پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 31846
تاریخ انتشار: 06 دی 1395 17:43
واکنش اکبر ترکان به اظهارات حسن نوروزی:

فساد در زمان نظارت شما در دولت گذشته رخ داد

من می گویم چشم شما روشن باشد آقای نوروزی که شما در آن زمان ناظر بودید و در بغل گوش شما این فساد رخ داد. امکان وقوع چنین فسادهایی در دولت یازدهم وجود ندارد و این اتفاق در دولت قبل رخ داده است.

راه امروز: اکبر ترکان، درباره اظهارات روز گذشته «حسن نوروزی» سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مبنی بر واگذاری زمین‌های کیش با قیمت کمتر از نرخ‌های روز گفت: این موضوع و این فساد در دولت قبل و در زمانی رخ داده است که همین فرد به عنوان ناظر در آن منطقه حضور داشت. من می گویم چشم شما روشن باشد آقای نوروزی که شما در آن زمان ناظر بودید و در بغل گوش شما این فساد رخ داد.

ترکان تاکید کرد: امکان وقوع چنین فسادهایی در دولت یازدهم وجود ندارد و این اتفاق در دولت قبل رخ داده است.

مشاور عالی رئیس جمهوری با بیان این که در این دولت زمین در مناطق آزاد با قیمت رانتی به کسی واگذار نشده است و به کسی با قیمت رانتی زمین نمی‌دهیم، گفت: قیمت زمین توسط کمیته قیمت‌گذاری به قیمت روز نرخ‌گذاری می‌شود و بعد به سرمایه‌گذاران اعلام و واگذار می‌شود. از سوی دیگر هرکسی که زمین می‌خواهد باید در مزایده شرکت کند.

وی ادامه داد: در دوره‌ای که همین آقا در آن منطقه ناظر بودند چنین فسادهایی اتفاق افتاد و این از کم‌کاری خودشان بود. ایشان در آن زمان باید جلوی فساد را می‌گرفت، کما اینکه دولت یازدهم عرضه داشت و جلوی فساد را گرفت.

ترکان تاکید کرد: از هر کس که به قراردادش عمل نکند و فعالیت عمرانی بر روی اراضی نداشته باشد زمین را پس می‌گیریم چنانکه در سه سال گذشته برخی از اراضی سرمایه‌گذاران که در دولت قبل زمین گرفته بودند را پس گرفتیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تاکید کرد: ما زمین نمی‌فروشیم و اساساً زمین در مناطق آزاد فروشی نیست. در دستورالعمل جدیدی که در مناطق آزاد به اجرا می‌رسد زمین قابل خرید و فروش و بورس‌بازی نیست بلکه زمین برای اجرای طرح‌های عمرانی و پروژه‌ها به سرمایه گذاران واگذارمی‌شود و وقتی که دوره سرمایه‌گذاری به پایان رسید و مجموعه به دوره بهر‌ه‌برداری رسید، سند را به نام سرمایه‌گذار می‌زنیم.

وی افزود: بنا بر این اگر کسی زمین از منطقه آزاد برای اجرای پروژه‌های عمرانی گرفت نمی‌تواند اراضی را بفروشد تا زمانی که پروژه به پایان برسد و پس از اخذ مجوز پایان کار سند را به نام سرمایه‌گذار می‌زنیم.

ترکان تاکید کرد: آن چیزی که روز گذشته این نماینده مجلس درباره آن صحبت کرد در دولت قبل و در دوره‌ای بود که خودشان نمی‌توانستند کارشان را درست انجام بدهند. خودش گفت من در آن دوره ناظر بودم و این کارها انجام می شود. حال باید بگوییم چشم شما روشن باشد که شما ناظر بودید و چنین فسادهایی رخ می‌داد اما در دولت یازدهم یک بار هم شاهد چنین فسادی نبودیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: حال پرسش من این است که چرا در همان دوره‌ای که خودتان ناظر بودید این فسادها را اعلام و اطلاع‌رسانی نمی‌کردید و امروز که جلوی آن گرفته شده است درباره آن حرف می‌زنید. این پرونده مربوط به دوره‌های قبل است یعنی زمانی که خود این نماینده مجلس در آن منطقه ناظر بوده و اگر اراده‌ای داشت جلوی این فساد را می‌گرفت.

منبع: ایلنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر