جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 29745
تاریخ انتشار: 09 آبان 1395 18:09
رییس فدراسیون فوتبال:

مساله کی‌روش در فدراسیون حل شد

در مراسم رونمایی از تجهیزات داوری با اشاره به اینکه تمام تیم‌ها از داوری ضرر کرده‌اند، گفت: اشتباهات بسیار کم شده و هجمه شدیدی که در گذشته وجود داشته تنها به اعتراض ختم می‌شود.
به گزارش ایسنا، مهدی تاج در نشست خبری رونمایی از تجهیزات الکترونیکی داوران اظهار کرد: ابتدا از داوران، شرکت اسپانسر و پیشکسوتان داوری تشکر می‌کنم که برنامه‌ریزی مدونی انجام دادند تا امروز این تجهیزات را رونمایی کنیم. اسپانسرینگ در این حوزه کار خوبی است که هم جنبه تبلیغ دارد و هم وضعیت مطلوبی برای داوران ایجاد می کند. داوری ما پیشرفت زیادی کرده است نمونه آن قضاوت فینال المپیک و جام ملت‌های آسیا بود. این نشان می‌دهند که در داوری ما اتفاقات خوبی افتاده و این موفقیت تنها برای فغانی نیست.
وی افزود: خودم دوره‌ ای رییس کمیته داوران بودم و می‌دیدم چه فشاری روی داوران است. داوری همواره با اشتباه همراه بوده ولی این اشتباهات سهوی است. کدام آدم عاقل می‌خواهد از یک باشگاه جانبداری کرده و آبروی خودش را ببرد؟ مهم این است که سیستم سلامت کاری داشته باشد. به هر حال همه تیم‌ها از داوری ضرر کردند اما باید بپذیریم که اشتباهات جزو جدانشدنی داوری هستند البته اکنون دیگر آن حرف‌های شدید علیه داوران زده نمی شود و صرفا به اشتباهات اعتراف می‌کنند. بارها دیده شده که داوران در موارد حساس حتی در فینال جام جهانی مرتکب اشتباه شدند.
رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه تاکنون تجهیزات داوری در فوتبال ایران مورد استفاده قرار نگرفته، گفت: به ما می‌گفتند بسیاری از کشورها در دنیا از این ابزار استفاده نمی کنند. ما از این شرکت تشکر می‌کنیم که بهترین نمونه ها را برای ما خریداری کرد.
تاج در ادامه نشست خبری در پاسخ به این پرسش که اتفاقات اخیر تیم ملی و حاشیه‌هایی که در ارتباط با اختلاف کی‌روش و مدیران فدراسیون پیش آمد چیست، گفت: برنامه‌های تیم ملی به خوبی پیش می‌رود. قرار بود قبل از بازی با سوریه دیداری در مالزی داشته باشیم اما به دلیل فوت پادشاه تایلند لغو شد. ما این مساله را پیش‌بینی نمی‌کردیم و پادشاه تایلند هیچ وقت این موقع نمی‌مرد. همیشه به دنبال پلن B برای تیم ملی هستیم. تیم ملی جوانان هم برای اعزام به جام جهانی کره سختی‌های خاصی پیش رو دارد. ما بازی دوستانه با گینه نو را پیش رو داریم.
وی افزود: مسائلی که پیش آمد باید در فدراسیون بحث می شد که خوشبختانه این اتفاق افتاد و مسائل حل شد. اردوی تیم ملی به موقع انجام می شود و چیزی که در این مورد اهمیت دارد این است که تیم ملی هنوز صعوده نکرده و شرایط سختی داریم. همانطور که کی‌روش گفت باید همچنان کار کنیم. سرمربی تیم ملی به من گفت وقتی به مالزی رفتم تازه فهمیدم چرا کره جنوبی با سوریه مساوی کرد. ما راه سختی برای صعود پیش رو داریم.
تاج در مورد حضور تیم‌های ملی فوتسال، فوتبال جوانان، نوجوانان و بزرگسالان در جام جهانی، گفت: این راهی است که همه فدراسیون‌های قبل و فعلی رفته‌اند. به هر حال آنهایی که نقد کردند یک جور و آنهایی که تعریف کردند طور دیگر به ما کمک می‌کنند. اتفاق مبارکی برای فوتبال ایران افتاده و ما در چهار رده به جام جهانی رفته‌ایم و اگر تیم ملی بزرگسالان هم به جام جهانی روسیه برود اتفاق بی سابقه‌ای در تاریخ ورزش قبل و بعد از انقلاب خواهد افتاد.
رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه این نشست گفت: برای اعزام تیم جوانان به مسابقات آسیایی بسیار مشکل داشتیم. شورای برون مرزی این اعزام را مصوب نکرد و هیچ کس هم مسئولیتش را نپذیرفت اما ما در هیات رییسه تصمیم گرفتیم که این کار را انجام دهیم چون اگر به این مسابقات نمی‌رفتیم سه دوره بعد هم محروم می شدیم و این برای جوانان و نوجوانان ما در آینده ایجاد سرخوردگی می‌کرد. ما بین فرستادن یا نفرستادن تیم اختیار داشتیم. راه عافیت این بود که تیم را نفرستیم اما مسئولیتش را پذیرفتیم و من نگران بودم که نکند اتفاقی در بحرین بیفتد که مجبور به پاسخگویی باشیم اما خدا را شکر شرایط خوبی فراهم شد.
وی درباره قطعی شدن دیدار تیم ملی با گینه نو و اعتراض‌های کی روش قبل از این اتفاق، گفت: واقعیت این است که ما فوتبال‌مان را با ۱۵ میلیون دلار اداره می‌کنیم در حالی که مثلا فدراسیون چین مبلغی به همین اندازه را به لیپی داده است. کشور ما توانمند است اما اینکه بتوانیم بودجه فدراسیون را به یک باره به خیلی از کشورها نزدیک کنیم وجود ندارد. با همین پول داوران ما بهترین هستند، فوتبال ما همین‌طور و فوتسال ما سوم دنیاست. ما اگر در زمینه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جزو ۱۰ کشور اول یا حتی ۳۰ کشور اول دنیا باشیم خوب است. کی‌روش این وضعیت را پذیرفته و حتی بازی با گینه نو را نیز با کمک او فراهم کردیم.
تاج درباره غیبت اصفهانیان در مراسم امروز، گفت: رییس کمیته داوران ارتباط بسیار خوبی با دپارتمان دارد و غیبتش به خاطر اختلاف با داوران نیست بلکه راهش دور بود و به این دلیل نتوانست بیاید.وی درباره معرفی اسلامیان به عنوان کارشناس هیات رییسه، بیان کرد: اساسنامه فدراسیون این مساله را مشخص کرده که در موارد پیش‌بینی نشده و اضطراری هیات رییسه فدراسیون تصمیم‌گیری کند و زمانی که هیات رییسه با هشت نفر تشکیل شود و آرا درباره یک مساله چهار به چهار باشد رای رییس فدراسیون تعیین‌کننده است چون آقای بهاورند به عنوان سرپرست سازمان لیگ معرفی شد و نمی‌توانست همزمان به عنوان رییس سازمان لیگ و عضو کارشناس هیات رییسه در هیات رییسه باشد و دو رای داشته باشد تصمیم بر این شد که اسلامیان به عنوان کارشناس به هیات رییسه معرفی شود.  
تاج در پاسخ به سوالی درباره ادبیات کی‌روش در قبال منتقدانش در آخرین بیانیه او، گفت: هر کسی نظر خودش را دارد اما مطلب آخری که کی‌روش منتشر کرد یک بحث فلسفی مدیریتی بود. ممکن است عده‌ای به من خرده بگیرند که کجای این مطلب فلسفی است اما واقعیت این است که رهبر یک سیستم باید اختیارات اداره سیستم را داشته باشد تا بتواند رهبری کند.
وی گفت: مساله مهمی که وجود دارد این است که نمی‌دانم چرا برخی اصرار دارند که تیم ملی را صعود کرده تلقی کنند در حالیکه کره و ازبکستان بسیار به ما نزدیکند و هنوز تکلیف صعود مشخص نیست.
تاج همچنین درباره تجهیز داوران به دستگاه‌های رادیویی گفت: امیدوارم این مساله به قضاوت داوران کمک کند و ما به سمتی برویم که این قشر بزرگوار و سالم که سخت‌ترین کارها را می‌کنند و کمترین دریافت ها را دارند وضعیت بهتری پیدا کنند. حوزه داوری نباید دچار سکون و سکوت باشد چون داوران طبق قانون نباید صحبت کنند پس مسئولان کمیته و دپارتمان باید طبق مقررات داخلی خود پاسخگو باشند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر