جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: 27830
تاریخ انتشار: 29 شهريور 1395 14:56
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت بهداشت تسهیلات ویژه‌ای برای «محمدرضا شجریان» تدارک دیده و درمان وی در ایران ادامه دارد.
به گزارش راه امروز: «حسین نوش‌آبادی» در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره آخرین وضعیت محمدرضا شجریان بیان کرد: طبق پیگیری خانواده ایشان و رضایت پزشکان در آمریکا، آقای شجریان به تهران منتقل شد و با توجه به تسهیلات ویژه‌ای که وزارت بهداشت تدارک دیده، درمان‌شان در کشور ادامه دارد.

او درباره اینکه آیا در صورت بهبود حال این هنرمند امکان برگزاری کنسرت فراهم می‌شود یا خیر؟ گفت: شرایط جسمانی ایشان اجازه چنین کاری را نمی‌دهد که چنین چیزی مطرح شود و البته درخواستی هم نبوده است. در حال حاضر سلامتی ایشان بسیار مهم است و خانواده هم همین را دنبال می‌کنند. هرچند همایون شجریان با توجه به شایستگی‌های خود در مجامع هنری حضور دارد و این نقش را خوب ایفا می‌کند. او توانسته نماینده خوش‌نامی برای موسیقی ایران و ادامه راه پدرش باشد.

«یالثارات» مجوزی برای فعالیت ندارد
سخنگوی وزارت ارشاد همچنین در این نشست گفت: موضع وزارت ارشاد درباره هتاکی‌های نشریه یالثارات قبلا اعلام شده و همان نظر هیات نظارت بر مطبوعات است که مجوز انتشار این نشریه را لغو و از فهرست نشریات دارای مجوز خارج کرده است. لذا این نشریه را به لحاظ قانونی جزو نشریات دارای مجوز نمی‌دانیم. او ادامه داد: این لغو مجوز در هیاتی صورت گرفته که اعضایش متشکل از نمایندگان سه قوا و حوزه علمیه هم است و این موضع را همچنان اعلام می‌کنیم. البته برخی هنرمندان با توجه به هتک حرمت صورت گرفته شکایت کرده‌اند که براساس وظایف قوه قضاییه به آن رسیدگی خواهد شد.

از تعطیلی سایت‌ها استقبال نمی‌کنیم
نوش‌آبادی درباره موضع وزارت ارشاد درباره فیلترشدن برخی سایت‌های خبری گفت: وزارت ارشاد اصولا از تعطیلی و فیلتر کردن سایت‌ها استقبال نمی‌کند، اما نهادهای دیگر هم بنا به وظایف داتی اقداماتی انجام می‌دهند، به ویژه در بحث تخلفات در فضای مجازی و دستگاه قضا براساس قانون این اختیار را دارد. این تصمیم مربوط به شورای عالی مجازی نبوده است.

«فروشنده» با دست پر از اسکار برمی‌گردد
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره معرفی فیلم «فروشنده» به اسکار گفت: انتخاب این فیلم توسط هیات انتخاب با اکثریت آرا صورت گرفته و ما از آن خوشحالیم. امیدواریم این فیلم بتواند نماینده شایسته‌ای برای سینمای ایران در بزرگترین رقابت سینمایی جهان باشد؛ «فروشنده» با دست پر از این رویداد برگردد. او خاطرنشان کرد، این انتخاب به معنای نادیده گرفتن ارزش‌های سایر فیلم‌هایی که نامزد بودند نیست.

اولویت ما برای ارکستر ملی «آقای فخرالدینی» است

نوش‌آبادی در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به اینکه آیا کنسرت ملی منحل شده است؟ گفت: براساس تفاهمنامه‌ی حدود یک سال و نیم قبل، مدیریت ارکستر ملی و سمفونیک به بنیاد رودکی واگذار شد. در این راستا مسایل و مشکلات ارکستر سمفونیک زودتر حل و فصل و مدیریت آن به شهداد روحانی سپرده شد.

او افزود: در رابطه با ارکستر ملی مذاکراتی با آقای فخرالدینی صورت گرفت، ولی نتیجه قطعی هنوز اعلام نشده است؛ هرچند اولویت ما ایشان است. با این حال فعلا مدیریت هر دو ارکستر به طور مستقل زیر نظر بنیاد رودکی است و برای ارکستر سمفونیک تهران 60 نوازنده و ارکستر ملی 40 نوازنده انتخاب شده‌اند و قرارداد هم بسته شده است. وی ادامه داد: به فراخور برنامه‌ها، نوازنده مهمان هم دعوت خواهد شد، اما بودجه هرکدام مستقل است.

سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه نشست درباره اعتراض برخی هنرمندان هنرهای تجسمی برای ارسال تعدادی از آثار موزه هنرهای معاصر به خارج از کشور و بررسی نشدن این موضوع در مجلس شورای اسلامی گفت: من نامه تعدادی از این هنرمندان و انتقاداتی که نسبت به ارسال آثار موزه هنرهای معاصر به خارج از کشور داشتند را دیدم. این برنامه براساس تفاهم‌نامه‌ای با موزه هنرهای معاصر و دو موزه رم و برلین انجام می‌شود تا بخش‌هایی از گنجینه موزه در آذر و دی‌ماه امسال در آنجا به نمایش گذاشته شود.

او با اشاره به اینکه در مجموع 30 اثر از این موزه به دو کشور آلمان و ایتالیا ارسال خواهد شد، گفت: از این مجموع، 30 اثر ایرانی و 30 اثر خارجی است که البته در تفاهم‌نامه تضمین‌های لازم برای صیانت از آثار اخذ شده و با توجه به دغدغه بجایی که هنرمندان دارند، تأکید می‌کنم که تفاهم‌نامه کاملا جدی است و هرگونه تعرض، ضبط و تبدیل آثار به بدل منتفی است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر