جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 33532
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1395 23:43
منصوریان: پیروزی استقلال ایران، هدیه به خانواده آتش‌نشانان

رنگ استقلال و پرسپولیس در آسیا «ملی» است

علیرضا منصوریان در نشست خبری بعد از پیروزی تیمش برابر السد قطر، گفت: امروز دیدیم هوادار استقلال بخواهد بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر می آید و شنیدم ۲۵ هزار هوادار پشت در ماندند.
راه امروز: سرمربی تیم فوتبال استقلال می‌گوید دیدید که اگر هواداران استقلال بخواهند، بیشتر از صد هزار نفر هم به ورزشگاه می‌آیند.
 علیرضا منصوریان در نشست خبری بعد از پیروزی تیمش برابر السد قطر، گفت: می توانم به همه خبرنگارنی که اینجا هستند تبریک بگویم. شما به عنوان کسانی که به ما کمک کردید باید به شما تبریک بگویم. امروز دیدیم هوادار استقلال بخواهد بیشتر از ۱۰۰ هزار نفر می آید و شنیدم ۲۵ هزار هوادار پشت در ماندند.

او افزود: از اول بازی یک پارچه در جیبم بود. ( در این لحظه پرچم ایران را بیرون آورد) این پرچم خیلی برای ما قیمتی است. ما رفتیم برای این پارچه بجنگیم. در هفته گذشته فشار سختی را پشت سر گذاشتیم. باید از این پرچم سه رنگ دفاع می‌کردیم. افتخار می‌کنیم به جوانانمان که جنگیدند. به همه نشان دادیم که ربط اصلی به منابع مالی نیست و به رشادت بازیکنان است.

سرمربی استقلال ادامه داد: می‌دانستیم چه زمانی تیم السد در ۱۲۰ دقیقه خسته می‌شود. در بعضی دقایق رحمتی کم‌کارترین بازیکن زمین بود. ما فشار را لحظه به لحظه می‌آوردیم. برنامه ما این بود که اگر در ۱۵ دقیقه اول گل زدیم از گلمان محافظت کنیم و بعد از آن برنامه‌هایمان ۱۵ دقیقه به ۱۵ دقیقه بود. من بازیکنی جز ژاوی را متفاوت‌تر از بازیکنان خودمان ندیدم. شیر اگر پیر هم باشد، شیر است. فقط و فقط تفاوت دو تیم ژاوی بود و آن هم هافبک میانی ما خوب کار کرد. حق دوست و نورافکن روی هم ۴۰ سال ندارند و نگرانشان بودم. در یکی، دو صحنه تیم السد می‌توانست دردسرساز شود. این برد نوش جان هواداران باشد. خیلی از لحظات سخت بود. فاصله خوشبختی تا آسیب یک لحظه است. رحمتی توپ را گرفت و ورزشگاه غرق شادی شد. خدا را شکر می‌کنم که نگاه ویژه‌ای به جوانان و هواداران ما داشت.

او در پاسخ به این پرسش که آیا تیم فعلی استقلال می‌تواند در مرحله گروهی کار را ادامه دهد، گفت: ما با یکی از تیم‌های بزرگ آسیا که دو قهرمانی آسیا دارد، بازی کردیم. ما اعتبار فوتبال ایران در آسیا هستیم و باید از فوتبالمان دفاع می‌کردیم. ما با تیم لوکوموتیو، تعاون عربستان و نماینده امارات هم گروه هستیم. با همین بضاعت کار را ادامه می‌دهیم. توکلمان به خداست. فقط باید تلاش کنیم و با زحمت می‌توانیم به هدف برسیم. این تیم جوان بازی به بازی بهتر می‌شود. یک ناراحتی داشتم و آن هم وریا غفوری بود. علت مصدومیت او تنها زمین تمرینی بود. هیچ چیز جز زمین تمرین نمی‌خواهم. با همین بضاعت بیشتر تلاش می‌کنیم و خوشحالیم که ۴ نماینده در آسیا داریم. بودن استقلال و پرسپولیس در تهران هواداران را خوشحال می‌کند. در آسیا رنگ استقلال، پرسپولیس، ذوب آهن و استقلال خوزستان ملی است.

منصوریان درپاسخ به این سوال که اگر تیمش تمام کننده داشت می‌توانست در ۹۰ دقیقه کار را تمام کند و همینطور نظرش درباره داربی و زمان کم باقی مانده تا این دیدار، گفت: السد در لیگ قطر خیلی خوب است. خیلی از السد در لیگ قطر مواظبت می‌شود. در ۱۰ بازی حریف آنها فیزیکی بازی نکرد و فقط لخویا این کار را کرد و برد. طبیعی است که تیم‌های عربی جلوی تیم‌های ایرانی در ایران زمین می‌نشینند. شاید سیستم دفاعی آنها به ما زیاد فرصت نداد. اما درباره داربی باید بگویم که باید از فردا به ریکاوری بپردازیم. برای همین به سازمان لیگ اعتراض کردیم که چرا ۲۸ بهمن را به ۲۴ بهمن تبدیل کردند. ما جلسه گذاشتیم. طاهری را می‌بردند و برانکو را وارد جلسه می‌کردند. قرار شد ۲۸ بهمن بازی کنیم ولی در نهایت خودشان گفتند ۲۴ بهمن بازی می‌کنیم. با این برنامه باید انعطاف داشته باشیم و نمی‌خواهم به سازمان لیگ خدشه‌ای وارد کنم. امیدوارم تیم قبراقی در داربی داشته باشیم.

او درباره بازی بار دیگر گفت: السد می‌دانست ما در هفته‌های اخیر خوب گل زده‌ایم. آنها خیلی بسته بازی می‌کردند. در آسیا به تیمی می‌خورید که شبیه شماست. السد راحت خرید می‌کند. آنها ۴۵ میلیارد با ژاوی قرارداد بستند. این تیم مقابل تیم جوان من رو به عقب بازی کرده است. آنها دفاع اتوبوسی هم دقایقی داشتند. به نظرم گل ما آفساید نبود. روی کریمی هم اشتباه کرد و کارت داد.

سرمربی استقلال درباره قضاوت داوری عمانی گفت: ما نمی‌توانیم به داوری اعتراض کنیم چون ناظر AFC بغل من ایستاده بود. یک استانداردی درباره اعتراض دارید. فقط می‌توانید حدس بزنید که پنالتی بوده یا نبوده است. بیاییم این را الگو قرار دهیم. اگر به داوران انقدر فشار وارد نکنیم، وضعیت داوری بهتر می‌شود. نمایندگان AFC را الگو قرار دهیم. فکر می‌کنم داوری ما درحال پوست اندازی است.

وی درباره حضور پیشکسوتان استقلال در ورزشگاه آزادی گفت: ما دست تک تک کسانی که آمدند را می‌بوسیم. من هم بازیکن این تیم بودم. فرهاد، فرزاد و سیاوش و عمران زاده در این تیم بازی کردند. اینجا یک سفره‌ای است که برای همه ماست. ما امانت‌دار این پرچم هستیم. در نسل‌های آینده هم دیگران می‌آیند و پرچم‌دار خواهند بود.

منصوریان درپاسخ به این سوال که برنامه استقلال در آینده چیست، گفت: برنامه دیگری نیست و باید با این جوانان ادامه دهیم. خوشحالم 20 جوان داریم. خیلی‌ها می گفتند منصوریان باید با یک ترکیب جلو برود ولی من به جوانانم بازی دادم. در نفت می‌توان خیلی وقت‌ها خوشحال بود ولی در استقلال تنها 24 ساعت حق خوشحالی دارید. ممکن است در تمرین اتفاقاتی رخ دهد و شرایط سخت شود. هوادار استقلال و پرسپولیس تن‌شان به برد عادت کرده است. بعد از بازی ایران و کره در مقدماتی جام جهانی قبلی، یکی از سخت‌ترین بازی هایم را پشت سر گذاشتم. در ضربه پنتالتی هم اینگونه بود.

او درپاسخ به این سوال که این برد را به چه کسانی تقدیم می‌کند، گفت: با تمام وجودم این برد را به خانواده آتش‌نشانان تقدیم می‌کنم. (در این لحظه خبرنگاران برای او دست زدند.)

منصوریان در ادامه درباره مصدومیت وریا غفوری گفت: نکته تلخ این بازی آسیب دیدگی غفوری بود. چیزی که من از مصدومیت او احساس کردم چون خودم هم فوتبال بازی کرده‌ام این است که احتمالا 7 تا 10 روز درمان او طول می‌کشد و به احتمال زیاد به داربی نخواهد رسید. تنها چیزی که من می‌خواهم یک زمین تمرین خوب است چون زمین ما اصلا مناسب نیست.

سرمربی استقلال درباره دیدار هفته آینده تیمش برابر پرسپولیس هم گفت: پرسپولیس برای ما یک رقیب قابل احترام است. فکر می‌کنم داربی امسال خیلی قشنگ شود. اتفاقا ظهر امروز (سه‌شنبه) برانکو را در هتل دیدم و او به من گفت که فقط برای این بازی برایت آرزوی موفقیت می‌کنم.

منصوریان درباره حضور هواداران پرسپولیس در ورزشگاه آزادی گفت: بازی امروز بازی استقلال نبود بلکه بازی ایران بود. از پیشکسوتانی هم که به ورزشگاه آمدند و همین طور پیشکسوتان پرسپولیس که از جوانان ما حمایت کردند تشکر می‌کنم.این پیروزی برای آن‌ها بود. از حالا استقلال و پرسپولیس در آسیا هستند و امکاناتی مثل السد را باید برای تیم‌های بزرگ ایجاد کنیم.

منصوریان درباره جوان‌گرایی تیمش هم گفت: امروز برای هر کدام از بازیکنان تیم مسئولیتی تعیین کرده بودیم و به بازیکنانی که بزرگتر بودند، ماموریت دادیم که جوانترها را مدیریت کنند. ما به این جوانگرایی ادامه می‌دهیم چون راه دیگری نداریم. باید با موجودی که داریم تلاش کنیم تا به نقطه اوج برسیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر