پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 32778
تاریخ انتشار: 01 بهمن 1395 17:48
خبر وقوع حادثه پلاسکو سرتیتر بسیاری از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های جهانی است.
به گزارش ایسنا، روزنامه‌ها، سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف جهان به دنبال حادثه پلاسکو اقدام به انتشار اخبار، تصاویر و فیلم‌هایی از آن،‌ فرآیند اطفای حریق، آواربرداری و امداد رسانی کردند.

در بیشتر اخبار منتشر شده از رسانه‌های انگلیسی زبان، از ریزش ساختمان پلاسکو به عنوان حادثه‌ای یاد شد که ایران را شوک زده کرده‌ است.

روزنامه واشنگتن پست در خبری نوشت: به دنبال آتش سوزی ساختمان 17 طبقه پلاسکو و ریزش آن پس از گذشت حدود سه ساعت از شروع آتش سوزی، ایران به حالت بهت و شوک درآمد. نیروهای امداد و آتش‌نشان از اولین دقایق وقوع این حادثه با حضور در محل عملیات، امداد و نجات را آغاز کردند. به دلیل وسعت حادثه و حجم عظیمی از آوار امدادگران مجبور شدند برای یافتن چند نیروی آتش نشان به حفر تونل‌های مختلف متوسل شوند.

شبکه خبری سی بی اس نیوز آمریکا نیز به نقل از رسانه‌های داخلی ایران به انتشار اخباری از تعداد مجروحان و افراد حبس شده در زیر آوار پرداخت. این شبکه خبری در گزارش خود آورده‌ است که به رغم تلاش‌های نیروهای آتش نشان برای اطفای حریق، سازه این ساختمان که از مراکز اصلی فروش و تولید پوشاک در شهر تهران بوده دچار ریزش شد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی با اعلام اینکه ساختمان پلاسکو با قدمتی بیش از 50 سال در یکی از مناطق مرکزی تهران دچار آتش سوزی شد و ریزش کرد، به نقل از منابع داخلی نوشت: بر اثر این حادثه چندین نیروی آتش نشان میان آوار به جا مانده از ریزش ساختمان گرفتار شدند که حفر تونل از نواحی اطراف ساختمان و حضور سربازان، نیروهای جستجوگر و سگ‌های زنده‌یاب برای نجات هر چه سریع‌تر حادثه‌دیدگان تاکنون نتیجه بخش نبوده‌ است. این خبرگزاری در گزارش خود هم‌چنین به پیام‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ایران مبنی بر ابراز تاسف از وقوع این حادثه دلخراش و تسریع عملیات امدادرسانی به حادثه دیدگان اشاره کرده‌ است.

شبکه خبری بی‌بی‌سی انگلیس نیز با اشاره به وقوع این حادثه در یکی از ساختمان‌های قدیمی تهران نوشت: به گفته مقامات ایران علت وقوع این حادثه مشخص نیست اما پیش از این چندین مرتبه به مالکان این ساختمان نسبت به ناایمن بودن آن هشدار داده شده بود.

شبکه خبری اسکای نیوز با اشاره به فجیع بودن حادثه ریزش ساختمان تجاری پلاسکو به نقل از رسانه‌های داخلی ایران نوشت: عملیات جستجو در میان آوار این ساختمان 17 طبقه دست‌کم دو روز طول می‌کشد.

روزنامه شیکاگو تریبون آمریکا نیز با اعلام اینکه این حادثه از فاجعه‌بارترین حوادث شهر تهران از سال 2005 بوده، نوشت: حادثه روز پنج شنبه تهران را شوکه کرده‌ است. همچنین این روزنامه در خبر خود به حضور قابل توجه مردم تهران برای اهدای خون به حادثه دیدگان اشاره کرده‌ است.  

همچنین روزنامه انگلیسی زبان لس‌آنجلس تایمز نیز در خبری به انتشار تصویر و فیلم از محل حادثه، بهت و شوکه شدن حاضران و نیروهای آتش نشان پرداخت.

رسانه‌های جنوب شرق آسیا روز جمعه آتش سوزی و فرو ریختن قدیمی ترین ساختمان بلند تهران (ساختمان پلاسکو) را با انتشار فیلم و تصاویری از این حادثه بازتاب دادند.

روزنامه استار مالزی از جمله رسانه های منطقه بود که این خبر را بیش از سایر رسانه ها پررنگ تر نشان داد و در دو خبر جداگانه به آن پرداخت. " ساختمان ۵۰ ساله تهران در میان شعله های آتش فرو ریخت" و "قدیمی ترین آسمان خراش ایران در آتش فرو ریخت" تیتر دو خبری بود که روزنامه استار از آنها استفاده کرد.

روزنامه نیو استریت تایمز نیز با تیتری تحت عنوان تیم های امداد و نجات در جستجو برای نجات آتش نشان های در دام افتاده پس از فرو ریختن ساختمان به بازتاب این خبر پرداخت.
برچسب ها: پلاسکو
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر