سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: 24981
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1395 14:47
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از حمایت وی‍ژه از نشریات حوزه خیریه و وقف در بسته حمایتی سال ٩٥ خبر داد.

راه امروز: حسین انتظامی با اشاره به رویکردهای حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از نشریات تخصصی و با موضوعات خاص گفت: علاوه بر هفت حوزه‌ای که درسالهای ٩٣و ٩٤ (قرآن و معارف، دفاع مقدس و ایثار، اقتصاد مقاومتی، ترویج علم، زبان و ادبیات فارسی، سبک زندگی ایرانی-اسلامی و...)، از حمایت ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد برخوردار بوده‌اند، امسال نشریات تخصصی یا اختصاصی در حوزه «محیط زیست، خیریه و وقف، کتابخوانی، آزادی اطلاعات و گردشگری با رویکرد جذب گردشگر خارجی»  نیز از حمایت‌های خاص برخوردار خواهند شد.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به تغییر الگوی مصرف رسانه‌ای، ضمن اشاره به جایگزینی رسانه‌های مدرن نسبت به رسانه های سنتی، گفت: در فضای فعلی و افق پیش رو، سه نوع رسانه نه تنها با تهدید مواجه نیستند بلکه، فرصت تازه‌ای در اختیارشان قرار گرفته؛ رسانه های بین المللی، محلی و تخصصی.

وی توضیح داد: این دسته از رسانه‌ها به دلیل رویکرد و ماهیت فعالیت حرفه‌ای با وجود استفاده مردم از فناوری‌های روز و رسانه‌های مدرن، همچنان می‌توانند با تکنیک‌هایی، مخاطب و بازار خود را داشته باشند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علت اصلی تاکید وزارت ارشاد در سه سال گذشته بر حمایت از نشریات تخصصی و محلی را نیز بر همین مبنا و با هدف تقویت این نشریات و گستره مخاطبان آن عنوان کرد.

انتظامی که به خیریه شهر امید نیکان و هفته نامه «شهر امید» رفته بود ضمن بازدید از این مجموعه و گفتگو با تحریریه و مدیران این مجموعه، با اشاره به زمینه انتشار و توزیع این نشریه، از صفت «برکت»  در کارهای خیریه یاد کرد و گفت: مطابق آموزه های دینی، کارهایی ماندگار می‌شود که با اخلاص و حذف انگیزه ‌های فردی  انجام شود و از آنجا که مبدا و مقصد نشریه شما، حرکت در مسیر مسئولیت اجتماعی با هدف دستگیری و یاری مردم نیازمند است، موفق و ماندگار خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از انتشار این هفته نامه نوپا فعالیت رسانه‌ای با محوریت مسئولیت اجتماعی را در شرایط فعلی کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تا زمانی که فعالیت‌‌های خیریه و عام المنفعه، رنگ و بوی حزبی و سیاسی به خود نگیرد، هم تاثیرگذار است و هم منشاء جذب خیر و برکت.

انتظامی، «الگو سازی و شبکه سازی» را از جمله مهمترین دستاوردهای یک رسانه تخصصی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: کمترین محصول مجموعه رسانه‌ای و خیریه‌ای شما می‌تواند نمایش واقعی رفتارهای انسانی در جامعه باشد و بیانگر این نکته که روح یاری رسانی و جوانمردی در کشور زنده است که این تصویرسازی، به طور عملیاتی موجب ترویج فرهنگ امداد اجتماعی خواهد شد.

 وی در عین حال تصریح کرد: این مجموعه می‌تواند آموزش خبرنگاران تخصصی حوزه خود را دنبال کند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم حامی دوره‌ های آموزشی تخصصی و مورد نیاز فضای رسانه‌ای در کشور است چرا که مباحث مربوط به آسیب‌های اجتماعی و گستردگی و تنوع موضوعات آن، نیازمند خبرنگاران خبره و با حساسیت بالاست.
منبع: خبرآنلاین
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین اخبار - صفحه خبر