پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: 27191
تاریخ انتشار: 17 شهريور 1395 18:38
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با انتقاد از انتخاب داور استرالیایی برای دیدار این تیم برابر ازبکستان گفت: فوتبال ایران دو بازی مرگ و زندگی برابر ازبکستان و کره‌جنوبی پیش رو دارد.
به گزارش راه امروز به نقل از مهر، کارلوس کی‌روش پس از بازگشت تیم ملی فوتبال ایران از چین در فرودگاه امام خمینی(ره) به خبرنگاران گفت: خیلی زودتر از چیزی که فکرش را می‌کردم الان متوجه شدم که مدعیان این گروه ازبکستان کره جنوبی و ایران هستند. به این معنی که بازی بعدی ما که در ازبکستان برگزار می شود و بازی بعد در تهران با کره جنوبی بازی‌هایی هستند که برای ما مرگ و زندگی خواهند بود.

وی افزود: بعد از بازی با چین حس و مزه بدی در ذهن و دهان ما هست. به خاطر اینکه ما باید سه امتیاز این دیدار را کسب می کردیم. اما زمانی می توانیم در این مورد قضاوت کنیم که تیم های دیگر بروند در چین و مسابقه بدهند تا مشخص شود ما چه کاری کرده ایم. اما قطعا فرصت پیروزی را داشتیم.

کی روش ادامه داد: نکته سوم مصدومیت چند بازیکن است. دژاگه، امیری، منتظری و چند بازیکن دیگر با مصدومیت مواجه شده اند. این به این معناست که من کاملا درست می گفتم که درخواست اردوهای پیش فصل را داشتم. این مصدومیت ها بر صحبت های من مهر تایید می زند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به مشکلات داوری که در دیدار برابر قطر و چین وجود داشته است گفت: مسئله دیگری که دغدغه بنده است عملکرد داوران جوان و بی‌تجربه است که در دو بازی گذشته نشان دادند مقابل بازیکنان ایران به راحتی کارت زرد نشان می دهند. این مسئله من را به فکر فرو برده است.

کی روش ادامه داد: بعد از ۳۴ سال که در فوتبال هستم هنوز اتفاقاتی رخ می دهد که مرا شگفت زده می کند. بن جامین ویلیامز که دیدار ایران و عراق در جام ملت های آسیا را قضاوت کرد و آن اتفاقات را برای ما رقم زد، این بار از سوی همان سازمان برای دیدار ایران و ازبکستان انتخاب شده است.

کارلوس کی روش ادامه داد: داوری که نپذیرفته بود برای قضاوت در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به ایران بیاید و این موضوع را رد کرده بود الان برای بازی ایران و ازبکستان در تاشکند پذیرفته که بیاید و قضاوت کند. اگر ایشان داور باشهامتی است باید در کره ماه هم که شده بیاید و قضاوت کند. مگر اینکه سوالات زیادی در موردش وجود داشته باشد. البته ما یک نایب رئیس آسیا به اسم آقای کفاشیان داریم که امیدوارم بتوانند کاری کنند.

وی افزود: مشکل دیگری که وجود دارد این است که ما نمی دانیم دیدار برابر سوریه را در کجا انجام خواهیم داد. به خاطر همین مورد ما بازیهای دوستانه مان را از دست می‌دهیم چرا که نمی دانیم در کدام مکان با سوریه بازی خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: الان دارم فقط چند سوال را مطرح می کنم. چند نفر بی مسئول رفتند سفارت عربستان در ایران و چند شیشه را شکستند اما به کسی آسیبی نزدند. ولی کنفدراسیون فوتبال آسیا بدترین تنبیه را برای ایران در نظر گرفت. حالا می خواهند ما با سوریه در لبنان بازی کنیم. کشوری که سه سال پیش زمان بازی ما انفجاری در آن رخ داد. باید ببینیم آقای کفاشیان چه کاری می توانند برای ما انجام دهند.

کی روش ادامه داد: زحمتی بود که همه کشیدند تا آقای کفاشیان بروند و نایب رئیس آسیا شوند. می خواهم ببینم الان ایشان چه کاری برای ما انجام می‌دهند.

وی افزود: متاسفانه اشکان و امیری و منتظری مصدوم شده اند. مخصوصا برای ما پست منتظری از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در این پست به بازیکنان باتجربه نیاز داریم و نمی شود با چند بازی تدارکاتی بازیکن پیدا کرد.

وی افزود: دو بازی برابر ازبکستان و کره جنوبی برای ما حکم جام جهانی ۲۰۱۸ را دارد. دو - سه هفته آینده برای ما بسیار حائز اهمیت است. همه باید کمک کنند به خاطر اینکه این دو بازی برای ما بسیار مهم است. مخصوصا بازی با ازبکستان که ما برای این بازی برنامه های آماده سازی را از دست داده ایم. در دوره قبل هم رقابت فشرده ای بین ایران، ازبکستان و کره جنوبی بود. الان هم روی کاغذ ماجرا همان است. بازی با ازبکستان بسیار مهم است. اولویت اول و بالای فوتبال ایران باید همین باشد. هیچ توقعی کمتر از حمایت و تعهد صددرصد باشگاه ها، مربیان و بازیکنان را نداریم.

وی افزود: توقع ما این است که آقای کفاشیان که نایب رئیس آسیا هستند کار مهمی برای ما انجام دهند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که چه مشکلی وجود دارد که ایران به گل نمی رسد گفت: این تنها موضوع فوتبال ایران نیست. بقیه تیم ها هم همین هستند. فکر می کنم در ضربات آخر کمی عصبی عمل کردیم. این بهانه نیست اما زمین هم کیفیت مطلوبی نداشت. خوب بود اما بسیار نرم بود و در همان اوایل بازی همه چمن ها کنده شد. فوتبال همین است.-
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر