جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 29312
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 16:21
مهاجمان رئال‌ مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید به علت عملکردشان در سال 2016 شایسته کسب توپ طلا هستند.
به‌ گزارش راه امروز به نقل از ‌ایسنا، تقریبا دو ماه دیگر برنده جایزه توپ طلا معرفی خواهد شد. جایزه‌ای که امسال از فیفا جدا شد و دوباره فرد برنده توسط روزنامه‌نگاران برجسته انتخاب خواهد شد. لیونل مسی، کریستیانو رونالدو و آنتوان گریزمان سه بازیکن شایسته برای کسب این عنوان هستند. در ادامه به دلایل انتخاب این سه بازیکن اشاره می‌شود.

رونالدو
مهاجم پرتغالی رئال‌ مادرید که تاکنون سه بار برنده جایزه توپ طلا شده است (سال‌های 2014، 2013 و 2008)، در سال 2016 دو جام مهم را فتح کرد. او با مادرید به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسید و قهرمان شد. رونالدو در 12 بازی لیگ قهرمانان 16 گل به ثمر رساند. او 43 روز بعد یورو را نیز فتح کرد. مهاجم پرتغالی تنها 20 ‌دقیقه در دیدار نهایی برابر فرانسه حضور داشت و به علت آسیب‌دیدگی‌ مجبور شد زمین بازی را ترک کند، اما این نخستین باری بود که به عنوان ملی دست پیدا کرد. رونالدو با فتح این دو جام شانس زیادی برای کسب توپ طلا دارد. او همچنین در ماه آگوست به عنوان بهترین بازیکن یوفا انتخاب شد.
اما با این حال رونالدو بهترین دوران ورزشی‌اش را در این سال پشت سر نگذاشت. گل نزدن مهاجم پرتغالی در بازی که مادرید پنج بر یک در آن به پیروزی دست پیدا می‌کند اتفاقی غیر عادی است. این اتفاق در آخرین بازی مادرید برابر لژیا در لیگ قهرمانان اروپا رخ داد. در 13 بازی آخر مادرید، رونالدو تنها یک گل به ثمر رسانده است. مهاجم پرتغالی به علت آسیب‌دیدگی‌ اش در دیدار نهایی یورو خیلی دیر به جمع سفید پوشان پیوست و به همین خاطر پیش فصل را از دست داد. کم کم شرایط جسمانی‌اش بهتر شد و در آخرین فیفا دی برابر تیم‌های آندرورا و جزایر فارو پنج گل به ثمر رساند، اما این روند در مادرید ادامه پیدا نکرد. نزول رونالدو در هفته‌های اخیر می‌تواند در آراء روزنامه نگاران تاثیرگذار باشد.

لیونل مسی
مسی در آخرین بازی‌اش برای بارسلونا درخشید. مهاجم آرژانتینی برابر منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا هت تریک کرد و یک پاس گل داد تا پپ گواردیولا شب تلخی را در نوکمپ تجربه کند. بازیکن آبی‌ اناری‌ها پس از سه هفته‌ دوری از  میادین عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. او در آغاز هفته‌ در دیدار برابر دپورتیوو لاکرونیا در لالیگا سه ‌دقیقه پس از ورودش گل چهارم بارسا را به ثمر رساند و چهارشنبه سه بار دروازه سیتی را باز کرد. این عملکرد در انتخابش به عنوان برنده توپ طلا تاثیرگذار خواهد بود. همچنین در این فصل آمار فوق‌العاده‌ را به ثبت رسانده است. او با 47 گل در سال 2016 تا به اینجا برترین گلزن تمام رقابت‌ها محسوب می‌شود.  لوییس سوارس و رونالدو به ترتیب دو و 6 گل کمتر از او به ثمر رساندند. مسی با 6 گل بهترین گلزن رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا است. این 6 گل با هت تریک برابر تیم های سلتیک و سیتی به دست آمد.
اما مسی در تیم‌ ‌ملی آرژانتین عملکرد متفاوتی داشته است. در سال 2016 در فتح کوپا آمه‌ریکا ناکام ماند. این در حالی بود که رونالدو، رقیبش در کسب توپ طلا فاتح یورو شد. مسی برای سومین سال پیاپی در دیدار نهایی به همراه آلبی سلسته شکست را تجربه کرد. این تیم برای دومین سال پیاپی در فینال مغلوب شیلی شد و به خداحافظی‌ ستاره آبی سلسته از تیم‌ ‌ملی ختم شد. مهاجم بارسلونا پس از بازی گفت‌: برای من همه چیز در تیم‌ ‌ملی به پایان رسیده است. خیلی تلاش کردم. برایم ناراحت کننده است که نتوانستم با تیم‌ ‌ملی قهرمان شوم. تیم‌ ‌ملی را بدون کسب جام ترک می‌کنم. پس از ورود ادگاردو بائوسا به عنوان سرمربی جدید آلبی سلسته مسی نیز به تیم‌ ‌ملی بازگشت. نبود عنوان ملی ممکن است باعث شود مهاجم آرژانتینی توپ طلا را از دست بدهد.

گریزمان
مهاجم اتلتیکومادرید  در حال حاضر بهترین دوران ورزشی‌ خود را سپری می کند. برترین گلزن کنونی لالیگا (سوارس نیز با 6 گل در کنار او قرار دارد) رهبر خط حمله اتلتیکومادرید و امید فرانسوی‌ها برای کسب جایزه توپ طلا است. آخرین بازیکن فرانسوی که برنده این جایزه شد، زین الدین زیدان فرانسوی بود که در سال 1998 به عنوان بهترین بازیکن سال انتخاب شد. گریزمان علاوه بر درخشش در باشگاهش در رسیدن فرانسه به فینال یورو نیز نقش کلیدی داشت. او در این رقابت‌ها با 6 گل برترین گلزن شد. همچنین عنوان بهترین بازیکن جام را به خود اختصاص داد. یک ماه پیش روزنامه‌ اکیپ کمپینی را به راه انداخت و از روزنامه نگاران خواست تا برای توپ طلا به مهاجم فرانسوی رای بدهند. گریزمان همچنین امسال به عنوان دومین بازیکن برتر یوفا انتخاب شد و رونالدو بالاتر از او قرار گرفت.

مهاجم فرانسوی با وجود عملکرد درخشانش در این سال در عرض 43 روز دو فینال را از دست داد. ابتدا در لیگ قهرمانان به همراه اتلتیکو برابر رئال‌ مادرید شکست خورد و سپس در یورو به همراه تیم‌ ‌ملی فرانسه مغلوب پرتغال شد. نکته عجیب اینجا است که هر دو جام قهرمانی به رونالدو رسید. در فینال میلان یک پنالتی‌ را از دست داد که این پنالتی در قهرمانی تیم حریف تاثیرگذار بود. با این حال در فینال یورو بازی خوبی به نمایش گذاشت. گریزمان پس از این دیدار، گفت‌: عنوان فردی! این دومین جامی است که در عرض یک ماه از دست می دهم، این موضوع  واقعا وحشتناک است. توپ طلا به رونالدو خواهد رسید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر