شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: 30779
تاریخ انتشار: 17 خرداد 1395 15:05
بانک های ملت و صادرات در میان برترین شرکت های بورسی و بانک های مهراقتصاد و بانک شهر در لیست برترین های فرابورس جا گرفتند.
راه امروز: بنابراین گزارش، اسامی ۲۰ شرکت بزرگ بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران در پایان اردیبهشت امسال توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات) اعلام شد که بر پایه آن تغییری در صدر جدول بزرگان شرکت های تالار شیشه ای به وجود نیامده است. در بین بانکی‌ها فقط بانک ملت (رتبه ۱۰) و بانک صادرات (رتبه ۱۷) در جمع ۲۰ شرکت بزرگ بورسی قرار دارند.

همچنین شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ارزش بازار ۲۶۸ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال همچنان جایگاه خود را در صدر جدول بزرگان شرکت های بورسی حفظ کرده است و شرکت مخابرات ایران نیز با ارزش بازار ۱۱۶ هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال و ارتباطات سیار ایران با ۱۱۴ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال در رتبه های دوم و سوم بزرگترین شرکت های بورسی قرار دارند.

گفتنی است شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۹۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال، سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین با ۹۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال، کشتیرانی جمهوری اسلامی با ۹۳ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال، پتروشیمی جم با ۹۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و سرمایه گذاری غدیر با ۹۰ هزار و ۳۱۶ میلیارد ریال در رتبه های سوم تا هشتم ایستادند.

شرکت پتروشیمی مارون هم با ارزش بازار ۱۴۰ هزار میلیارد ریال همچنان درصدر بزرگترین شرکت های فرابورسی قرار دارد و هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه ۶۰ هزار و ۱۰۴ میلیارد ریال و پالایش نفت تهران با ۳۴ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال در رده های بعدی قرار گرفتند.

همچنین شرکت های تولید نیروی برق دماوند، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی امیر کبیر و ذوب آهن اصفهان نیز در مکان های سوم تا هشتم برترین شرکت های فرابورسی ایستادند. در بین بانکی‌های فرابورس بانک مهر اقتصاد (رتبه ۱۰) و بانک شهر (رتبه ۱۸) بهترین‌های فرابورسی قرار گرفتند.

.

4بانک در میان برترین های بورس و فرابورس
4بانک در میان برترین های بورس و فرابورس

4بانک در میان برترین های بورس و فرابورس
4بانک در میان برترین های بورس و فرابورس

برچسب ها: بانک شهر
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
بازدید از صفحه اول
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر