شنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - March 30 2024
کد خبر: 29748
تاریخ انتشار: 09 آبان 1395 18:45
پیش بینی می شود شصت و نهمین مرحله از پرداخت یارانه نقدی، مربوط به آبان ماه ۹۵ ساعت ۲۴ چهارشنبه ۲۶ آبان ۹۵ که برای،هر مشمول ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت می شود.
راه امروز: دکتر محمدباقر نوبخت ، سخنگوی محترم دولت اعلام نمودند در سال جاری ، ۴۸ هزار میلیارد تومان درآمد را از محل هدفمندی یارانه ها پیش بینی کردیم که مصارف و منابع در سال ۱۳۹۵ نیز به همین صورت خواهد بود ضمن این که آهنگ کند حذف یارانه نقدی برای افرادی که نیازمند نیستند را ادامه خواهیم داد. سیاست دولت در حذف یارانه نقدی این است که یارانه افرادی که از دریافت حذف می شوند به خزانه واریز نگردد بلکه به شکل دیگری به خود آن ها برگردد که در این راستا می توان به اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد که ده درصد از منابع اجرای این طرح از اجرای طرح حذف یارانه نقدی صورت گرفت.

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی ، که به تایید شورای نگهبان رسید امسال دولت موظف است که خانوارهایی که سرپرست شان درآمد سالانه آنها بیش از ۳۵ میلیون تومان است باید از دریافت یارانه کنار گذاشته شوند؛ به عبارتی سرپرستان خانواری که درآمد متوسط ماهیانه آنها بیش از سه میلیون تومان است، جایی در بین یارانه بگیران ندارند.

همچنین اکبر ایزدی مدیر عامل سازمان هدفمند سازی یارانه ها اعلام کرد : تاکنون توسط وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی یارانه سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر که به عنوان افراد غیر نیازمند تشخیص داده شدند از آمار یارانه بگیران حذف شده است که از این تعداد حدود ۸۷۰ هزار نفر به حذف یارانه خود اعتراض کردند که پس از بررسی یارانه حدود ۵۶۱ هزار نفر از معترضان دوباره برقرار شده است.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر