جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 33008
تاریخ انتشار: 07 بهمن 1395 18:41
واکنش ها با اظهار نظر جنجالی عضو شورای شهر

«شاخ بز» چالش برانگیزترین اصطلاح هفته!

عباس جدیدی با اظهار نظری عجیب در شورای شهر تهران مورد توجه رسانه ها و فضای مجازی قرار گرفت. او با حمله به یکی از هنرمندان گفت: «شما که ادعا می کنید هنرمند هستی و حتی نمی توانی در سناریوهایت دو تا شاخ بز را از هم جدا کنی! چرا در مورد مدیریت شهری نظر می دهی و دخالت می کنی؟»
به نظر می رسد اشاره جدیدی به سخنان رضاکیانیان است. چند روز پیش رضا کیانیان بازیگر سینما در صفحه اینستاگرام خود به این نکته اشاره کرد که مردم تهران هم در ماجرای پلاسکو سهم دارند. به اعتقاد کیانیان مردم تهران با انتخاب افراد غیر متخصص در شورای شهر و رای دادن به آنها شورای شهر را به مکانی غیرتخصصی بدل کرده اند. 

واکنش جدیدی به این اظهار نظر موجی از طنز و جوک را برای عباس جدیدی به همراه داشت. عده ای درهمان ابتدای کار به دنیال این بودند تا متوجه شوند دقیقا منظور جدیدی چیست؟ تلاش برای یافتن پاسخ این پرسش پاسخ های خنده دار زیادی را در پی داشت. 

یکی از کاربران توئیتر نوشته است "میخوام منم یه توئیت درمورد حرفای جذاب عضو مستقل شورای شهرعباس جدیدی بزنم. ولی نمی فهمم این شاخ بز چیه و از کجا اومده و اصلا چه ربطی داره؟" 

با این حال اینکه منظور عباس جدیدی چه بوده است به نظر اشاره به ضرب المثل یا ماجرای پیچیده ای ندارد، احتمالا این عضو شورای شهر می خواسته بگوید که هنرمندی که حتی نمی تواند گره های سناریو خود را باز کند چرا در مورد مدیریت شهری نظر می دهد. اما نحوه بیان خاص او بسیار جنجالی شده است. 

یک کاربر پر مخاطب فیس بوک در این باره نوشته است: «از شوخی گذشته به نظرم جدیدی حرف درستی زده چون کافیه یه بار گیر کردن شاخ دوتا بز رو دیده باشید تا به نقش هنر در جدا کردنشون پی ببرید.»

کاربری دیگر هم نوشته است "شاخ بز  جدا کردن یه چیزی تو مایه های همون آشتی کنون خودمونه فقط تو زبون بزی."

یکی دیگر از کاربران نوشته است: طنز نويسان وطنز پردازان تا عباس جديدي رو دارن تقريبا غمي ندارن هروقت موضوع جديدي نداشتن ميتونن به عباس جديدي برگردند و حكايتي برپا كنند.»

رسانه ها هم به حرف های عباس جدیدی نگاه طنزآمیز داشته اند. 
عباس جدیدی چه می گوید؟
عباس جدیدی چه می گوید؟

مازيار ميري و مهناز افشار هم روز گذشته چند ساعت پس از سخنان جنجالي عباس جديدي، عضو ورزشكار شوراي شهر تهران نسبت به او واكنش نشان دادند. 

مازیار میری، کارگردان سینما در صفحه اینستاگرامش نوشت: «البته درست فرمودند كار اهل فرهنگ و هنر شاخ كندن بز نيست، شاخ كندن مرد دلاورى چون ايشان را مى‌خواهد....اين بار يادمان باشد در موقع رأى دادن به اعضاى محترم شوراى شهر شاخ كندن بز را در نظر داشته باشيم. ايمن سازى شهر و مراقبت ازمردم شهر كارى بى‌خودى است كه پس از شاخ كنى بز مى‌آيد. پهلوان، دلاور، قهرمان. خدا به همراهت، بشكن، اما من و مردم شهرم نمى‌شكنيم به انتظار آبادى به شما‌ها رأى داديم ممنونم كه باز به ما يادآورى كردى خطا كرديم در رأى دادن به شما.» 

مهناز افشار هم يكي ديگر از افرادي بود كه در توییتر، اینستاگرام و كانال تلگرامش به حرف هاي جديدي واكنش نشان داد: «در مورد مسائل شهرم نظر دادم، نظر می‌دهم و نظر خواهم داد. این حق من و هر شهروند دیگری است.»

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر