پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: 27898
تاریخ انتشار: 30 شهريور 1395 21:13
پس از 5 سال همکاری بین فرانس فوتبال و فیفا، سیستم انتخاب بهترین بازیکن سال به شکل قدیمی خود باز خواهد گشت و فرانس فوتبال همچون گذشته به تنهایی توپ طلا را اهدا خواهد کرد.
به گزارش راه امروزه"توپ طلا از سال 1956 تا 2010 توسط فرانس فوتبال به بهترین بازیکن سال داده می شد و در این انتخاب نیز فقط خبرنگاران کشورهای مختلف نقش داشتند اما با اضافه شدن فیفا، کاپیتان ها و مربیان تیم های ملی نیز صاحب رای شدند.
حال که راه فرانس فوتبال از فیفا جدا شده، سیستم رای دهی به بهترین بازیکن سال، بار دیگر به شکل قدیمی خود بازگشته است و بهترین بازیکن سال 2016 را بار دیگر خبرنگاران انتخاب خواهند کرد.
 نگاهی به 5 سال گذشته نشان می دهد که اگر قرار بود تنها بر اساس رای خبرنگاران توپ طلا اهدا شود، سال 2010 و 2013 این عنوان به بازیکن دیگری تعلق می گرفت.
 سال 2010 مسی توانست توپ طلا را ببرد در حالیکه با رای خبرنگاران، این وسلی اسنایدر، ستاره هلندی آن زمان اینتر بود که انتخاب شده بود و پس از این بازیکن نیز اینیستا و ژاوی قرار داشتند. اسنایدر با هلند به فینال جام جهانی رسید و در لیگ قهرمانان نیز با اینتر قهرمان شده بود. اینیستا و ژاوی نیز با اسپانیا قهرمانی جهان را کسب کرده بودند.
 سال 2013 که توپ طلا به رونالدو رسید، رای خبرنگاران به فرانک ریبری، ستاره فرانسوی بایرن بود و او با اختلاف فاحشی نسبت به رونالدو و مسی در جایگاه اول قرار گرفته بود اما رای مربیان و کاپیتان های ملی که اضافه شد، کفه ترازو به نفع رونالدو سنگینی کرد.
حال باید دید امسال پس از مدت ها توپ طلا از سیطره مسی و رونالدو خارج خواهد شد یا رای خبرنگاران به سمت این دو فوق ستاره خواهد بود. 
ورزش سه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر