پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 29963
تاریخ انتشار: 16 آبان 1395 10:49
رییس کل دادگستری استان تهران:

دشمنی آمریکا با اسلام و انقلاب پابرجاست

رییس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه آنچه در سیزده آبان رخ داد، تلاش در جهت برخورد با ریشه ظلم و فساد بود، مطرح کرد: دشمنی آمریکا با اسلام، انقلاب و آرمان‌های آن پابرجاست.

راه امروز: غلامحسین اسماعیلی در مراسم معرفی دادستان جدید دماوند ضمن گرامیداشت سیزده آبان‌ماه، گفت: امروز ما در دستگاه عدلیه و همه متولیان امور در نهادهای اجرایی و امنیتی و همچنین مردم متدین و انقلابی ایران اسلامی در همه بخش ها آنچه از عزت و افتخار داریم همه مدیون انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری حضرت امام راحل(ره) و همراهی مردم خوب و فهیم و بصیر کشورمان است. اگر پس از پیروزی انقلاب، تلاش ها و مجاهدت های رزمندگان و شهدا نبود بی شک ما امروز در چنین جایگاهی قرار نداشتیم؛ لذا جا دارد در این ایام عزیز به آنچه مطرح شد صمیمانه افتخار کنیم و گرامی بداریم تلاش های مجاهدانه دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا که از سوی حضرت امام(ره) به عنوان انقلاب دوم نامگذاری شد.

وی افزود: آنچه در انقلاب بیست و دوم بهمن ماه سال 1357 به ثمر نشست غلبه بر ایادی و دست نشاندگان سلطه و نابودی مظاهر ظلم و فساد در کشور بود، اما آنچه در سیزده آبان رخ داد تلاش در جهت برخورد با ریشه ظلم و فساد بود؛ چرا که رژیم منفور پهلوی شاخ و برگ این ریشه به حساب می آمد، گرچه قبل از تسخیر لانه جاسوسی خبائث ظاهری آمریکا بر همگان معلوم بود، لکن با کشفیات دانشجویان پیرو خط امام(ره) در سیزده آبانماه ، عمق فاجعه بیشتر نمایان شد که مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات اخیر خودشان به ضرورت انعکاس این کشفیات در کتب درسی دانش آموزان و دانشجویان تاکید کردند.

اسماعیلی با تاکید بر لزوم هوشیاری بیشتر مردم و مسئولان در خصوص جریانات مطروحه در جامعه اظهار کرد: گاهی از اوقات زمزمه هایی شنیده می شود که اساساً مبارزه با آمریکا باید تداوم داشته باشد یا خیر؟ و مایه تأسف است که برخی از کسانی که در انقلاب دوم حضور داشتند امروز از آن اقدام انقلابی اظهار ندامت و پشیمانی می نمایند. این در حالی است که ارزش اقدام دانشجویان پیرو خط امام (ره) که مورد تأیید امام راحل(ره) قرار گرفت و امروز نیز مورد تأیید رهبر انقلاب می باشد به قوت خود باقیست و دشمنی آمریکا با اسلام، انقلاب و آرمانهای آن پابرجاست و در این جهات تردیدی وجود ندارد.

رییس دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: آنچه می‌توان در مورد این قبیل افراد گفت این است که اگر تردیدی وجود دارد تردید در اعتقاد راسخ این قبیل افراد به آرمان‌های انقلاب از همان ابتدای امر می باشد، کما اینکه گروهک موسوم به ملی مذهبی علیرغم اینکه دولت منتسب به آنها با کودتای آمریکا سرنگون گردید، آنها هم از تمایلات سیاسی و نظام سلطه و آمریکا برخوردار هستند. چگونه اینها فراموش کرده اند که در کودتای 28 مرداد سال 1332، همین آمریکا دولت را ساقط کرد و مجدداً شاه را سر کار آورد؟ ما وظیفه داریم امروز از همه حوادث تاریخی و درس آموز اسلام و انقلاب با لحاظ پیام های مثبت و منفی آنها عبرت بگیریم و در مسیر حرکت به سوی آینده ای روشن و مملو از امید به کار بندیم.

وی تاکید کرد: البته باید توجه داشت که ماهیت افرادی که در این رابطه دچار دودلی و شک و شبهه می شوند، این است که باور عمیق به انقلاب و اسلام و راه امام و ولایت ندارند.

اسماعیلی گفت: امروز در دستگاه قضایی مفتخریم که در جهت تحقق عدالت علوی گام برمی‌داریم و لازم است با اعتقاد راسخ به مبانی دینی و کمک گرفتن از خداوند متعال و اهل بیت(ع)، در مسیر احقاق حقوق عامه و اجرای عدالت ، تلاش‌های‌مان را روز به روز افزایش دهیم.

این مراسم با اهداء لوح تقدیر و هدایایی از زحمات رحیم رستم‌پور تقدیر به‌عمل آمد و حسن ابراهیمی با دریافت ابلاغ قضایی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان دماوند معرفی شد و رسماً آغاز به کار کرد.

فرماندار، ائمه جمعه و جماعات، شهردار، بخشدار، اعضای شورای اسلامی، شوراهای حل اختلاف، مدیران قضایی حوزه های همجوار، مسئولان اجرایی، انتظامی و نظامی منطقه، قضات و کارمندان و خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان در این مراسم حضور داشتند.

منبع:ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر