پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: 26041
تاریخ انتشار: 01 شهريور 1395 11:14
دادستان کل کشور گفت: قانون مبارزه با مواد مخدر مشکلاتی دارد و از طرفی قانون آیین دادرسی کیفری مشکلاتی را در عمل و اجرا برای مبارزه با مواد مخدر به وجود آورده است و در دادستانی کل بررسی این مسئله را در دستور کار قرار داده‌ایم.


راه امروز: حجت الاسلام و المسلمین منتظری صبح روز دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در جلسه امروز مجموعه دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط از مسئولان اجرایی از جمله دادستان‌ها، ناجا، سپاه و بسیج حضور داشتند و مشکلاتی که در راه مبارزه با مواد مخدر وجود دارد به صورت شفاف و صریح مطرح شد و امیدواریم با همکاری و هماهنگی بتوانیم به صورت جدی‌تر با این آسیب اجتماعی برخورد کنیم.

وی با بیان این‌که «برای مبارزه با مواد مخدر هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌ها ضرروری است»، گفت: امیدواریم خروجی این جلسه رفع برخی مشکلات و مرتفع کردن برخی ضعف‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر باشد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی براین که «چه خلاءهایی در زمینه مبارزه با مواد مخدر وجود دارد»، گفت: خلاءها در جهات مختلف وجود دارد از طرفی مشکلات قانونی و اعتبار و بودجه و امکانات و دستگاه‌هایی که بتواند وسایل نقلیه و خودروها را کنترل کنند از موادی است که باید به آن توجه شود.همچنین در جهت تقویت نیروهای مرزبانی و گمرکات باید تدابیری اندیشیده شود، متاسفانه در گمرکات دستگاه‌هایی که به صورت الکترونیک بتوانند کالاها را کنترل کنند یا کم است یا وجود ندارد.

دادستان کل کشور ادامه داد: قانون مبارزه با مواد مخدر مشکلاتی دارد و از طرفی قانون آیین دادرسی کیفری مشکلاتی را در عمل و اجرا برای مبارزه با مواد مخدر بوجود آورده است و در دادستانی کل بررسی این مسئله را در دستور کار قرار داده‌ایم، به نظر ما قانون مبارزه با مواد مخدر و قانون آیین دادرسی کیفری در آن قسمت که مربوط به مبارزه با مواد مخدر است متناسبا باید اصلاح شوند.

وی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا برای اصلاح این قانون اقدامی انجام داده‌اید یا خیر؟ گفت: در دادستانی کل کشور هیئتی را تشکیل داده‌ و از دستگاه‌های ذیربط دعوت کرده‌ایم، در این زمینه مشغول کار هستیم و امیدواریم نتیجه آن را از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال کنیم.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر