سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: 28661
تاریخ انتشار: 12 مهر 1395 22:46
سرمربی تیم ملی، در اردوی اخیر با دقت بسیار بالایی ضربات ایستگاهی ملی پوشان را زیر نظر
به گزارش راه امروز"، همانطور که پیشتر عنوان شد قبل از دو بازی بزرگ پیش رو، کارلوس کی
روش با دقت فراوانی تمرین تیم ملی را زیر نظر دارد، او به دو بازی پیش رو به عنوان کلید صدرنشینی در گروه نگاه می کند و در تلاش است این دو فرصت ایده آل را برای کسب حداکثر امتیازات ممکن است ندهد.
 تقریبا از جام ملت های آسیا به این طرف، ارزش ضربات ایستگاهی در تیم کی روش به خوبی نمایان شد، تحلیل ها و آنالیزهایی که روی تاکتیک های تیم ملی در این ضربات می شد، نشان می داد سرمربی پرتغالی با حساب و کتاب خاصی از این موقعیت ها استفاده می کند و البته اگر بدانیم بیشتر از 60 درصد گل هایی که در دنیای فوتبال به ثمر می رسد از روی ضربات ایستگاهی است، می توان گفت سرمربی پرتغالی تیم ملی تصور بیراهی ندارد و می داند اگر برگ برنده ای وجود داشته باشد  که در هر لحظه از دیداری می تواند جهت بازی را تغییر دهد، همین ضربات ایستگاهی است.
 حالا کی روش تمام توان خود را گذاشته تا تیمش از این فرصت ها نهایت استفاده را ببرد، او ترسی ندارد از اینکه دقایق فراوانی را کنار تنها دو بازیکن بگذارد و دقیقا ارسال هایی که مدنظر خود اوست را از آنها ببیند، سرمربی تیم ملی آن طور که در تمرینات پیدا بود در هر قسمتی از زمین برنامه خاصی برای ضربات ایستگاهی دارد، short, space, fast, long pass, … کلماتی است که این روزها بسیار از زبان سرمربی تیم ملی می شنویم و او نیز با حساسیت می خواهد آن اتفاقی که باید بیفتد.
سرمربی تیم ملی روز گذشته دقایق بسیاری را صرف این کرد تا دقیقا همان ضربه ای که باید، زده شود، حتی توضیحات بسیار او در لحظاتی نیز، عصبانیت در پی داشت، اما آن توپ تیز و کوتاه که قرار بود به تیر یک فرستاده شود، باید با درست ترین قسمت پا زده می شد و دقیقه همان اتفاقی که او می خواهد به وقوع می پیوست.
در تمرین امروز تیم ملی و در بازی درون تیمی نیز خطایی نزدیک به کرنر انجام شد و باید به عنوان ضربه ایستگاهی از آن استفاده می شد و این فرصت دقیقا همانی بود که کی روش برای بازی های ملی می خواهد، آقای سرمربی چندین بار این ضربه را تکرار کرد تا همان ارسالی که می خواهد انجام شود و در نهایت بازیکنانی که باید تغییر جا می دادند، وظیفه خود را به خوبی انجام می دادند تا توپ را درون دروازه ببیند.
 البته تدابیر مدنظر کی روش به بازیکنانی که قرار است از ضربه استفاده کنند نیز مربوط می شد، بازیکنانی که وظیفه شلوغ کردن دارند و به نوعی در خط دفاعی حریف کارگرند و بازیکنانی که باید پس از خالی شدن قلب دفاعی حریف، خود را به توپ برسانند که هم اسیر آفساید نشوند و هم بتوانند حریفان را غافلگیر کنند، قسمت های مهم دیگر تاکتیک سرمربی تیم ملی هستند که به نوعی مکمل بازیکن سانترکننده محسوب می شوند. سرمربی تیم ملی از مدافعان نیز انتظاراتی دارد چه مدافعانی که گل می زنند و چه مدافعانی که مانع گلزنی حریفان می شوند.
 در تمرینات اخیر، علاوه بر ضرباتی که باید با تاکتیک های مورد نظر کی روش انجام می شد پس از تمرین سرمربی تیم ملی سه بازیکن را به کناری برد و ضربات ایستگاهی یک ضرب را با آنها تمرین کرد و آن طور که از تمرینات پیدا بود احسان حاج صفی ضربات جناح چپ و رامین رضاییان و اشکان دژاگه ضربات جناح راست را به سوی دروازه حریف خواهند زد.
 هر آنچه که هست کی روش می خواهد تیمش تحت مربیگری اش، بهترین استفاده را از این فرصت ها ببرد تا سود بالای پنجاه درصدی ملی پوشان از ضربات ایستگاهی تضمین شود و در هر دقیقه ای از بازی ورق را برای او و تیمش برگرداند. گاهی اوقات یک ضربه ایستگاهی و یک گل، حتی در وقت های اضافه، می تواند دنیا را گلستان کند.
 "ورزش سه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر