جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 30336
تاریخ انتشار: 25 آبان 1395 12:44
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش از آماده سازی زیرساخت های اجرایی و مالی برای عرضه سهام این شرکت در بورس ایران و بورس های بین المللی خبر داد.
راه امروز: سیروس کیان ارثی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره عرضه سهام این شرکت در بازار بورس ایران گفت: شرکت ملی نفتکش اقدام هایی را برای ورود به بورس و یا فرابورس انجام داده است که البته این موضوع نیاز به بسترسازی مناسب دارد.
وی با بیان این که در حال آماده کردن زیر ساخت‎های لازم در بخش های اجرایی و مالی برای این امر هستیم، افزود: در آینده نزدیک وارد بورس ایران و بورس‎های بین المللی خواهیم شد.
کیان ارثی درباره امکان عرضه سهام شرکت ملی نفتکش ایران در بورس تهران تا پایان امسال، گفت: با توجه به لزوم آماده شدن همه شرایط و زیرساخت‎ها، امسال وارد بازار بورس نخواهیم شد.
به گزارش ایرنا، شرکت ملی نفتکش ایران با برخورداری از 69 فروندکشتی و ظرفیت حدود 15.5 میلیون تن، بزرگترین ناوگان کشتیرانی نفتی جهان به شمار می‎رود.
مدیرعامل شرکت ملی نفتکش پیش از این درباره برنامه‏های توسعه کمی و کیفی ناوگان نفتکش ایران به ایرنا گفته بود: ورود به بازارهای جدید مانند ال.ان.جی (گاز طبیعی مایع شده) با مشارکت شرکت‎های بین‎المللی از جمله برنامه های در دست اجراست.
نفتکش های ایرانی در زمان تحریم از فعالیت در بسیاری از بازارهای بین المللی محروم بودند و شرکت های بیمه از پوشش بیمه ای خودداری می کردند، اما با اجرا شدن برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) و رفع تحریم ها از دیماه پارسال، ورود ناوگان نفتکش ایران به بنادر مختلف آزاد شد.
با برقراری تدریجی مناسبات بیمه ای و دریافت مجوزهای لازم از موسسه های معتبر بین المللی، نفتکش های ایرانی توانسته اند وارد بنادر مختلف شوند و حتی شرکت های بین المللی اقدام به اجاره نفتکش های کشورمان کنند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر