جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 29928
تاریخ انتشار: 15 آبان 1395 12:49
سه روز مانده تا روز اصلی رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نامزدهای دو حزب اصلی و حامیانشان، برای جلب نظر رای دهندگان «مردد» در تلاشند.

راه امروز: یکی از ایالت های مورد بازدید هیلاری کلینتون در روز جمعه، اوهایو و شهر کلیولند بود. درحالی که بیانسه و جی زی (شان کوری کارتر)، در کنسرت حمایت از این کاندیدای دمکراتها، برنامه اجرا کردند.

هیلاری کلینتون: «می خواهم رییس جمهوری باشم که به همه درعینیت بخشیدن به ظرفیتی که پروردگار به آنها عطا کرده، کمک کنم. نمی توانم این وعده خود را عملی کنم مگر اینکه سه شنبه در مورد اینکه می خواهیم چه کشوری باشیم، تصمیم بگیریم. آیا دیدگاه تاریک و تفرقه افکن برای آینده مان را رد خواهیم کرد؟»

اما دونالد ترامپ که جمعه شب پنسیلوانیا را برای ادامه کارزار خود انتخاب کرده بود با طعنه به هیلاری گفت که برای جذب شنونده، کنسرت و موسیقی راه نمی اندازد.

نامزد جمهوریخواهان در ادامه گفت: «شنیدم که می خواهیم برای این استادیوم آهنگ جدیدی ضبط کنیم ولی می بینید که من برای پر کردن جمعیت جی-لو و جی-زی را با خودم نیاورده ام. ولی این تنها راهی است که او (هیلاری) دور و برش را پر می کند. اما من خودم هستم، خودم و خودم که اینجا در مقابل شما ایستاده ام.»

همچنین ملانیا، همسر اسلوونیایی الاصل دولاند ترامپ، در پنسیلوانیا اینگونه از همسر خود دفاع کرد: «من خودم یک مهاجرم و بگذارید روشنتان کنم: هیچکس بیشتر از من قدر آزادی و فرصت های جامعه آمریکا را نمی داند.»

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا نیز که برای حمایت از هم حزبی خود ایالت مهم و سرنوشت ساز فلوریدا را برگزیده بود، خطاب به جمعیت گفت: «من اینجا هستم تا بشما فلوریدایی ها بگویم که او تنها فردی در این کارزار است که کل زندگی خود را وقف یک آمریکای بهتر کرده است.»

ادعای تازه علیه همسر ترامپ
خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌گوید مدارکی را مشاهده کرده که نشان می‌دهد ملانیا ترامپ، همسر متولد اسلوونی دونالد ترامپ پیش از آن که اجازه کار در آمریکا داشته باشد، به طور غیرقانونی در این کشور کار کرده است.

این خبرگزاری می‌گوید مدارک نشان می‌دهد وقتی خانم ترامپ برای اولین بار به آمریکا رفت به طور غیر قانونی کار کرده است.

خانم ترامپ که قبلا مدل بود در اوت ۱۹۹۶ وارد آمریکا شد و در ماه اکتبر اجازه کار دریافت کرد اما طبق اسناد و مدارک موجود، او برای ده کار مدلینگ و پیش از صدور مجوز کار مبلغ ۲۰ هزار دلار دریافت کرده بود.

ملانیا، همسر سوم دونالد ترامپ است. این دو در سال ۲۰۰۵ ازدواج کردند.

ترامپ موضعی سفت و سخت در برابر مهاجران غیرقانونی اتخاذ کرده و وعده داده در صورتی که به ریاست جمهوری برسد مهاجران غیر قانونی را که سابقه جنایی داشته باشند از کشور اخراج خواهد کرد.

ستاد انتخاباتی ترامپ هنوز واکنشی به ادعاهای مطرح شده نشان نداده است.

ترامپ اوت امسال، در پاسخ به ادعاهای مطرح شده در مورد چگونگی روند مهاجرت او به آمریکا گفته بود که 'در تمامی مراحل پیرو قانون و مقررات مهاجرت بوده' است.

تبلیغات و سفرهای انتخاباتی نامزدها و حامیان دو جناح در حالی ادامه دارد که آخرین نظرسنجی ها حکایت از رقابتی فشرده برای ورود به کاخ سفید دارد. هر چند همچنان شانس پیروزی هیلاری نسبت به رقیب جمهوریخواهش کمی بیشتر است. 

 آخرین نظر سنجی انجام شده توسط رویترز و ایپسوس نشان می دهد که هیلاری کلینتون با پنج درصد اختلاف از رقیب خود پیش است.

طبق این نظرسنجی که بین روزهای ۳۰ اکتبر (یکشنبه)تا ۳ نوامبر (پنجشنبه)انجام شده، کلینتون از حمایت ۴۴ درصد رای دهندگان در سراسر کشور برخوردار است و دونالد ترامپ نیز ۳۹ درصد حمایت دارد.

به گزارش رویترز، رقابت هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ در هفته اخر به شدت نزدیک شده است و در برخی از ایالت‌های کلیدی که کلینتون قبلا پیش افتاده بود، اکنون این برتری از بین رفته و دو نامزد اصلی رقابتی شانه به شانه در این ایالت‌ها دارند.

این نظر سنجی نشان می دهد که ترامپ و کلینتون در ایالت هایی مانند فلوریدا و کارولینای شمالی موقعیت مساوی برخوردارند و در ایالت میشیگان دونالد ترامپ به شدت فاصله خود با هیلاری کلینتون را کم کرده است. این در حالی است که وضعیت این دو در ایالتی مانند اواهایو بسیار نزدیک اعلام شده است.

باید تا روز سه شنبه منتظر ماند و دید آمریکایی های «مردد» چگونه از دل این کارزار، که بیش از هر چیز دیگر، حاوی سطحی بی سابقه از «خشونت کلامی» بوده، کاندیدای نهایی خود را برمی گزینند. طبق اکثر نظر سنجی ها، رقابت رقابتی سخت و فشرده خواهد بود.


منبع:فرارو
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر