جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: 28096
تاریخ انتشار: 03 مهر 1395 13:43
معاون اول رییس جمهوری مصوبه هیات وزیران در خصوص اضافه شدن شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی به فهرست سازمان های توسعه ای را به دستگاه های ذیربط ابلاغ کرد.
راه امروز: هیات وزیران در جلسه 21 شهریورماه 1395 به پیشنهاد شماره 100/20/14053/95 مورخ 18 اردیبهشت ماه سال جاری، وزارت نیرو و به استناد تبصره های (3) و (4) الحاقی بند (الف) ماده (3) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی - مصوب 1389- تصویب کرد: «شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی به فهرست سازمان های توسعه ای اضافه می شود.»
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری، این مصوبه را برای اجرا به وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ کرد.
سازمان های توسعه ای سازمان هایی هستند که به ارائه خدمات توسعه ای و نوسازی صنایع مختلف می پردازند. هر چند این سازمان ها در قالب ساختار ها و شخصیت های حقوقی مختلفی اعم از عمومی و خصوصی ایجاد می شوند ولی شایع ترین نوع شکل گیری این سازمان ها در کشور، سازمان هایی هستند که در بدنه حاکمیت و در قالب شرکت های دولتی ایجاد شده و فعالیت می کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، مطابق قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و مقررات اجرایی مربوط به آن، تاکنون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بانک توسعه صادرات ایران، بانک صنعت و معدن، بانک کشاورزی، بانک مسکن و بانک توسعه تعاون به عنوان سازمان های توسعه ای موضوع تبصره(3) بند(الف) ماده(3) قانون مورد بحث تعیین شده اند. ضمن آنکه در حوزه کشاورزی، شرکت مادرتخصصی مدیریت منابع آب ایران و شرکت شهرک های کشاورزی که با اصلاح اساسنامه یکی از شرکتهای مادر تخصصی موجود ایجاد می شود، بر اساس حکم قانون برنامه پنجم توسعه به این موارد اضافه شده اند.
منبع: ایرنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر