکو بسیار زیبا و ارزشمند است. مکان این شعبه نیز در محل بسیار خوبی واقع شده و همواره یاد و نام شهدای آتش‌نشان را زنده نگه داشته و تبدیل به نمادی نیک از آتش‌نشانان فداکار خواهد شد.
شکیبافر مسئول ایستگاه آتش‌نشانی منطقه نیز یادآور شد: در طی مدت ساماندهی حادثه پلاسکو، مردم همواره با ابراز همدردی و همکاری ما را در ارائه خدمات مناسب یاری کردند و با حضورشان در تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان نشان دادن که مردم خادمان خود را می‌شناسند. وی همچنین از بانک تجارت به خاطر نامگذاری شعبه‌ای با نام شهدای آتش نشان تشکر و قدردانی کرد.
 
گفتنی است در پایان این مراسم دو اصله نهال به یاد شهدای فداکار آتش نشان حادثه پلاسکو ، کاشته شد . شعبه شهدای آتش‌نشان بانک تجارت از صبح امروز دوازدهم بهمن ماه 1395 با یاد آتش نشانان فداکار در خیابان فردوسی، نبش کوچه بلژیک آغاز به کار کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر